Vierailija

Vuosi sitten tehtiin mulle sektio ja nyt vauvakuume vaivaa taas ja sektio olisi uudestaan edessä.Itse haaveilen kolmesta,neljästä lapsesta.Jos lyhyellä ajalla tehdään kaksi sektiota jääkö lapsiluku kahteen?vai kestääkö kohtu vielä?pitäskö mun oottaa pitempi aika?

Kommentit (25)

Lapset ovat syntyneet noin kolmen vuoden ikäerolla.Kohtu oli viimeisen lapsen jälkeen ihan ok mutta kiintiö meillä on kuitenkin täynnä.Onhan tuo aina riski niin monen sektion jälkeen,että kestääkö kohtu vai ei.Yhden alatiesynnytyksen olen kokenut mutta sillä en hirveästi halua pröystäillä koska lapsi oli menehtynyt ja siksi synnytys erittäin kurja kokemus.Sektioihin olen ollut tosi tyytyväinen ja ovat parasta mitä elämässäni olen kokenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

ja leikannut lääkäri puhui synnytyksestä.

Taas pääsimme vanhaan riitaan onko synnytys synnytys ainoastaan silloin kun olet raahautunut viimeisilläsi luolaan, pakertanut yksin ja purrut napanuoran poikki,

vai voiko synnytykseksi sanoa jos apuna on ollut kätilö, kenties lääkäri, imukuppi, sektio, eppari, ilokaasu, kipulääkitys, ymmärtävä aviomies, tiputus, käynnistys, länsimainen sairaalamiljöö?

Meinaatko että jos nainen on raskaaksi tullessaan ollut lahna eikä myötäillyt aktiivisesti lihaksistollaan rakastajan liikkeitä (heitäkin on), niin silloinkin kannattais epäillä onko hän OIKEA synnyttäjä. Äläs viiti, se lapsihan kasvaa äitinsä kohdussa, äiti sitä aktiivisesti kantaa mukanaan, ravinnollaan ruokkii, eikö SE JUURI OLE UUDEN ELÄMÄN SYNNYTTÄMISTÄ? Värkin leveydestä ja tekniikasta riippumatta.

Olen kuule kuullut syösysynntyksestä jossa ei ponnistettu kertaakaan, lapsi tuli rytinällä. Ei vissiin ollut synnytys? Ei hitto tuollaisiakaan saa synnyttäjiksi sanoa, pääseevät vielä liian helpolla!!!

Vierailija:

Lainaus:

ei se vauva sieltä synnyttämättä alakautta tule, olkoon mitkä lääkkeet tahansa..:) kyllä siinä äidin on pakko ainakin kerran ponnistaa=synnyttää..

Vierailija:

[quote]

Vuosi sitten tehtiin mulle sektio ja nyt vauvakuume vaivaa taas ja sektio olisi uudestaan edessä.Itse haaveilen kolmesta,neljästä lapsesta.Jos lyhyellä ajalla tehdään kaksi sektiota jääkö lapsiluku kahteen? Ei vaikuta lapsilukuun, sinun pitää kysyä seuraavan sektion yhteydessä leikkaavalta lääkäriltä uuden raskauden mahdollisuudesta, hän on nähnyt kohtusi kunnon ja pystyy kertomaan koska voit tulla uudelleen raskaaksi jos kohtusi kestää sen

vai kestääkö kohtu vielä?

pitäskö mun oottaa pitempi aika? n. 2 vuotta synnytys väliä on ok!

T.Kätilö

Seuraavassa sektiossa (jos sille todella tarvetta) nähdään, millainen kohtulihaksen paksuus ja tilanne on. Vuoden verran suositellaan väliksi ennen uutta raskautta (ainakin oma perinatologini), mutta näkeehän noita jo paljon pikemmin raskautuneitakin.

Keisarinleikkaus eli Sektio

Keisarinleikkausten osuus kaikista synnytyksistä on meillä noin 14-15%. Sektioiden määrä vaihtelee eri sairaaloissa, mutta se on kuitenkin nousuut vuosien mittaan. Yhtenä syynä on asenteiden muutos. Yleisenä periaatteena on, että synnyttäjän ei tarvitse yrittää vuorokausikaupalla pusertaa lasta alateitse. Äiti passitetaan leikkaussaliin, jos todetaan, ettei synnytys etene.

[color=red]Alatiesynnytys ei siis ole enää kunnia-asia ¿ lääkäreillekkään. Keisarileikkauksen kokeneet äidit osaavat jo itsekkjin arvostaa itsenään ¿oikeina synnyttäjinä¿. Nykyään isätkin voivat päästä leikkaussaliin, ja tämä muutos on tehnyt sektiostakin perhetapahtuman.

ja hyvää uutta vuotta sinullekkin!!

en edelleenkään ikinä väittänyt ettei sektiolla synnytetä, vastasin vaan tuohon yhteen juttuun.

alappa raivoamaan jollekkin muulle, jooko?

Mikäli uusi raskaus ja synnytys tulevat hyvin pian sektion jälkeen, kohdun repeämisriski saattaa olla hiukan suurempi kuin silloin, jos edellisestä sektiosta on kulunut useita vuosia. Sopivasta väliajasta on esitetty erilaisia näkemyksiä. Itselläni on tapana suositella, että synnytysten väli olisi noin kaksi vuotta tai enemmän.

T.Kätilö

Mutta kohdun toipuminen on niin yksilöllistä, sisareni on synnyttänyt sektiolla 3 lasta, lasten ikäerot ovat

esikoisen ja keskimmäisen väli 1v, 5kk.

Keskimmäisen ja kuopuksen ikäero on 2v

Eikä hänellä ollut mitään ongelmia.

Tiedän myös tapauksen jossa äiti on synnyttänyt 6 lasta sektion avulla.

ei se vauva sieltä synnyttämättä alakautta tule, olkoon mitkä lääkkeet tahansa..:) kyllä siinä äidin on pakko ainakin kerran ponnistaa=synnyttää..

ja leikannut lääkäri puhui synnytyksestä.

Taas pääsimme vanhaan riitaan onko synnytys synnytys ainoastaan silloin kun olet raahautunut viimeisilläsi luolaan, pakertanut yksin ja purrut napanuoran poikki,

vai voiko synnytykseksi sanoa jos apuna on ollut kätilö, kenties lääkäri, imukuppi, sektio, eppari, ilokaasu, kipulääkitys, ymmärtävä aviomies, tiputus, käynnistys, länsimainen sairaalamiljöö?

Ja SILTI olen synnyttänyt, olin synnyttäjä, lapseni ovat syntyneet jne. Vai pitäiskö ajatella että yhteiskunta on lahjoittanut lapseni minulle neitseellisesti, simsalabim - tyhjästä, vaikka lasta toivottiin, yritettiin, saatiin alulle, odotettiin noin 9 kk ja kasvatettiin hellillä ajatuksilla, ja ravitsevalla ravinnolla istukankin kautta omassa kohdussani.

Älkäähän nyt langetko ajattelemaan että sitä synnytyksempi mitä enemmän itkua, verta ja vastoinkäymisiä. Synnytysmeriitit jaetaan kärsimys- ja kipupisteiden summan mukaan?? Kyllähän sektioonkin voi liittyä riistoa, kauhua, menetyksiä, martyriaa, ja siihenkin liittyy kipu, usein vain jälkipainotteisesti.

Vierailija:

Lainaus:

30h helvetillisen session päätteeksi tehtiin hätäsektio..

niin eiköhän nämä täydelliset av-mammat ala taas jauhamaan jotain idioottia juttua!

tiedän ainakin yhden äidin joka sai vuoden välein 2 lasta sektiolla ja sitten 6 vuoden päästä kolmannen. Lääkärit olivat sanoneet että ainakin yhden kestää vielä tehdä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat