Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tyhmä kysymys, johon toivoisin joltain fiksulta vastausta....

Selällään ollessa tuntuu nyrkin kokonen " möykky" ja oon tuntenut jotain muljahteluakin..mutta olen kuullut, että vois tuntua muljahtelua ihan siksikin, että olin tasan 6kk sitten raskaana...Eli mulla on 6 kk ikäinen tyttö. Neljä kk.tta sitten ehkäisy petti. Tyttömme oli 2kk.tta. Lääkäri sanoi, että koska kuukautisia ei ollut alkanut ja täysimetin ei ole raskausmahdollisuutta. Haukkukaa nyt tyhmää...tiedän, että on mahdollista, mutta silloin väsyneenä sitä uskoi lääkäriä (jälkitarkastus taisi olla) ja unohdin koko asian.

Pistin miehen testiä ostamaan, kun tulee apteekin ohi töistä, mutta voiko näitä muljahteluja olla ihan ilman raskauttakin...aborttia en tee, mutta uuteen raskauteen en olisi valmis. On kaksi pientä lasta jo ennestään. Olisin nyt 4.llä kuulla. Kiloja ei ole tullut joten mahtaako olla raskaudesta kyse, vai mistä kummasta. Ja voiko 4.llä kuulla tuntea vauvaa " möykkynä" . Kertokaa joku tyhmälle ääliölle joohan?:)

Sivut

Kommentit (67)

koko raskauden ajan tietenkin!! Ei se HCG sieltä mihkään häviä

http://metku.net/~pesu/faq.html

# Human Chorionic Gonadotropin (HCG) eli istukkahormoni. Sitä alkaa erittyä raskauden alusta lähtien, ja juuri sitä raskaustesteillä etsitään virtsasta tai verestä.

# HCG-taso raskauden aikana: Advanded Fertility tai Birth and Babies.

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä

mIU/ml

1 viikko 3 viikkoa 0-5

2 viikkoa 4 viikkoa 3-426

3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340

4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500

5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000

6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000

8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000

17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400

>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

eihän se testi enää plussaa näytä 3 ensimmäisen kuukauden jälkeen, vaan sit voi lääkäri todeta sen.

Eli vaikka näyttää negaa,saatat olla silti raskaana!

tottakai testi näyttää plussaa ihan synnytykseen asti, joskus jopa vielä 8 viikkoa synnytyksen jälkeen.

Voihan se tietysti olla jotain muutakin... Jos ei testissä näy viivaa niin käy lääkärissä (ja vaikka se viiva siellä näkyisikin niin kannattaa silloinkin varmaan käydä lääkärissä :-)

tosin raskautta ei toiveista huolimatta kuulu. Mutta kierukka vaan hävis, moneen kertaan ollaan ultralla etsitty, mutta kohdussa se ei ainakaan ole.

Miten raskaus voi edetä viikolle 19, saatika 26 (!!!!) ennen kuin JO SYNNYTTÄNYT nainen sen huomaa??

Aika jännää..

Kävisipä minullekin noin! Olisi ihanan lyhyt odotusaika, ja säästyisi alkuraskauden keskenmenonpeloilta ;)

arvaa olenko sitä itsekin ihmetellyt.

Imetin esikoista yli vuoden, enkä menkkoja vielä odottanutkaan. Olin tullut raskaaksi esikoisen ollessa 9 kk, ja todellakin mulla oli viikkoja kasassa jo 26, kun ekan kerran neuvolassa kävin.

Olin kyllä laihiksella, sillä pari kiloa oli tullut lisää imetyksen päättyessä. Mulla ei ollut mitään oireita, ei niin mitään. Ja pari viikkoa aiemmin olin ystäväni kanssa vaateostoksilla, eikä hänkään mitään vauvamahaa huomannut. No ihmekös tuo, kun en siitä itsekään tiennyt. Pituutta oli 172 ja painoa tuolloin 64 kg. Ja sitten en enää saanutkaan mahaa vedettyä sisään.

Oli muuten aivan ihanan lyhyt odotusaika. Ei mitään alkuraskauden pelkoja ja jännityksiä. Ottaisin kyllä mieluusti toisenkin yllärivauvan!

eihän se testi enää plussaa näytä 3 ensimmäisen kuukauden jälkeen, vaan sit voi lääkäri todeta sen.

Eli vaikka näyttää negaa,saatat olla silti raskaana!

EIköhän sinun kannattaisi tilata aika lääkäriin, se on ainoa tapa saada asialle selkoa. Ultrassa tai tähystyksessä näkyy mitä siellä on jollei vauvaa löydy raskauskokeella...

mulla on aina joskus seläällään maatessa sellainen kova möykky vasemmalla puolella mahaa. tuttu lääkäri sanoi että se on vaan illmaa suolessa..

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat