Vierailija

Ollaan mietitty 1v8kk ikäisen siirtämistä tavalliseen, jatkettavaan sänkyyn. Nyt poika nukkuu unipussissa ja tavalliseen sänkyyn siirryttäessä jätetään unipussi pois. Huolestuttaa vaan, osaako lapsi vetää unissaan peittoa päälleen jos paleltaa.

Kommentit (25)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ite laittanu silloin peittoa takas jos oon sattumoisin yöllä heränny. Nukutaan siis samassa huoneessa. Tosin lapsi kyllä pienempänä halusi aina nukkua ilman peittoa ja silti riitti yökkäri, ei kylmä tullut

eikä olla ikinä erikseen herätty laittamaan peittoa yöllä...

Kun mennään nukumaan tarkistetaan, että peitto on päällä. Joskus peitto on aamulla päällä ja joskus ei, mutta ei me olla ikinä mietitty että sitä pitäisi tarkistaa yöllä tai mennä laittamaan päälle

mutta ei kyllä sitä ikimaailmassa päälleen vedä! Joskus voi olla että on jalat kylmät tms. Jos sen huomaan peittelen vähän paremmin, mutta eihän sitä tietenkään huomaa jos itse nukkuu... Yksi keino on mitä olen vauvoilla käyttänyt - eli olen laittanut niille pienenä villahaalarin pyjaman päälle kun on vauvalla muuten ollut liian kylmä :-) On muuten PALJON helpompi keino kuin tuo peitteleminen uudestaan yöllä. Ensimmäisen kanssa en sitä hoksannut mutta kaksi nuorempaa olen kyllä vauva-aikana pukenut tosi lämpimästi nukkumaan mennessä. Ehkä tämä kuulostaa hölmöltä mutta on meillä toiminut ihan hyvin.

Nukkuu siis meidän vieressä ja olen useana yönä havainnut viime aikoina että vetää unissaan peitto päälle. Tai joskus ei jaksa ja sanoo " peittoa saa" =) Ottaa myös ite pois jos tulee liian lämmin.

nukkuu aina pelkkä vaippa päällänsä. Joskus on sukkahousut, t-paita tms

Kun peiton laittaa hänen päällensä niin menee n.5min kun potkii sen pois (tarkoituksella)

Sama 5v pojallani, potkii peiton yöllä tarkoituksella pois (vaikka minun mielestäni täällä on aika vilpoinen, ainakin ilman peittoa)

Aina aamuisin ainakin vanhempi ihan hiestä märkä ja en voisi kuvillakkaan laittavani hänelle mitään yöpukua (kuinka hikinen sitten olisi)

Nyttenkin näköjään on peiton potkinut pois

mistäköhän tämä johtuu?

Ja ihan lämpöisiä ovat

päällensä ;) Potkii sen jossakin vaiheessa yötä pois ja nukkuu loppuyön ilman peittoa... Nukkuu sen verran sikeästi, ettei hoksaa koko peiton puuttumista..

Toki nyt peiton on osannut päällensä laittaa jo monta vuotta hereillä ;) mutta kylläpä melkein koko ikänsä on nukkunut ilman peittoa..

aika uusi taito on kyseessä, ja pitää olla jo melkoisen kylmissään, että herää. Yleensä kipittää sitten meidän viereen vetämään sitä peittoa päälleen :)

Nyt 3-vuotiaana tajuaa, että kun on kylmä voi vetää peiton päällensä. Tosin valitettavan usein kiljuu vaan sängystään, että " äiii-tii, tuu peitteleen" . Mutta asiayhteys on siis selvillä :)

itse peitellä itsensä. En usko, että noin pieni vielä tajuaa, että jos kylmä niin peiton päällelaittaminen auttaa. Miksi et pitäisi vielä unipussia?

Koetas itse nukkua talvisaikaan ilman peittoa vaan yksi kerros vaatetta päällä. Ei taatusti ole kovin mukavaa, vaikka ei hirveän kylmä olisikaan. Meilläkään alle kaksivuotias ei suostu pitämään peittoa päällä. Meillä on vanha vetoinen talo ja lämpötila voi olla 19 astetta aamulla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat