Seuraa 

Mulle on tullut ihan kamala huoli siitä et entäs jos meidän vaavi on allerginen! Meillä on kaksi kissaa enkä haluaisi luopua niistä. Ne kun on mun " karvasia lapsia" ollu jo monta vuotta!

Missä iässä lapsille alkaa kehittyä allergioita? Luulisi et lapsi tottuisi siihen kun on aina ollut eläimiä. Kun aattelee mitä elämä on ollu muutama vuosikymmen sitten, elukoita on pyöriny joka nurkassa ja allergioitakin on ollu vähemmän. Itse en ole allerginen ollenkaan mutta mieheni on koirille.

Tottakai lapsi tulee olemaan tärkein asia maailmassa ja on sitä jo nyt. Mutta minulta riittää niin paljon rakkautta myös omille nelijalkaisille, toivottavasti joku muu eläimen omistaja ymmärtää.

Kommentit (16)

Meillä kans kaks ihanaa kissaa ja sitä turvaverkkoa täälläkin ois tarkoitus hankkia. sit jos se ei auta niin tulee porttikielto elukoille. aion jo nyt pitää huolen siitä et pinnasänky on kissaton paikka. ihan hyvin on meiän kissat tullu toimeen lasten kanssa kun hankimme ensin lapset ja sit kissat niin tottuneet ovat jo. toivon ettei tuu allergioita. mulla tai miehellä on niin toivotaan et on " hyvät" geenit. =)

my_selene ja Remppa rv 18+4

meillä koirat otti uuden tulokkaan hienosti vastaan. Aluksi tietysti ihmettelivät, mutta nopeasti tottuivat.

Vanhempi koira seuraa mua kyllä joka paikkaan ja hakee sillä tavalla huomiota, hän kun on tottunut olemaan aina mun nomber one.

Nuorempi hännän heiluttaja aluksi halusi osallistua hirveesti vauvan hoitoon ja oli aina ensimmäsienä paikalla kun vauva alkoi itkemään mutta nyt sekin on jo tottunut, eikä enää pajoo vauvaan reagoi, päinvastoin, välillä tuntuu ettei edes huomaa, kerrankin meinasi astua vauvan päälle kun vauva makoili lattialla ja hauveli jotain siinä sähläs. Silmällä saa pitää varsinkin sitä aina kun vauva on lattialla jumppailemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on kaksi koiraa 1,5 ja 2,5 vuotiaat cavalier king charlesin spanielit... Ja molemmat olemme todella eläinrakkaita. Kummallakaan meistä ei ole allergiaa, mutta minun äitini ja veljeni, kuten myös mieheni veli ja sisko ovat allergisia, ja lisäksi minun mummollani ja mieheni isällä ja mummolla on astma... Mutta kaikki ovat silti pystyneet olemaan noiden kahden karvakorvan kanssa hyvin. Mutta tottakai olemme miettineet että mitä jos vauvamme onkin allerginen, esikoisemme la on siis helmikuussa... Täytyy vaan toivoa ettei hän ole! Mutta tottakai lapsi on tärkein! Ja ensimmäinen!

Sitten sain vinkin yhdeltä ystävä pariskunnalta, että heidän eräs tuttavansa oli tuonut koiralleen vauvantuoksuisia vaatteita (vaimon ja vauvan ollessa laitoksella) haisteltavaksi, jotta ei koiralle tulisi niin karmea sokki ja tottutteleminen, kun tulee vauva taloon, ajattelimme ainakin itse kokeilla moista juttua...

Napero ja masukki 34+1

labradorinnoutaja (uros) joka oli esikon syntyessä n 1,5v ikäinen. Toki oli huoli siitä jos vaava on allerginen, mutta nyt poitsu on n1,5v eikä ole mitään ilmennyt. Nyt odotellaan toista syntyväksi alkukesällä, toivotaan ettei tälläkään allergioita olisi.

Koira otti vauva hyvin vastaan, sai heti aluksi nuuskia (totta kai oltiin kokoajan vahtimassa) ja koirakin sai edelleen paljon huomiota. Nyt kun poikakin on jo noin iso, leikkivät koira ja poika keskenään ja huomaa että molemmat nauttivat toistensa seurasta.

Ainut uusi tapa mikä koiralle opettiin vauvan takia, tosin jo ennen vaavan syntymään oli se ettei saanut nukkua meidän sängyssä. Oli nimittäin aiemmin saanut mut n puolivälissä esikkoa oottaessa opettiin koira pois sängystä ja hyvin oppi, pari kertaa yritti tulla mut ei siis mitään ongelmia. Makuuhuoneissa koira saa edelleen nukkua, mutta siis vaan lattialla.

Joku sitä pohti huomion riittämistä sekä koiralle että lapselle. Meidän koira on edelleen energinen kuin pentu ja hyvin on riittänyt touhua molemmille. Ja esim koiran lenkit voi hoitaa vaunujen kanssa, saa vauva ulkoilmaa ja koira liikuntaa.

Meillä ainakin on sujunut hyvin koiran ja lapsen yhteiselo, toivottavasti sujuu yhtä hyvin kunhan tämä kakkonen syntyy.

Minullakin on noita nelijalkaisia neljä kipaletta ja esikoista odotellaan tulevan maalimaan ihan minä minuuttina,tuntina,päivänä tahansa.(31.12.05) Vähän tuo elukoiden reaktio lasta kohtaan jännittää ja taas miten sitä lapsi " kestää" .. en ole minäkään valmis luopumaan nelijalkaisista, toivon vain että ei tarvitse moista miettiä. Kaiketi lapsille tulee jonkin lainen " suoja" allergioita vastaan kun on pienestä pitäen " siedätyshoidossa" .. toivon näin!! :)

ja nyt vajaa 3 kk pikkuneiti.

Minäkin pelkäsin raskausaikana ihan hirveesti allergiaa ja tästä syystä aioin imettää ainakin sen suosituksen 6kk. Mutta kävikin sitten niin että maitoa ei tullut joten korvikkeella ollaan kasvettu.

Puolisollani on eläinallergiaa, minulla on eläinallergiaa joten arvatenkin pelottaa..

Toisaalta uskon kuitenkin juuri siihen että vauva on jo masussa ollessaan saanut siedätyshoitoa koiriin.

En tiedä missä iässä vauvat/lapset alkavat oireilemaan jos ovat allergisia ja talossa on syntymästä asti ollut eläimiä, mutta vielä ainakaan pikkuneiti ei ole osoittanut allergian merkkejä.. kop kop!

Vauvan tulo kuitenkin muutti ajatusmaailmaa sen verran että jos neiti nyt tulisi allergiseksi niin hetkeäkään en miettisi mitä tehdä.. lapsen terveys ja hyvinvointi on kuitenkin nyt se päällimmäinen asia (ja huoli).

Koirat on ollut mulle aina kaikki kaikessa, eikä se helppoa olisi niistä luopua, varsinkin kun vanhempi koira lähtisi sitten jo vihreämmille laitumille kun ei tuon ikäistä (12) viitsi mihinkään enää sijoittaa. Mutta tosiasia on että en epäröisi koirista luopumista hetkeäkään.

Mutta näitä asioita on turha murehtia etukäteen. Aika näyttää miten käy.

Toivottavsti me kaikki saisimme nauttia niin karvaisista kuin siloposkisistakin vauvoistamme ilman allergioita. :)

Mari & Dina 12 viikkoa

noista eläimistä ja allergiasta tulevalle vauvalle. Meillä on melkein 4 v. kissa ja kesällä tuli koiranpentu, joka nyt 7 kk ja nyt ensimmäistä ootellaan (la 26.3.2006), itselläni on ollut eläinallergia ihan pienenä, mutta nyt aikuisena olen siltä säästynyt eikä noista karvapalloista ole tullut mitään oireita. Miehelläni ei ole mitään allergioita. Itse olen myös murehtinut, että mitäs jos tulevalla vaavilla onkin allergia ja eläimistä joutuu luopua. Tottahan se on että vauva menee eläinten edelle, mutta silti se repii ja raastaa sydäntä että joutuisi luopumaan niistä. Täytyy vain yrittää unohtaa ajatus eikä murehtia etukäteen sellaista mistä ei edes tiedä tapahtuuko sitä ollenkaan (helpommin sanottu kuin tehty!). Yksi huolenaiheeni on myös se, että miten sitä pärjääkään vauvan kanssa ja koiran kanssa kotona. Kissa nyt huolehtii pääosin itse istestään, syö kun on nälkä ja kulkee pihalla kuinka huvittaa, mutta koiran kanssa on jotain tehtäväkin ja kuljetettava pihalla ja huomioitava, varsinkin kun on pentu, millä näyttää tuota energiaa riittävän ihan kiitettävästi! :D en siis tällä tarkoita että aikuisen koiran kanssa ei tarvitsisi tehdä mitään, vaan..

Ystävälläni on nyt 7 kk ikäinen poika ja kaksi kissaa. Hyvin ovat kissat vastaanottaneet uuden tulokkaan eivätkä ole olleet yhtään mustasukkaisia. Hieman enemmän vaan hellyydenkipeitä kun aikaa ei ole enää niin paljon kissoille kuin ennen.

Tsemppiä kaikille karvapallojen omistajille ja hyvää tulevaa uutta vuotta ja onnea odotuksille!

-karvapallojen emäntä ja rv 27+5-

Meillä myös kaksi kissaa ja ensimmäistä odotetaan. Allergiahan ei varsinaisesti periydy, ainoastaan taipumus saada allergia. Ulkoisista tekijöistä sitten riippuu kehittyykö allergiaa vai ei. Itselläni astmaattinen isoäiti ja allerginen äiti mutta minä ja siskoni ollaan säästytty allergioilta.

Vähän aikaa sitten tehdyssä tutkimuksessa muuten todettiin juuri että jos lemmikkejä on kotona jo ennen lapsen syntymää, saattaisi se jopa ehkäistä allergioiden puhkeamista, koska altistuminen alkaa heti ensi metreiltä. Tiedän hyvin että niitä karvaisia palleroita voi rakastaa täydestä sydämestä! Itse lähinnä mietin juuri kissojen suhtautumista tulokkaaseen.

Kysäisenkin nyt tässä samassa ketjussa, onko kukaan hankkinut sellaista turvaverkkoa vauvan sängyn ympärille? Sellainen on varmaan tarpeellinen, kun ei eläimiin voi ikinä luottaa 100 %

Emmi ja prinsessa 22+6

meillä kaksi koiraa eikä kumpikaan olla allergisia millekään, eli siinä mielessä pullat olis hyvin uunissa. Yhdellä miehen siskoista on kuitenkin lievä koira-allergia, ainakin meidän pörröisemmästä lemmikistä hänellä alkaa silmät vuotamaan. Oliko niin että vanhempien sisarusten tms allergiat voi jotenkin " periytyä" vauvalle? Vai onko huhupuhetta?

Olis kyllä kauheaa jos lapselle kehittyisi allergia.. mutta ainahan vois kokeillä siedätyshoitoa, eikö? Ja tietty jos mikään ei auta niin lapsihan siinä edelle menee, se on selvä.

Ois muutenkin kiva kuulla elukkaperheiltä vinkkejä siitä miten arki on lähteny sujumaan vaavin kanssa. Tärkeintä on aluksi varmasti se ettei anna lemmikkien nukkua(varsinkin kisujen!) samassa huoneessa. Näin me ainaski aateltiin, raapimista saattaa pitkin yötä kuulua oven takaa:)! Ja imurointia pitää lisätä ku tahtoo hukkua karvapalleroihin.

Itsekkin olisin kiinnostunut juuri tuosta " turvaverkosta" pinnasänkyyn, sellainen on ainakin vaunuihin olemassa.

joskus luin asiantuntijan k0mmentin aiheesta. Sanoi, että eläin kannattaa olla talossa lapsen syntyessä tai hankkia ekan vuoden aikana, niin yleensä silloin ei tule allergiaa. Ja että, " riskaabeleinta" on eläinten hankkiminen lapsen ollessa parivuotias ja siitä ylöspäin. Mutta kuten kaikki varmaan tietävät, niin allergia tulee jos on tullakseen jos taipumusta. Mutta jos sinä ja miehesi ette ole allergisia, niin tuskin vauvakaan.

ET älä etukäteen sure!

Suvussani ei ole tietääkseni kellään eläinallergiaa, itseasiassa mitään allergiaa (vain yhdellä enolla maitoallergia). Miehen puolelta ei juuri tietoa, mutta lähimmillä ei ainakaan mitään.

Uskoisin, että allergia tulee siitä kun elimistö luulee jotain normaalia olosuhdetta uhkaavaksi ja alkaa puolustautua sitä vastaan. Mutta jos lapsi on tekemisissä esim. kissan kanssa pienestä pitäen, niin elimistö hyväksyy eläinpölyn normaalina asiana.

Koskaanhan sitä ei kuitenkaan tiedä...

t: H rv 31

Ajattelin tähän vastata, vaikka aika hyvin on jo keskustelua ollutkin. Nostetaan ainakin ylöspäin :)

Meillä on myös 2 vanhaa tyttökissaa, jotka varmaan tulevat kokemaan yhden elämänsä pahimmista kriiseistä ensi elokuussa. Uskon ja toivon, että kaikki menee hyvin. Huolehdin toki noista otuksista ja yritetään nyt sitten toimia niin, etteivät joudu raukat liiaksi kärsimään ja järkyttymään. Itse en ainakaan voisi kuvitella, että hylkäisin minulla jo yli 10 vuotta olleet herttaiset otukset edes lapsen takia. Kyllä me kaikki sovitaan samaan kämppään ihan hyvin :) Jos jotain allergisuutta ilmenee, niin sitten pitää yrittää kaikenlaiset mahdolliset eristyskeinot ja siivota ihan hulluna ensin ennen kuin kissat joutuisivat muualle muuttamaan. Tosin luulen, että jos jostain pölystä meillä allergian saa, niin paremminkin huonepölystä..

Meillä on siitä hyvät järjestelyt, että miehen pienen eläinallergian vuoksi on makkari ollut oikeastaan aina kissoilta kielletty paikka. Eli sinne sitten vauvansänky.. Olen miettinyt myös sen kissasuojan hankkimista pinnasänkyyn, olisihan se varmaan ihan kätevä. En kyllä oikein mitenkään osaa uskoa, että kissa voisi vahingoittaa lasta, mutta mistäpä minä voin sen etukäteen tietää ja ainahan niitä kauhutarinoita on levitetty... Ja onhan sekin tietysti mukavampi, että vauva saa nukkua mahdollisimman puhtaassa pedissä, eikä sellaisessa, missä on suut ja silmät täynnä kissankarvaa samantien.. Tunnetusti kaikki tuollaiset paikat on kissojen lemppareita. Vaunut ja turvakaukalo varmaan on ykkössuosikkeja sitten, kun ne hankitaan :-/

No, toivotaan nyt, että lapsen alku on jo raskauden aikana saanut siedätyshoitoa kissoihin, eikä mitään ongelmia tule.

Olisi tosiaan mukava kuulla enemmänkin, kuinka kissat ovat suhtautuneet uuteen tulokkaaseen.

Eli kkvillakoira, narttu. Mä en pelkää mutta toivon sydämestäni, ettei tulevat lapseni ois allergisia... Oon koirahullu ja rakastan myös hamstereita. Niitä on ollu läpi elämän. Tällä hetkellä ei yhtään hamsteria, koska 2v tyttöhamsterimme kuoli syksyllä. :( Nyt vain yksi koira, toivottavasti tulevaisuudessa toinen. Toisesta koirasta oon haaveillu jo vuosia. Jospa sen aika olisi keväällä. Vauvan pitäis tulla elokuussa maailmaan. :)

Jos vauva ois allerginen en yhtään tiedä mitä tekisin... :( En halua sitä etukäteen pelätä. Pelkäämistä tässä muutenkin, kun tämä raskauskin on vasta niin alussa..

Meillä 3 kania, 3 kissaa, joista vauvan synnyttyä vain 1 kissa vakinaisesti sisällä, toinen tulee ja menee monta kertaa päivässä..Kesällä enemmän ulkosalla :) Tällä hetkellä on tuo pikkukani sisällä, mutta muuttaa sitten kesällä (kasvettuaan ensin) lampaiden ja kahden muun kanin luokse. Samassa pihapiirissä on myös navetallinen lehmiä. Vanhemmillani on kissa ja koira, joten eiköhän niitä pöpöjä ole ihan tarpeeksi tullut vauvaankin.

Esikoista odottaessa kävin navetalla, hoidin lampaitani ja kaneja, sekä mieheni vanhempien kissoja. Silloin ei vielä omaa kattia ollut.

Esikoisella ei ole mitään allergioita ollut, kuin tuo vuoden vanhana todettu maitoallergia joka meni vuodessa ohi.

Miehen suvusta kuin myös minunkin löytyy monen monta astmaatikkoa. Kyllä sitä itselläkin nenä välillä vuotaa, mutta itse aion pärjätä " siedättämällä" itseäni. Noh, en kyllä ole kovin kauhean ahkera siivoojakaan :( Pitäisi varmaan taas ryhdistäytyä vauvan tultua..

Esikoiselta on testattu eläinallergiat samalla kun sitä maitoa testattiin ja kaikki oli puhtaita siis se maitokin. Maha vain reagoi siihen, ei iho..

Meidän kissoilla ei ole lupa mennä makuuhuoneisiin ja päivisin, kun ei olla kotosalla onkin makkarien ovet kiinni. Illalla sitten aukaistaan. Ensin oli tuon vanhemman kissan kanssa pari yötä aikamoista naukumista ja oven raapimista, mutta kyllä se sitten rauhoittui. Etsittiin sille yhdessä muu nukkumispaikka. Toi vanha kissa (10v)tuli meille vasta kesällä serkulta, jonka siskon lapset ovat kaikki eläimille allergisia. Sen takia se piti heti opettaa, että makuuhuoneisiin ei ole asiaa!

Se on yllättävän helppoa opettaa ne siihen. Nyt meillä on tuollainen " kerrostalo" noille kissoille, vanha nukkuu tuolla tasolla ja nuorempi alhaalla kopissa :) Eli siis sellainen raapimispuumökki-systeemi..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat