Seuraa 

Meillä nyt aika paljon sellaista, kun pikkuvauvavaihe on ohi. Ei ihan kaksoslookia, mutta esim. molemmilla päällä lappuhaalarit, toisella beiget, toisella tummanruskeat tai molemmilla karhufleecet, samaa kangasta, tosin eri malli ja valmistaja, ymv.

Kommentit (11)

Lapset ovat tyttö ja poika, ikäeroa 1v1kk ja yritän pukea heitä persoonallisuuden mukaan esim. pojalle nättejä printtipaitoja ja farkkuja ja tytölle kukkabrodeerauksia ja söpöilyä.

Sisarukseni ovat kaksoset, ikää heillä 5 v ja heidät puettiin suht samalla tavalla vauvoina. Kun lapsille sitten tuli omaa tahtoa, he halusivat pukeutua eri tavalla, poika mageisiin ja rajumpiin vaatteisiin ja tyttö prinsessamekkoihin. Yritän siis kunnioittaa tätä sukupuolieroa jo näin vauvana (nuoremmalla ikää 2,5kk).

Pojilla on ikäeroa riittävästi ja ovat niin erityyppiset, että klooniutumisen vaaraa ei ole.

Usein ollut samanvärinen trikoo- tai kauluspaita ja molemmilla sammarit tai farkut.

Arkivaatetuksessa ei samoja vaatteita. Talvihaalarit ovat samanlaiset mutta eriväriset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Myös ulkovaatteet yleensä samaa merkkiä ja mahdollisimman yhteen sopivat muutenkin. Esim. tänä talvena tytöllä ruskeat takki ja housut joissa somisteena v.punaista ja pojalla ruskea haalari jossa v.sinistä somisteena.

Vaikka puenkin lapseni " samalla tavalla" se ei tarkoita etteikö tytöillä olisi selkeästi " tyttöjen vaatteet" ja pojalla " poikien vaatteet" .

Aika vähän meillä mitään mikä sopisi molemmille sukupuolille, paitsi bodyt ja puolipotkarit ovat useimmat valkoisia. Niin ja sukat käyvät myös molemmille koska en pidä kuviollisista sukista vaan ostan joko mustia tai valkoisia.

Joitain muitakin neutraaleja pikku juttuja löytyy esim. mustia kintaita ja kenkiä, ehkä jokunen hattukin.

Joskut tytöllä on ollut t.siniset toppahousut tai kurahousut (punaisen takin kanssa) jotka sitten pienempi veli saa käyttöönsä.

Esim. juhlavaatteet yleensä aina samaa merkkiä ja mallistoa.

Samanlaiset takit, toisella v.punainen ja toisella v.sininen.

Kenkiä on täysin samanlaisiakin, koska ostan ulkoleikkeihin aina mustat kengät.

Sopivat silloin kaikkien haalareiden kanssa ja muutenkin noissa coretec kengissä on aika huonot väri valikoimat.

Tänä vuonna olen jo nähnyt hiukan muitakin värejä kuin vain sitä punaista ja mustaa/harmaata!

Kolmannellekkin (joka luultavasti tyttö) aion ostaa isompien kanssa " samaa sarjaa" olevia vaatteita. Mallistoissa on usein esim. erilaiset mekot isoille ja pienille tytöille... ja sitten vielä pojille niihin sopivia vaatteita!

Aina silloin tällöin hankin saman paidan punaisena ja sinisenä tai ostan molemmille saman tyylistä esim. muumivaatteet. Nyt kun lapset ovat 3-vuotiaita niin enää harvemmin saa paitaa, joka sopisi tytölle ja pojalle. Kaksosuus näkyy ehkä sitten siinä, että jos joskus pojalla on muumipaita päällä, niin tyttö haluaa myös sellaisen päällensä.

Tosin jos toisella tytöllä on mekko niin toinenkin haluaa mekon, mutta ei kyllä yleensä löydy saman väristä (meillä osa vaatteista on koodattu väreillä koon mukaan) ja pojat pukevat mitä milloinkin täysin toisistaan riippumatta. Joskus tosin sattuu niin että samoja värejä löytyy kaikilta etenkin näin joulun seutuja pikku tonttuja vilistää pitkin nurkkia, mutta ei yleensä muuten, koska lapset ovat yksilöitä :-) ja jokainen pukee makunsa mukaan (niistä mitä kaapista löytyy ja aikuisten perusohjeiden mukaan muuten mutta värin saa valita itse).

... meidän kaksostytöt (kohta 2v.) samantyylisiin vaatteisiin samana päivänä - mutta käytännössä niin ei usein kuitenkin käy. Minulla on ollut vakaa päätös, etten ikinä pue tyttöjä tismalleen samoihin vaatteisiin, päästä varpaisiin - mutta tykkään pukea heille esim. samat mekot mutta eriväriset puserot alle. Tai sitten vastaväreihin, toisella esim. vaaleanpunainen pusero ja ruskeat housut, toisella päinvastoin :) Vaan nyt on alkanut sellainen vaihe, että tytöt välillä itse kovaäänisesti protestoivat elleivät saa vaikkapa juuri samanlaista puseroa kuin mikä toisellakin on... huoh ;) Eli vastaisuudessa pitänee alkaa ostamaan aina kaksi samanlaista. Meillä neidit eivät ole identtiset joten sinänsä heidät hyvin erottaa toisistaan vaikka kulkisivatkin täysin samoissa vaatteissa.

Vauhdikasta vuodenvaihdetta kaikille!

Tyttö ja poika ikäeroa 2,5 v. Juhla-asut mukava laitella samaan tyyliin ja teen paljon lähinnä perus/käyttö vaatetta, Marimekon raitapaitaa, pallopaitaa oon tehnyt aidoista kankaista samat molemmille aina välillä ja erilaisiakikin on. Se nyt riippunut palojen koosta/määrästä mitä ollut milloinkin saatavilla. Gollegeasuja oon tehnyt erivärisenä samt kankaat tms. tyylillä. Tonttu/jouluasut tehnyt aina samaan sarjaan; samat kankaat oli tänä vuonna, essumekko harmaata " vanhanajantyylistä" pehmeää kangasta (ei flanellia) ja toisele liivi ja housut ja alle tän sesongin puna-oranssiraitaset " marimekkohousut ja paidat" toiselle sain tonttulakinkin samasta toisen sai olla vanhassa lakissa.

Osto vaatteista enpä juuri oo samoja ostanut, katellut kylläkin. no puen kuitenkin niin että esim. jos pojalla farkut niin tytööle esitän farkkumekkoa tai farkkuja jos mennään johonkin muutoin kuin hoitoon.....se ei aina onnistu neitimäiset elkeet alkaa jo olla....paitsi äitintekemistä kysytään MITÄ SÄ NYT TEKISIT MULLE? Se on IHANAA.....

Pojilla ikäeroa 1 v. ja 6 vk, ja aika paljon puin heitä samanlaisiin vaatteisiin kun olivat pieniä (mitä nyt lompakko kesti - järkevintähän olisi ollut vain kierrättää vanhemman vaatteet nuoremmalle, mutta usein tuli ostettua sitten molemmille uudet).

Joko niin että molemmilla ihan samat vaatteet, tai sitten samat mutta eriväriset (esim. toisella sininen ja toisella vihreä), tai muuten samaa sarjaa.

Paniikki tuli jossain kohtaa kun vanhemman koko esim. H&M:ssä siirtyi " isojen" poikein puolellle ja kaikista vaatteista ei löytynytkään enää samaa molemmille :-).

Nyt pojat on jo nuorempi 10 v. (pian 11 v.), ja vanhempi ihan just täytti 12 v., ja niillä on jo pitkään ollut mielipide että EIVÄT laita samanlaisia vaatteita päälleen - jos sattuu olemaan niin eivät laita niitä samana päivänä :-). Saikohan ne jonkun trauman... :-)

Näyttivät kyllä silloin pienenä suloisilta, melkein kaksosilta (joskus luultiinkin).

välillä ovat tismalleen samanlaisissa, välillä vaan saman tyyppisissä/sävysissä ja välillä aivan erilaisissa.

Kun pojilla on ikää vasta 3 v 5 kk ja 1 v 10 kk (1 v 7 kk:n ikäerolla) niin eivät vielä ole ronkeleita vaatetuksen suhteen, menee siis mitä äiti, isä tai isosisko kaapista valitsee :)

Isosiskoa (15 v) ei saa vaatettaa, valitsee täysin itse vaatteensa ;)

On se vielä helppoa näiden pienten kanssa, vaan toista se on myöhemmin :)

meillä pojat 3v ja 5v haluaa usein itse laittaa samanlaiset vaatteet päälle. aluksi kun ostin uutta vaatetta molemmille niin ostin kaksi samanlaista, nykyisin olen ostanut yleensä samanlaiset mutta eriväriset niin keskimmäisen ei tarvitse käyttää samaa paitaa kahdesti!

usein pojilla on myös erilaiset vaatteet päällä, keskimmäinen käyttää esikoiselta perittyjä ja esikoisella on taas vaatteita joita on ostettu pelkästään hänelle. joskus pojat valitsevat itse vaatteensa ja silloin tulee mitä sattuu ja saakin olla niin. mutta jos minä valitsen niin useimmiten sommitan värit että ovat samoissa sävyissä. ja muutenkin jos ollaan esim. menossa jonnekin niin pyrin pukemaan lapset samaan tyyliin, esim molemmilla on farkut ja paitapuserot vaikkakin erilaiset.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat