Vierailija

tietää, missä lapsi viettää yönsä, kun lapsen kuuluisi olla etävanhemman luona ja näin ei olekaan... Kuuluisiko siitä ilmoittaa etukäteen, että lapsi ei ole meillä yötä vaan menee sinne ja tänne..

Kommentit (26)

Olen yksinhuoltaja, joten lapsen isä ei saa esim. lääkäristä tai poliisilta tietoja lapsestamme. Ilmoitin joskus lääkärikäynnistä ja sen tuloksesta ja isä melkeimpä huusi minulle, että mitä se mulle kuuluu. Lastenvalvojalla kovasti toivottiin, että tällaisista kerrottaisiin, etenkin isä pyysi tätä... Joten jos häntä ei kiinnosta lapsen terveydellinen tilanne, niin en pidä järkevänä ilmoittaa milloin lapseni on yökylässä hänen ollessaan " kotona" minun luonani... Etenkin kun minä vien lasta harvemmin hoitoon kuin hän vaikka hän tapaa harvemmin.

Vierailija:

Lainaus:

Jos isä ei tahdo olla lasten kanssa, niin lapset voivat olla kotona.

Jos isä ei halua lasta hoitaa, voit sinä hoitaa häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toivoin, että joku olisi tiennyt miten asia menee esim. jonkun lain mukaan... Lastenvalvojalle olen soitellut säännöllisin väliajoin syystä ja toisesta ja usein vastaus on ollut suunnilleen sama, ei voida auttaa.. Ja enpä tiedä, milloin isä aikoo seuraavan kerran lastaan " tavata" , joulukuun tapaamiset oli sovittu ja nekin jäi väliin. Joten en tiedä tarvitseko mun enää koskaan edes asiaa miettiä :)

etävanhempi tapaa 2 kertaa kuussa, 2 päivää putkeen.. jättänyt aika paljon tapaamisia väliin. Minulle valehdellaan, missä lapsi yönsä viettää, lapsi halutaan vain näytille juhliin tms.

jos kerran olet yksinhuoltaja, niin kai silloin etävanhempi on sulle enemmän tilivelvollinen. Yhteishuoltajuudessa isä on enemmän tasa-arvoinen vanhempana. Kurja juttu joka tapauksessa.

t. se, jonka lapsi oli " isällä" vaikka ei ollut edes Suomessa...

Vierailija:

Lainaus:

Lapsen mummo myös ajattelee, että isän tapaamisoikeus on koko suvun tapaamisoikeus... että lapsi voi olla missä vaan, kunhan ei ole MULLA. ?

Mun ex-anoppi on samanlainen, huorittelee ensin minua puhelimessa ja sitten haukkuu, kun en anna lapsia hänelle. Hänen poikaansa ei tapaamiset kiinnosta ollenkaan, mutta mummolle pitäisi lapset antaa, kun kerran tapaamissopimus on tehty.

etten anna lasta ainakaan silloin hoitoonjos isä ei itse tule hakemaan... Mullakaan ei ole tarvetta juosta tukka putkella jossakin, jos lapsi on " isällään" . Olen myös harkinnut, että hankin toisen kännykän, joka kulkee lapseni mukana aina kun hän on hoidossa, jotta voin tarkistaa kaiken olevan ok.

Lapsen mummo myös ajattelee, että isän tapaamisoikeus on koko suvun tapaamisoikeus... että lapsi voi olla missä vaan, kunhan ei ole MULLA. Kai nää on aika pitkälti sellaisia ongelmia jotka johtuu erilaisista tavoista elää, mutta mä todella haluan tietää, että mun lapseni saa hyvää hoitoa kun se on poissa. Voiko niin oikeesti elää, että mitäs sen väliä mitä lapselle kuuluu kun se ei oo mun luona?

Itse en tiedä lapseni " toisesta" elämästä isän kanssa juuri mitään, mutta luotan kyllä exään lapsen hoitajana.

Ainoastaan kerran ole raivostunut tapaamisasioissa: lapseni isä oli ulkomailla työmatkalla ja exän uusi vaimo oli hakenut lapsen tarhasta, pitänyt yön yli ja vienyt aamulla tarhaan. Tästä ei kerrottu mulle eikä lapselle etukäteen ja juttu tuli ilmi kun lapsella oli seur. päivänä rikkinäiset vaatteet päällä tarhassa ja aloin ihmetellä et miten se isä ruollaista on sulle päälle laittanut. Ei sit ollut nähnyt isää lainkaan.

äiti on yleensä valehtelussa mukana. Väittää että hän vain hakee lapsen ja vie lapsen isälleen, mutta todellisuudessa lapsi saattaa nähdä isänsä vain vilaukselta... Ja luulevat vielä, etteivät jää kiinni valehtelusta :) Lapseni kyllä lertoo aivam oma-aloitteisesti minulle, kuinka tapaaminen sujui, mitä korjattavaa siinä olisi voinut olla ja missä taas juostiin, kun ei puistoon ehditty... Muutenkin lapseni isoäiti kiristää, uhkailee ja hoitaa lasta aivan päin p...että. Viikonlopun aikana ei välttämättä käydä pesulla, vaatteita ei vaihdeta ja onpa lapsi palautettu minulle niin, ettei hän ole saanut aamupalaa...

Lähivanhemmalla ei ole kontrollioikeutta etävanhemman ja lapsen väliseen ajanviettoon. Vai kertooko lähivanhempi jokaisesta yökyläilystä etävanhemmalle? Todennäköisesti ei.

Juu tiedän että kiinnostaa kovasti, mutta pelkäätkö että lapselle tapahtuu jotain pahaa? Vai pelkäätkö että etävanhemmalla on uusi? Ja että se uusi ei ole hyvä/kunnollinen/kiltti lapsellesi? Inhimillistä, mutta ei sinulla ole oikeutta näihin tietoihin.... Ei ollut minullakaan, kun lapseni alkoi 3-vuotiaana viettää joka toinsen viikonlopun isänsä luona.

joten tein tapaamisille lopun. Mulla ei ole mitään tarvetta päästä lapsistani eroon joka toinen viikonloppu (ja en tarkoita, että muilla yh:lla olisi) ja sillä aikaa lapset ovat hoidossa ties kenellä. Jos isä ei tahdo olla lasten kanssa, niin lapset voivat olla kotona. Sukujuhliin näytille voi sitten tulla hakemaan, kun tarvetta ilmenee. Käytännössä isällä on rajaton tapaamisoikeus, kunhan itse hoitaa lapset. Tänä vuonna on pyytänyt lapset luokseen 7 kertaa. Välimatkaa on 25 kilometriä.

Keskustele asiasta isän kanssa. Tee hänelle selväksi, ettet ole tapaamisia vastaan, vaan sitä, että lasta hoidetaan miten sattuu ja kuka sattuu. Jos isä ei halua lasta hoitaa, voit sinä hoitaa häntä.

kyllä, hänellä on uusi ja kyllä uusi saa viettää aikaa lapseni kanssa. Ei todellakaan ole ihanne äitipuoli lapselleni, mutta minkäs sille voi. En vain haluaisi, että lapseni luulee, kun niin sanon, että hän saa viettää isänsä kanssa aikaa vaan joutuukin isovanhemmille kylään, jotka eivät tee edes sitä vähään lapseni kanssa kuin hänen isänsä.

Olisin siis iloinen, jos lapseni isä ja hänen uusi puolisonsa pitäisivät sanansa ja olisivat lapseni kanssa silloin kun hänet haluavat kylään.

suostunut keskustelemaan yhtään mistään mitään. Väittää vain, että kyllä hänen äitinsä hyvin hoitaa... Harmi, että oli töissä kun lapseni tuli peppu haisevana kotiin.. Olisin lähtenyt heti haistattamaan...

Eikös se tapaamisoikeus ole sillä isällä. Ja minun mielestäni se on silloin isä, joka niitä lapsia hoitaa. Ei isovanhemmilla ole mitään tapaamisoikeuksia. Ja jos isä jatkuvasti hoidattaa lapset muilla, niin kyllä minun maalaisjärkeni sanoo, ettei se voi olla oikein, eikä hyväksi lapsillekaan. Kannattaisi kyllä keskustella jonkun kanssa tilanteesta ihan kasvotusten. Varsinkin, jos se hoito ei ole hyvää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat