Seuraa 

Hei, te kaikki jotka imetätte tämän ikäistä tai vanhempaa. Poikani syö rintaa ympäri vuorokauden 3-4 tunnin välein, siis myös öisin. Tuttia, tuttipulloa tai korviketta ei ole huolinut laisinkaan. (paitsi aivan vauvana otti pullosta muutaman kerran). Nokkamukista tai hörppyyttämälläkään ei ota kuin vettä. Kiinteitä syö hyvin.

Miten saisin yösyötöt vähemmälle tai pois? Mitä tarjoan/teen yöllä kun poika alkaa itkemään? Olen yrittänyt taputella, tarjota vettä tai ottaa viereen, mutta ei rauhoitu kuin rinnalle. En tosin ole kovin kauan itkua kuunnellu kun poika herää sit kunnolla ja pelkään että ei nukahda pian. Olen öisin aika väsynyt enkä jaksa nousta virkeää poikaa hoitamaan. Vai onko pojan juurikin tarkoitus herätä kunnolla jotta ymmärtää sen ettei rintaa ollekaan tarjolla öisin.

Jatkan opiskeluja tammikuussa ja poika menee päiväkotiin. Miten vähentää imetystä siten, että poika pärjää joskus 8 tuntia ilman rintaa kun nyt on tottunut saamaan sitä 3-4 tunnin välein. Joskus on ollut tosin 5 tunnin väli kun en ole ollut kotona.

Ahistaa tämä tilanne, kun on niin avuton ja neuvoton olo. Auttakaa te joilla on kokemusta vastaavan laisesta tilanteesta tai muuten vain jotain neuvoja mielessä. Kaikki vinkit otetaan mielellään vastaan.

Kiitos avuistanne!

t. neuvoton äiti

Kommentit (3)

Viime yö oli eka yö noin 5 kk kun en imettäny 9kk vanhaa tytärtäni. Pariin kertaan se heräs : eka kerralla huuti ku hyeena n.20 minuuttia ja nukahti, viereen kylläkin. Toisella kerralla hän valvo n 1h 30 min; istua tökötti minun vieressä, söi tuttia, höpisi omiaan ,välillä meinas ruveta itkettämään.jolloin silitin selästä ja juttelin hiljaa että on yö ja pitäs käydä nukkumaan .viimein hän nukahti ja klo 7 syötiin rintaa. Saa nähdä miten tänään sujuu. Hus.fi sivuilla on hyvää asiaa, käy siellä. On muuten minullakin kuukauden päästä töihin lähtö käsissä ja vieroitus edessä. voi ei , mut ensin ehjät yöt...

pääsimme viikon huudatuksella siihen, että poika herää syömään vain kerrran yössä, noin klo 05.00. Jos herää sitä ennen, tarjolla on vain hyssyttelyä. Miehen apu oli tässä paras, otti vastuun kokonaiseksi kuukaudeksi yöhyssyttelyistä, siten ei lapsi haistanut minua ja maitoa ja tottui asiaan.

Erityisesti nyt kun poju on nuhainen ja heräilee öisin on tosi vaikeata olla antamatta rintaa. Poika on nyt 8,5 kk ja voisin mielelläni luopua siitä viimeisestäkin yö-imetyksestä, mutta vaikealta se tuntuu tässä kehitysvaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla ei ole onneksi töihin tai opiskelemaan lähtöä edessä, niin en sen takia tarvitse asian kanssa tuskailla, mutta...

Meillä 10 kk ikäinen poika herää vieläkin noin kolmen tunnin välein syömään yöllä. Oon ehkä ollu vähän laiska ja halunnu ite nukkua, niin on ollu niin helppo napata muksu viereen ja antaa syödä, niin on päästy molemmat jatkamaan taas rauhassa unia. Toisaalta olen nyttemmin alkanut miettiä, että ehkä minulla ei oliskaan riittäny maito näin pitkälle, jos yösyöttöjä olis alettu vähentää. Toisin sanoen, olen nyt hakenut uudeen näkökannan asioihin ja päätin, että sinne vuosikkaaksi asti saa syödä yöllä sillon, kun haluaa. Sit aletaan uusiks miettiä sitä yösyönnin lopettelua, jos ei poika sitä ite ala pois jättää.

Vähän meilläkin kyllä säännöstellään, että jos heti vartin tai puolen tunnin päästä edellisestä syötöstä herätään, niin sit mennään hyssyttely-linjalla. Mut muuten antaa lapsen vielä syödä, jos sen itse vielä tarpeelliseksi kokee.

Kilppari ja Pikku-Mies 10kk

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat