Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Siis meidän " hoitolapsemme" sai alkunsa omaan kiertoon tehdystä pas:sta, mutta nyt olisi ajankohtainen tuo lääkkeellinen versio.

Mutta miten se menee? Millä lääkkeillä? Aloitetaanko lääkkeet kp1? Onko monta ultraa matkan varrella?

Kiitos ;) -Itta-

Niin ja olen kyllä yhteydessä klinikallekin, mutta kun ei malttais viikonloppua odottaa ihan tietopimennossa :)

Kommentit (5)

Mulla se ainoa PAS yritys tehtiin lääkkeelliseen kiertoon, ei sen kummempia tainnut olla kuin kp1 alkoi Zumenonit (ja ne menkkakivut oli sitte ihan kauheet että tuntuu ettei lopu ikinä, luulen et toi lääke vaikutti). Ja siirtoa ennen alkoi luget ja nää ois molemmat sitte jatkunu jos ois päästy siirtoon. 2 ultraa siinä vissiin oli matkalla.

Hitsi kun te ootte pian tositoimissa, jännää!!!

Millähän perusteilla valitaan tehdäänkö lääkkeellinen vai lääkkeetön PAS? Mulle kun seuraavaksi kuulemma yritetäisi omaan kiertoon (näin paljon mäkin olen jo kysellyt :) )

Joka tapauksessa onnea hoitoon :)

Tehtiin lääkkeellinen PAS 2 kertaa. Ensimmäisessä lääkkeellisessä kierrossa lääkkeet (Progynova) aloitettiin kp1 2 x 2mg /päivä. Seuraavassa kierrossa aloitettiin kp3, jos olisi pidetty välikierto olisi taas aloitettu kp1 niinkuin ensimmäinenkin. Lugesteronit astuivat kuvaan siirron aikoihin, olikohan se nyt päivä ennen siirtoa 3 x 200mg /päivä. Ultria olisi ollut vain yksi, mutta kummassakin PAS:issa mulle ultra-aika oli hieman liian aikainen, joten vielä toiseen ultraan piti mennä minkä mukaan sitten päätettiin siirtopäivä.

Toinen lääkkeellinen PAS toi sitten plussan ja viikkoon 9+0 asti jatkettiin noita lääkkeitä samalla annostuksella ja siitä viimeinen viikko pienemmällä annoksella, Progynova 1 x 2mg /päivä ja Lugesteron 2 x 200mg /päivä. Nyt viikkoja 10+1 ja eilen oli ensimmäinen lääkkeetön päivä. Hieman jännittää miten nyt vaikuttaa tämä lääkkeiden lopetus, masussa on ainakin tänään nippaillut kovasti - toivottavasti on vain niitä ihan normaaleja nippailuja, tässä vain tarkkailee niin paljon tarkemmin kaikkia tuntemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen käsittänyt, että siirto tehdään usein omaan kiertoon, jos kierto on säännöllinen ja ovulaatio tapahtuu luonnostaan.

Itselleni tehtiin kaksi ei-lääkkeellistä PAS:ia syksyllä ja molemmat omaan kiertoon. PAS-siirroista jäi tosi ' helppo' vaikutelma kun ei tarvinnut mitään lääkitystä ennen siirtoa.

Riskinähän on kyllä se, että ovulaatio sattuu ' väärälle' päivälle ja siirto olisi tehtävä viikonloppuna, jolloin suurin osa klinikoista on kiinni. Tällöin saattaa mennä PAS ohi ko. kierrossa.

itta:

Lainaus:

Kovasti onnea raskauteen (jne.) sinulle 10+1 viikoilla!! (enpä huomannut nikkiä pistää mieleen..). Eikös se kuitenkin niin ole että vaikka raskaus on lääkkeillä alkanut, niin rv10 mennään jo omilla hormoneilla? Huoli pois :)

Itta

Toivottavasti tällä kertaa päästäänkin sinne loppuun asti ja saadaan 13 vuoden odottelun jälkeen se oma nyytti syliin :)

Jänniä päiviähän tässä on eletty nimittäin lääkitystä käytettiin rv 10 asti. Viimeinen viikko hieman pienemmillä annoksilla eli rv 9+0 Progynova 2mg vain kerran päivässä (ennen kaksi) ja Lugesteron 200mg kahdesti päivässä (ennen kolmesti). Rv 10+0 oli sitten ensimmäinen lääkkeetön päivä ja kyllä jännitti.

Nyt 10+4 ja edelleenkään ei mitään ongelmia ole ilmennyt, joten eiköhän tuo oma kroppa osaa hommat hoitaa - nyt sitten vian jännitetään np-ultraa (17.1), että onko kaikki hyvin :)

Meillä tehdään lääkkeellinen siirto, koska mun munasarjat on NIIIIN vaikeesti nähtävissä, että suoraan silloin ekalla kerralla sanottiin että tämä onkin sitten viimeinen omaan kiertoon tehtävä :( Harmittaa, koska se oli kyllä niin helppoa ilman lääkkeitä. Ja oliko niin että omaan kiertoon tehtäessä on onnistumis% hiukan korkeampi....?

Kovasti onnea raskauteen (jne.) sinulle 10+1 viikoilla!! (enpä huomannut nikkiä pistää mieleen..). Eikös se kuitenkin niin ole että vaikka raskaus on lääkkeillä alkanut, niin rv10 mennään jo omilla hormoneilla? Huoli pois :)

Ja Baby: Soittelin klinikalle... Varauduttiin odottelemaan, mutta aika suunnittelukäynnille onkin JO 10.1 :)))) Tässähän alkaa pöksyt tutisemaan ;) Kuulumisiin!

Itta

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat