Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (13)

Kääräiset nakit lehtitaikinaan, väliin juustoa jos tykkää, ja ohjeen mukainen paisto uunissa. Takuuvarma suosikki lapsille, eikä maksa paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sitten maun mukaan suolakurkkua pikkupaloina, sipulia pilkottuna, tomaattia, herne-maissi-paprikaa ja ultralight-majoneesia. Kaprikset sopii myös hyvin mukaan jne.

Eli juju on makaronissa ja majoneesissa joihin voi yhdistellä oman maun mukaan pieneksi pilkottuja kasviksia.

Sekasyöjät kai monesti laittavat kinkkukuutioita tai joitain makkaranpalasia, mutta me emme ;).

Valitse isoja perunoita, jolloin ne lohkottuina käyvät dippaukseen. Älä kuori, vaan pese hyvin ja lohko kahdeksaan osaan pituussuunnassa. Levitä tasaisesti pellille, silppua joukkoon sipuli ja murskaa yksi valkosipulin kynsi. Hieman paprikamaustetta ja ruokaöljyä pintaan ja koko komeus uuniin. Lämpötila 225 astetta ja aika noin 45 minuuttia.

Kermaviili käy dippikastikkeeksi esimerkiksi raastetulla tuorekurkulla maustettuna.

Sipulikeitto on myös ihana ja edullinen vaihtoehto herkuksi, mutta ei välttämättä kelpaa lapsille.

meillä on nakkeja, italiansalaattia, itse tehtyä perunasalaattia, kylmäsavulohta, karjalanpiirakoita ja huomenna teen juustopatonkia itse! =)

edullisia meille ainakin koska lohi on peräisin työpaikan joulupaketista ja karjalanpiirakat itse tehtyjä suoraan pakastimesta!

Folioon käärit rosamunda perunoita ja kypsennät uunissa pari tuntia. Tee muutama eri kastike vaikkapa smetana+valkosipuli tai smetanan sekaan aurajuustoa. Vähän patonkia lisäksi ja vaikka vihersalaatti. Oikein hyvää ja helppoa tehdä eikä tosiaan ole kallista.

Täytteeksi vaikkapa tonnikalaa, kurkkua, fetaa, jotka sekoitetaan oman maun mukaan kermaviilin, bulgarian jugurtin tai ranskankerman kanssa. Mausteeksi vähän mustapippuria. Tosi hyvää, helppo tehdä ja meillä lapsetkin tykkää.

Tai oikeastaan ne voi viipaloida ohuemmiksi. Päälle voi halutessaan laittaa vähän öljyä ja mausteita tai vaikka seesaminsiemeniä.

Kaveriksi pari kermaviilipohjaista kastiketta, esim. sinihomejuustoa murusina kermaviiliin. Todella edullinen ruoka, tietysti lisäkkeisiin saa uppoamaan rahaa.

Meillä on ollut yleensä perunasalaattia, savukalaa, vihreää salaattia, sipsejä ja jotakin makeaa. Välillä blinejä, mädin, smetanan ja sipulisilpun kanssa niille jotka siitä tykkäävät, mulle hunajan, smetanan ja suolakurkkujen kanssa. Mäti on kallista ostaa, mutta eihän sitä tarvitse olla paljoa eikä välttämättä ollenkaan.

Uudenvuoden ruoat saavat mielestäni olla sellaisia napostelujuttuja, kun suurin osa miehistä ja lapsista pyörii kuitenkin pihalla ampumassa raketteja eikä malta istua pöytään.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat