Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Muutaman kuukauden kuluttua perheeseeen liittyy uusi jäsen ja esikoinen on tuolloin n 2,5v. Olen liikkuvaa sorttia eli haluaisin olla lasten kanssa liikkeellä pitkiäkin aikoja rattaiden kanssa sekä ulkoillen että myös julkisissa liikennevälineissä kulkien.Esikoiselle ostettiin Teutonian Delta -yhdistelmät, mutta niihin saa surkeasti lisäkuljetustilaa vanhemmalle lapselle, joten joku uusi viritys on kuitenkin keksittävä. Suosituksia - kaksostenrattaat? Peräkkäinistuttavat/vierekkäinistuttavat/joku tietty tyyppi osoittautunut hyväksi?Kevättä kun mennään, niin ei välttämättä tarvitse olla millään raivauskaluston pyörillä vaan voivat olla kevyemmätkin, kunhan tilaa löytyy vauvan kopalle.Kiva, jos tulee ajatuksia.

Kommentit (7)

Juu meillä molemmat pojat kävelivät jo 2 vuotiaina pitkiäkin matkoja. Esikoinen juoksi ja kiipesi jo 1v meillä oli kaksi koiraa, joten liikuttua tuli paljon.Rattaat oli mukana pitemmillä reissuilla, kuten korkeasaari. Olen samaa mieltä, että monesti näkee isoja lapsia rattaissa istumassa ehkä liikkuminen käy nopeammin, kun saa lapsen liikuteltua omaan tahtiin rattaiden kanssa.

Me olemme varanneet tarpeeksi aikaa kun lähdettiin likkelle ettei hermostu äippä eikä lapsi.

Seisomalauta on hankala jos tykkää kävellä paljon (lyhentää askelta). Itse olen käyttänyt rintareppua, mutta nyt haluaisin kantoliinan tulevalle masuasukille.

rv 8+4

Kuvittelen pärjääväni yhdistelmällä kantoliina + rattaat. Ja tarvittaessa otan laudan pätkän rattaitten alle, jonka voi laittaa rattaitten päälle varatuoliksi jon tulee tiukka paikka. Meillä ikäeroa ei tule ihan kahtakaan vuotta, mutta toisaalta en ole kova liikkumaankaan rattaitten kanssa. Ja on meillä seisontalautakin, mutta kun se niin kovasti lyhentää omaa askelta, niin en ole siitä kovin innostunut. Kolme vuotiaana meillä vanhin (nyt 5v.) jätti rattaat, joten en ole erityisen tarmokkaasti kaksosten rattaisiin tutustunut. Matkaratashärveleitä en huoli ja kunnollisissa on myös kunnon hinta - johon ei oma talous ainakaan veny. Ja juurihan Vauvalehtikin tarjoaa tilaukseen hyvää kylkiäistä - kantoliinaa --- josko sitä hankkisi toisen, ihan vaikka varalle kun toinen on pesussa. Ekan kanssa kuljin liinan kanssa puoli vuotta, sitten alkoi olla tuota painoa aikaslailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

- ostaisin Teutonian ilmakumipyörällisen seisomalaudan ja

- kaksostenrattaat (ehkäpä peräkkäin istuttavat matkarattaat?), jotka olisi helppo nostaa auton takakonttiin ja ottaa busseihin ja matkoille mukaan

Jos sinulla on Teutonian pehmeä kantokassi, se varmastikin sopii ainakin joihinkin matkarattaisiin (saanen kuitenkin veikata, että koppa on kova...?). Vähemmällä käytöllä varmaan riittää pelkkä makuupussikin?

Ystäväni pärjäsi 2,5 vuoden ikäerolla ja kesävauvalla pelkillä kuomurattailla+kantokassilla+seisomalaudalla. Eivät tosin liikukaan julkisilla ja esikoinen viihtyy seisomalaudalla loistavasti (=rauhallinen tapaus).

Lisäksi ostin kantorepun kun en tunne olevani liinailevaa tyyppiä. Ja todellakin liikumme paljon rattailla sillä meillä ei ole edes autoa. Meillä ainakin tää 2,5v ei enää muutenkaan haluaisi rattaissa istuskella ja kaksostenrattaissa arveluttaa se että poika painaa jo niin paljon. Väistämättä painoero on lapsilla suuri, rattaat epätasapainossa ja muutenkin raskaat työntää. Mutta saahan ne tuplat ostettua myöhemminkin jos siltä tuntuu ettei pärjää ilman.

Syynä tähän se, että neiti tykkää jo nyt kävellä paljon ja aikomus kohta jättää rattaat vaan satunnaiseen käyttöön. Meillä Suomessa on semmoinen tapa, että lapset istuu rattaissa 3, jopa 4 vuotiaiksi, joskus näkee yllättävä kyllä vanhempiakin lapsia rattaissa ja kai se on lain mukaan sallittuakin (siis busseissa ilmaiseksi kuljettaa). Mutta nyt ei olekaan kyse siitä, miten pääsee pitkään kulkemaan ilmaiseksi busseilla...

Ulkomailla taas lapset alkavat kävelemään tosi pieninä jo pitkiä matkoja ja olen tuota miettinyt, että kyllä se on lapselle tervettä käyttää jalkojaan eikä vaan passiivisena istua rattaissa.

Tietysti on eriasia jos lähtee pidemmille kävelyreissuille, shopppailu kierroksille. Mutta minulla itselläni on semmoinen kuva, että enköhän hoida ostokseni tuossa ihan lähimaastossa kun asun sen verran hyvällä paikalla, että kaikki mahdolliset palvelut/kaupat/toimistot on kävelymatkan päässä.

Ystävien luona vierailut täytyy sitten suunnitella paremmin.

Mutta katsotaan keväällä miten tämän mamman käy, sitähän ei voi etukäteen tietää. Kaikesta huolimatta tuo seisomalauta on mielessä käynyt, mutta ainakaan vielä sitä en ole hankkimassa.

Hei.

Meillä myös Teutonian Deltat ja tykkäämme liikkua paljon, myös lasten kanssa. Esikoinen on vauvan syntymän aikaan 3,5v., aika pienikokoinen vipeltäjä. Ostin käytettynä Teutonian seisomalaudan ilmakumipyörillä, sen olen kuullut olevan tosi hyvä. Uudet maksavat vissiin satasen,itse maksoin omastani 40e.Se oli vieläpä tosi vähän käytetty, kumitkin ihan miltei uudenveroiset. Meillä päin ei lumiauratkaan ole usein ihan aamusta käyneet ja luulisin, että sellaisen kevyemmällä laudalla ei noin isoa lasta hyvin saa kuljetettua.

selvisimme ilman mitään lisävarusteita, kevätvauva uinaili makuupussissa isomman istuessa jalkatuen päällä. Ikäero oli juuri tuo sama.

Nyt ollaan taas keväällä kokemassa sama uudestaan 3. ja 4. lapsemme kanssa. Tämä n.3 on niin pienikokoinen että nukkumamahdollisuus olisi varmasti poikaa. Hinnat vaan ovat tosi korkeita käytetyilläkin " kunnon" menopeleillä että yritetään pärjätä puolivuotta vanhoilla konsteilla ja ehkä sitten ostaa käytettynä tuplaistumarattaat jos tuntuu vielä tarpeelliselta. Niitä kun saa aika halvalla vaikka uusiakin. Kantoliinakin on. Nuo mainitsemasi teutoniat meiläkin on olleet ja ne on kyllä niin mukavat ja laadukkaat että älä turhaan niistä luovu!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat