Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

4kk-ikäiseni on tässä n.kuukauden aikana alkanu saamaan kummallisia puistatuksia,kuin vilun väristyksiä - oikeen säikähdän välillä kun vauva sylissä ja tulee yhtäkkiä semmoinen tosi raju,tahaton puistatus,koko vauva tärisee hetken.Pelottavaa,eihän voi olla kyse mistään neurologisesta jutusta,eihän?:' ( En ole huomannu yhteyttä esim siihen että innostuessaan,kylmissään tmv värisisi,vaan ne tulee ihan missä tilanteessa vaan -koko ajan useammin,lähes kerran päivässä.Kellään vastaavaa?

Kommentit (11)

Tärisee välillä herättyään, kun nukkunut pitkään, ja maitoa olen antanut heti pullosta, ja siihen se tärinä loppuu, en tiedä olisiko teillä sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun väristyksiä ihmettelin, joku sanoi, että johtuu siitä kun pissa tulee. en ole ajatellut asiaa sen kummemmin. vieläkin saa puistatuskohtauksia (1v3kk). itsellänikin tulee joskus puistatuskohtaus, ihan ilman mitään pissasyytä :-)

muista että asiaa vasta aletaan tutkimaan, joten älä anna huolimörölle valtaa! yleensä kuulemma tutkimuksissa ei löydy mitään poikkeavaa.

tsemppiä teille!

T: 5

Vierailija:

Lainaus:

en nyt halua pelotella, enkä maalailla piruja seinille, mutta meidän lapsella oli just samanlaisia puistatuksia. yritin tarkkailla pissa, syömisiä yms. että liittyykö ne niihin, mutta yleensä ei liittynyt mihinkään yhteen asiaan eli niitä puistatuksi atuli satunnaisesti. saattoi olla pari paivää ettei tullut ollenkaan ja sitten saattoi olla yhtenä päivänä monta. soitin varmuuden vuoksi neuvolaan, jossa kehoitettiin käymään päivystyksessä. no päivystyksessä ei lääkäri osannu sanoa mitään, vaan käski varata ajan lastenlääkärille. lastenlääkärille päästiin seuraavalla viikolla ja hän laittoi lähetteen naurologisiin tutkimuksiin. syynä oli epilepsian epäily. se lääkäri sanoi, että 3-4 kk:n ikä on yksi rajapyykki pienten lasten epilepsialle, joka on hoidettavissa lääkityksellä. saatiin aika neurologisiin tutkimuksiin, otettiin aivosähkökayrä jossa ei sitten loppujen lopuksi löytynyt mitään :). mun neuvo on, että neuvolaan yhteyttä ja tutkimukseen, sillä JOS on sittenkin epilepsia, niin tulee se ainakin todettua ja tutkittua, ja jos sitä ei sitten ookkaan, niin oletpahan itse saanut mielenrauhan!

en nyt halua pelotella, enkä maalailla piruja seinille, mutta meidän lapsella oli just samanlaisia puistatuksia. yritin tarkkailla pissa, syömisiä yms. että liittyykö ne niihin, mutta yleensä ei liittynyt mihinkään yhteen asiaan eli niitä puistatuksi atuli satunnaisesti. saattoi olla pari paivää ettei tullut ollenkaan ja sitten saattoi olla yhtenä päivänä monta. soitin varmuuden vuoksi neuvolaan, jossa kehoitettiin käymään päivystyksessä. no päivystyksessä ei lääkäri osannu sanoa mitään, vaan käski varata ajan lastenlääkärille. lastenlääkärille päästiin seuraavalla viikolla ja hän laittoi lähetteen naurologisiin tutkimuksiin. syynä oli epilepsian epäily. se lääkäri sanoi, että 3-4 kk:n ikä on yksi rajapyykki pienten lasten epilepsialle, joka on hoidettavissa lääkityksellä. saatiin aika neurologisiin tutkimuksiin, otettiin aivosähkökayrä jossa ei sitten loppujen lopuksi löytynyt mitään :). mun neuvo on, että neuvolaan yhteyttä ja tutkimukseen, sillä JOS on sittenkin epilepsia, niin tulee se ainakin todettua ja tutkittua, ja jos sitä ei sitten ookkaan, niin oletpahan itse saanut mielenrauhan!

vauva oli suurinpiirtein saman ikäinen kuin sinun nyt. ja aivan samalla tavalla, että välissä saattoi olla päiviä ettei tullut ollenkaan väristyksiä ja sitten taas. en tehnyt asialle mitään, oletin ja oletan sen vieläkin olevan pissaamisesta johtuvaa. itse olen hoitaja ja juuri tuo epilepsia käväisi mielessä. ja kun on oma vauva kyseessä, tuntuu ettei voi miettiä " kunnolla" vaan heti tietenkin on niin huolestunut.

mutta siis meillä ei ole mitään tuosta ollut.. ehkä se oli vain sitä pissaamista. satunnaisesti voi vauva vieläkin väristä, mutta harvoin enää. ja tänään alettiin harjoitella kävelemistä tukea vasten, ikää kohta 8kk.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat