Vierailija

Sivut

Kommentit (49)

Mulla on (yksi) ihan samanlainen kokemus Helsingin kahvilasta, joten voin olettaa että kaikista Helsinkiläisistä kahviloista saa pelkästään kuivia viikon vanhoja pullia??

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse asun 50 kilsan päässä hesasta ja siltikään en käy siellä,kun ehkä kerran vuodessa.Juhlimassa siellä olen käynyt elämässäni 4 kertaa ja kyllä piisasi.

Vierailija:

Lainaus:

T: kokkolalainen

Mä saan täältä ihan samat palvelut kuiten te sieltä! Elikkäs siellä ei ole mitään erikoista ja mitään syytä miksi pitäs tulla sinne!

Joka paikassa on hinnat kallistuneet. Ja kun käyn Helsingissä kahvilassa, valitsen sellaisen kahvilan, jossa ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi. Niitäkin on pilvin pimein, ap-raukka on vaan eksynyt kalliiseen paikkaan.

esim juon joskus kahvin ja syön pullan meidän lähikaupan kahvilassa ja markka-aikana ne maksoi 1,50 mk. Eurojen tultua kehiin hinta on

2 e eli 12 markkaa...Niin ne hinnat vaan nousi...

Samoin mietin eilen kun ostin Bebanthenia sitä hintaa..maksoi vajaa 6 egua ja onko se maksanut markka-aikana muka 36 markkaa..tuskin.

törkeetä!

Mutta viimeisten vuosien aikana on Helsingissä (sekä myös muissa isommissa kaupungeissa) kahvilakulttuuri muuttunut keskieurooppalaisempaan suuntaan. Eli kahviloissa käydään istuskelemassa ystävien kanssa , nauttimassa mukavasta ilmapiiristä ja juttelemassa sivistyneesti päivän tapahtumista. Itseasiassa se kahvi näyttelee aika pientä osaa tässä ko. vapaa-ajan viettotavassa. Kahvin lisäksi asiakas maksaa siis myös viihtyisyydestä, hyvästä asiakaspalvelusta , laajasta tarjonnasta (= mm. erikoiskahvien tarjonta lisääntynyt huomattavasti) ym. Mutta jos et kaipaa muuta kuin kupillisen juhla mokkaa, niin tämmöisiäkin kahviloita Helsingistä löytyy vaikka kuinka paljon, mutta niitä on turha etsiä Helsingin vilkkaimmilta ostospaikoilta. Esim. äitini pitämässä kahvilassa kahvikuppi maksaa vain 0,80e ja pulla jotain alle 2e ja kaikki on itse tehtyä eikä myydä päivää pitempää. Helsinkiläisenä kun tietää mitä ja mistä etsii.

T: kokkolalainen

Mä saan täältä ihan samat palvelut kuiten te sieltä! Elikkäs siellä ei ole mitään erikoista ja mitään syytä miksi pitäs tulla sinne!

Näistä kirjoituksista ainakin huomaa, ettei älykkyyden tasoa voi mitata kotipaikkakunnan sijainnilla. Kaupungissa tai maalla, ihan yhtä älykkäitä näytätte olevan.

Kävin kesällä landella kahvilla ja ostin sen kanssa pullan. Myyjä vaati että saa lämmittää sen mikrossa vaikken halunnut. Ja kun haukkasin pullaa, ymmärrän miksi myyjä ei tarjonnut sitä sellaisenaan. Syömättä jäi. Pakko myydä samoja pullia viikko, kun ei käy asiakkaita.

Kyllä, maksan mielelläni stadissa hyvästä leisvoksesta!

kateellisia..

Onneksi viimeinenkin ystävä muutti sieltä pois, niin ei tarvitse käydä kuin työmatkoilla pääkaupungissa...

HEH, IHAN HYVÄ ETTÄ TOLLASET MAALAISTOLLOT PYSYYKIN POIS STADISTA! Tuskin teitä tänne kukaan kaipaakaan!

Metrolinja ja muutkin liikenneyhteydet hyvät, eikä keskusta-alueella ole mihinkään pitkä matka.

t: entinen helsinkiläinen ja espoolainen, nykyinen tuusulalainen

mutta Tampereen ympäristökunnissa maksetaan.

Vierailija:

Lainaus:

suurin osa av-mammoista ei kuitenkaan tajua, että eläminen on _oikeasti_ kalliimpaa pääkaupunkiseudulla. tämähän on aina se vakio kiistanaihe, kun kuntalisä tulee keskustelun aiheeksi..

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat