Vierailija

Lapsen mummo (ei äitini) patistaa koko ajan minua myymään kaikki lapseni pieniksi jääneet vaatteet. Hänen mielestään olen typerä, kun " hamstraan" niitä nurkkiin. " Sinä se et voi koskaan luopua mistään, minä en ikinä kerää turhaa tavaraa ympärilleni" , hän sanoo aina ylväästi kun käy esim vaatekaapeilla (auttaa paljon lapsen hoidossa, toisin kuten lapsen isä, joka ei tee mitään).

Olen aina rauhallisesti sanonut, että toivoisin saavani vielä toisenkin lapsen jossain vaiheessa. Lapsen isän kanssa emme ole enää yhdessä, suhteemme ei kestänyt sitä ettei lapsi ole " täydellinen" .

Mummo alkaa joka kerta taivastella kun sanon toivomukseni/haaveeni toisesta lapsesta ääneen. Hänen mielestään minulle pitäisi riittää yksi lapsi, koska niin hänelläkin on ollut. Hänen mielestään 30 vuotta on jo niin suuri ikä, ettei enää kannattaisi juuri siitä haaveilla, että tapaisi vielä toisen miehen ja saisi sen lapsen.

Luulen, että hän pelkää sitä, ettei enää voisikaan tulla meille noin vain, jos eläisin parisuhteessa. Tällä hetkellä vietän suorastaan nunnan elämää ja olen tehnyt KAIKEN lapsen ehdoilla jo monta vuotta. Jos mukavan miehen tapaisin jakamaan arkea, en empisi hetkeäkään.

Mummo on kova uhkailemaan ja hänen mielestään, jos toisen lapsen joskus saan tai parisuhteeseen asetun, minun pitää luovuttaa lapsi hänelle kokonaan. Koska hän ei voi käsittää sitä, miten voisin muka elää parisuhteessa, jos minulla on vammainen lapsi.

Hän on aikoinaan uhrannut ainokaiselleen koko elämänsä. Hänen oma avioliittonsa ei koskaan ole ollut kovin onnellinen: poikansa isä ei suostunut edes muuttamaan saman katon alle asumaan äidin ja pojan kanssa ennen kuin hänen omat vanhempansa kuolivat. Poika oli silloin 15 vuotias. Siihen saakka " ukki" asui omien vanhempiensa luona, taisi olla hyvinkin reilu 30v kun " itsenäistyi" . Vaimo on aina elänyt kuin perhe-elämässä ei olisi mitään outoa tässä kokoonpanossa.

Niin ja lapseni vamma ei ole perinnöllinen, vaan ikävä sattuma, todennäköisesti jotain meni pieleen raskauden aikana, mutta kukaan ei oikein tiedä mitä.

Kommentit (16)

Mummo on vain uskomattoman itsepintainen ja jaksaa juonia vaikka ja kuinka! SE on ihan hirvittävän rasittavaa! Kun haluaisi olla hyvissä väleissä, eikä puhua pahaa (vaikeaa!). Usein hän auttaa, todella paljon ja hänen apunsa on aivan ensiarvoisen tärkeää.

Kuitenkin hän on taitava manipuloimaan ja käyttää usein ilmauksia " olet sairas, sinulla on hullun elkeet" jne. Nimenomaan silloin, jos hän on jo monta viikkoa yrittänyt painostaa minua jonkun asian suhteen JA sitten viimein suutun + sanon mitä ajattelen. Silloin minusta tulee kiittämätön paskiainen, hullu joka ei lasta ansaitse. Ja se suuttuminen on kuulemma merkki epätasapainoisuudesta, koska suutun, en lasta ansaitse ollenkaan.

Hänellä on ollut koko avioliittonsa ajan tapana painostaa lapsensa isää lapsen kautta. Jos hän on itse ollut inhottava ja toinen hänelle siitä suuttuu, hän alkaa heti kieroilla: " LAPSI häiriintyy" . Sen sijaan hänen mielestään lapsi ei häiriinny siitä kieroilusta!

Ja hänen poikansa on todella epätasapainoinen, ei muuten, mutta mitä tulee läheisiin suhteisiin. Muuten hän on ihan " normaali" , mutta ei käsitä ollenkaan mitä tarkoitaa reilu peli suhteessa (kai kun ei ole sellaista koskaan nähnyt?).

Yleensä kaikki, jotka mummon tuntevat pintapuolisesti, käskevät minun olla kiitollinen, koska minulla on NIIN ihana mummo lapsella. Mummon pidemmän aikaa tunteneet taas varoittelevat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vammainen lapsi ei ole mikään syy olla haaveilematta muista lapsista ja parisuhteesta. Täytyy vaan löytää rohkea mies, joka uskaltaa astua elämääsi. Riippuu tietysti vamman laadusta, toiset vammathan eivät ole niin kovin " vakavia" .

Voithan sanoa mummolle, että asia on niin, että asia ei edes hänelle kuulu ja sinä olet lapsen äiti ja päätät, kuka häntä hoitaa nyt ja tulevaisuudessa. Mummolla tuntuu olevan vain kova pätemisen tarve ja hän varmasti tuntee olevansa teille tärkeä, ja pelkää menettävänsä paikkansa perheessänne.

mutta tavallaan en tiedä. Joskus hän oli sanonut omalle pojalleen (kun vammaisuudesta ei tiedetty), että " kiitos kun minä viimein sain sen toisen lapsen, vaikka olikin sinun avustuksellasi" .

Vaikka miten ajattelen asiaa, musta se kuulostaa pervolla tavalla siltä, kuin mummo ajattelisi olevansa oman poikansa morsian!

Loppujen lopuksi voi olla ettei minulla eikä edes lapsella ole ollut osuutta tai arpaa miehen käytökseen, ehkä vammaisuus oli vain keppihevonen?

Milloin huomasit, että anoppisi on vähän outo?

Hän kyllä vaikuttaa tosi kummalliselta. Se, että hän uhkailee ottavansa lapsesi itselleen on sairasta.

Toivon, että löydät vielä hyvän miehen ja saat yhden tai useamman sisaruksen lapsellesi. anna mummon höpertelyn mennä toisesta korvasta ulos. Hänellä on ongelmia, ei sinulla.

Vierailija:

Lainaus:

No ni. Nyt mä otan sen kakaran kyllä heti.

meillä onkin tosiaan varsinainen netti-mummo ;) hyvä jos saa tekstiviestin lähtemään...

ei tietenkään ole normaalia, mutta ko. tapauksessa ehkä ymmärrettävää käytöstä. Ehkä mummo todella pelkää, että hänellä ei olisi enää sijaa perheessänne. Joka tapauksessa, pistä toisesta korvasta ulos ja elä elämääsi omien tavoitteittesi mukaisesti.

Nyt häntä pystyyn ja älä ollenkaan välitä moisista kommenteista. Olet vielä nuori ja ehdit löytää itsellesi kunnon miehen ja saada vaikka useammankin lapsen jos näin haluat. Älä alistu kuuntelemaan moisia kommentteja! Tsemppiä!!

ulosanti tänään vähän kehnoa, tarjoitin tuolla vammanlaadulla sitä, että miehen täytyy olla rohkea jos vammanlaatu on vakava. Jos vamma ei ole " vaikea" kuten esim. minun lapsella miehen täytyy vain tottua hassuun pikkutyttöön, joka käyttäytyy hieman eritavalla kuin muut.

Joo, no siis kyllä miehen täytyy tottua elämään meillä vähän erilaista lapsiperhe-elämää. En usko, että ihan jokaisesta siihen onkaan. Meillä oikeastaan suurin paha on vaikea epilepsia, ei " muuta" - toivon mukaan helpottaa ajan mittaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat