Vierailija

Onhan niillä todella paljon helpompi tökkiä eteenpäin kuin piikittömillä harjoitteluluistimilla tai hokkareilla, mutta kunnon luistelutekniikkaa (jolla pääsee lujaa) ei sitten opita lainkaan.

Kaikkihan eivät käy luistelukursseja, joten ns. tekniikka pitäisi oppia vier. koulun pallokentän jäällä.

Kommentit (10)

Taitoluistelu, ringette, jääkiekko, jääpallo jne.

Mutta oikeesti, miksi pitäisi osata uida, hiihtää tai pyöräilläkään kunnolla? Kysymys on kanasalaisen perustaidoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minusta on ylipäänsä kummallista, että vanhemmat ostavat lapselle jonkun vehkeen ja ajattelevat, että se oppii sitä noin vaan itsekseen käyttämään. Kyllä mun mielestäni ideana olisi, että vanhemmat opettavat tai sitten hoitavat muuten sen, että kunnollinen opetus annetaan!

Mun ekat luistimet olivat kärkipiikilliset. Isä opetti perusteellisesti oikean potkutekniikan. Piikeistä ei ole ollut mun luistelutekniikalleni koskaan mitään haittaa. En tosiaankaan " kävele" luistimilla! Piikeistä on hupia, kun haluaa harjoitella simppeleitä kaaria, hyppyjä tai piruetteja.

Karu totuus paljastui minulle murroiässä kun ostin käytetyt hokkarit. Nenälleen siinä mennään ja lujaa, kun kärjellä ei voinutkaan " kävellä" eteenpäin.

Kokeilkaapa joskus - muilla ainakin riittää naurussa pidättämistä.

jos sitten myöhemmin haluaakin opetella vaikkapa kaaria ja kolmosia, on kiva jos tasapaino on opeteltu heti oikein eikä vaan kaahottamaan perse pitkällä mailaan nojaten eteenpäin...

Se ihan oikea (taitoluistelu)potku kun ei mene kärjen yli ollenkaan. Sen voi ihan hyvin opetella ja opettaa lapselle kärkipiikillisilläkin luistimilla. Samalla voi sitten opetella vaikkapa varsahyppyjä ja muita temppuja, joissa piikin käyttö on luvallista :)

...on aika kaukana oikeasta. On se ehkä eri tavalla väärä kuin noiden kärkkäriprinsessojen, mutta mutta...

Oma veljeni kävi aikoinaan taitoluistelutunneilla (hokkareilla) ja pärjäsi sen jälkeen monta vuotta jääkiekossa todella hyvin juuri siksi, että oli oppinut oikean potkutekniikan. C-junnujen edustustasolla ei enää pelkkä luistelutekniikka ja tasapaino oikein riittänyt, kun varsinaista reenausintoa ei oikein ollut ;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat