Seuraa 

Odotan kaksosvauvoja ja olen jo pitemmän aikaa tässä synnytystä mietiskellyt :)

Molemmat vauvat ovat rt:ssä olleet viikoilta 28 alkaen..

Käyn 2 viikon välein äippäpolilla kontrollissa ja kukaan ei ole sanallakaan siellä maininnut synnytyksestä lähinnä siitä että alakautta vai sektio.. Itse haluaisin synnyttää lapset alateitse.. Kuitenkin kaikki on täynnä ????? nyt viime kontrollissa a:lla painoa oli 1.8 kg ja b:llä 2.1 kg viikkoja kasassa silloin 32+1 elikkä ihan hyvän kokosia ovat ja lääkäri vain tuumaili että vähintään viikolle 34 olisi hyvä päästä eikä mulla ole paikat edes avautuneet eikä kaula kovinkaan lyhentynyt mutta kun nämä ovat minun ja mieheni ensimmäiset lapset niin kysymyksiä on minulla paljon ilmassa ja sitä kautta miehenikin huolestuu :(

olisi kiva saada kokemuksia kaksosten synnyttämisestä tai löytyykö muita jotka samassa jamassa :)

tikunen ja hupu sekä lupu 32+3

Kommentit (5)

Elikkäs sinne olen laittanut omien tyttöjeni syntymäkertomuksen, sieltä voit käydä lukemassa;) Ja kysy lisää jos tulee kysyttävää;)

Rölli-peikko ja kaksostytöt 3vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sanoisin.

Jos ei mitään ahdinkoa ole ja MOLEMMAT vauvat rt:ssä, niin ihan normaalisti edetään. Itselläni kaksoset, joista A-vauva oli rt:ssä, B ei. Ja silti siis normaali alatiesynnytys. Synnytystavan ratkaisee A-vauvan tila, B saa olla vaikka poikkitilassa - saadaan kääntymään ensimmäisen synnyttyä.

... normaalisti alateitse. Toinen raskaus oli kyseessä, ja siten hänellä jo kokemusta alatiesynnytyksestä. Vauva A syntyi r-tarjonnasta, mutta vauva B olikin perätilassa. Tästä huolimatta hyvin mahtui tulemaan, ei tarvinnut leikellä. Lapsille tuli ikäeroksi reilu viisi minuuttia.

Äitipolilla käydessäsi voisit ottaa puheeksi synnytykseen liittyvät kysymykset. Tarvittaessa voinevat tehdä synnytystapa-arviota? Periaatteena kuitenkin on, että myös monikkoraskaudet päättyvät normaaliin alatiesynnytykseen.

Onnea sinulle!

Terveisin kahden " yksösen" äiti Rosita

Kävimme tänään Kättärillä ultrassa. Nyt raskausviikkoja takana 28+1.

Kysyimme, onko mahdollista synnyttää alateitse, niin sanoivat vain, että kaikki riippuu A-vauvasta. Jos A on rt:ssä, niin silloin alateitse.

Tietysti tässä tulee vielä moni muukin asia vaikuttamaan synnytystapaan, mutta ainakin tällä hetkellä kaikki oli muuten ok.

Minulla vauvat vaakatasossa. A oli pää vasemmalle ja B pää oikealle.

Painoa A:lla 1,221 kg ja B:llä 1,273 kg.

Meillä on seuraava käynti vasta kk päästä.

Saa nähdä, mikä tilanne silloin on...

Oletteko muuten ilmoittautuneet synnytysvalmennukseen?

Me odottelemme soittoa Kättäriltä, koska päästään.

Hyviä odotushetkiä :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat