Vierailija

Kävin eilen ensimmäistä kertaa äitiysneuvolalääkärillä, viikkoja 12+. Tiedän että painoa on liikaa ja olen itselleni asettanut tavoitteeksi ettei nousisi liikaa nyt raskauden aikana, mieluusti ei paljon mitään mutta en jaksa siitä stressiä ottaa varsinkaan kun pahoinvointia on ollut koko ajan ja väsymys valtava.

Nyt sitten sain lääkäriltä 15 min saarnan siitä painosta ja ruokavaliosta ym ym ym ym ym ym, IHAN kun en kaikkea tuota tiennyt jo. Ihan hyvähän että ne sanoo asiasta mutta pitääkö oikeasti 15 min luennoida siitä? Tuli oikeasti paha mieli koko reissusta. Terkka on suhtautunut paljon paremmin asiaan, mainitsi että ei saisi nousta liikaa mutta ei mitään rupea luennoimaan tai syyttelemään.

Kommentit (13)

Minä olen todennut hyväksi keinon, että kerron heti kättelyssä tiedostavani ongelmani painon kanssa ja pyrkiväni kontrolloimaan painoani, jottei se ainakaan liiallisesti nousisi. Sitten yleensä on vuorossa ne vähähiilihydraattiluennot, jotka kuuntelen. Eipä ne ole yleensä liiaksi saarnanneet. Kaikki on vain meidän odottajien parhaaksi ajateltu, mutta on kyllä tuo sinun lääkärisi innostunut asiastaan hiukan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yritä seuraavalla kerralla päästä toiselle lääkärille tai jos on varaa, käy yksityisellä. Ei mun mielestä kenenkään äidin tarvitse saada neuvolassa haukkuja - asiallinen tiedon välittäminen on eri asia.

Ei se lääkäri sinun parastasi ajatellut, vaan tulevan lapsesi. Raskausdiabeetikkojen lapsista vain 5 % syntyy täysin normaaleina ja terveinä.

Mä en ainakaan pystynyt syömään juuri muuta. No, en ole läski muutenkaan. Ilmeisesti lihavat ylensyövät millä tahansa tekosyyllä - jopa pahoinvoinnilla.

Ja minä paljon painoa keräävä kuulun siihen ryhmään joka sädehtii raskausaikana, ja nautin olostani joka hetki. Olen energinen, tukka kiiltää, ja iho on hehkeä, olisin raskaana koko ajan jollei ikä olisi jo este.Ei kaikki ihmiset ole samasta muotista.

asioita voi sanoa eri tavalla. Asiallisesti kerrottuna pystyn ottamaan informaatiota vastaan, ja olen iloinenkin että sitä tarjotaan. Se että luennoidaan inhottavaan ja syyllistävään tyyliin ei uppoa minuun, aiheuttaa vaan mielipahaa ja tunteen että tässä ei voi syödä enää yhtään mitään. Miltä sinusta tuntuu jos lääkäri karjuisi kovaan ääneen sinulle että " paino EI SAA nousta raskaudenaikana, siitä lähdetään" . Tietääkseni uhkaus ja pelottelu ei tuota yhtä hyvää tulosta kun yhteistyö potilaan/asiakkaan kanssa niin että jaetaan tietoa mutta ei syyllistetä.

Ap

...anna niiden selittää, se on niiden työtä! Anna mennä toisesta korvasta suoraan ulos joa asiat on kerran tiedossa...Sitten vauvankin kanssa saat tottua kuulemaan vaikka minkäläisia juttuja (joita siis tädit sanoo kaikille), joten paras opetella tämä korvien sulkemistekniikka jo nyt:D

Ja onnea raskauteen, hyvin se menee!

sitä alunperinkin mitä vaaka näyttää. Eikä se lääkäri pidä sua kiinni eli ulos voi ihan vapaasti kävellä, sanot että on kiire. Jos lääkäri jää terveyskeskukseen töihin, kertoo se jo sen että siinä on jotain vikaa, ja mieslääkäreillä ei oikeesti ole mitään käsitystä odottavan psyykkeestä.Älä välitä, eikä sun tartte mennä toistakertaa tolle, pyydä joku muu. Itte oon 175/65, ja paino on palautunut normaaliks alta vuodessa joka kerta, riippumatta painosta mitä raskauden aikana tullu. Mulla on 5 lasta/ 15 vuoden aikana. Kaikki lapset on ollu hyväkokoisia, ja lapsivettä on ollut reippaasti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat