Seuraa 

Multa tuli alkuun tosi paljon maitoa ja pumppasin sitä pakkaseen. Pakastin sen minigrip pusseihin ja laitoin päivämäärän päälle. Eikös se säily pakastimessa 3kk?

Miten te sulatatte maidon? Mä olen antanut sen hiljalleen sulaa itekseen jääkaapissa, mutta voiko sitä sulattaa nopeasti jotenkin? Kuinka kauan sulanut maito on käyttökelpoista? Jos esim aamulla ottaa sulamaan niin illalla vielä voi antaa..? (kun siis säilyttää jääkaapissa)

On se hyvä kun on pakastin täynnä maitoo pahanpäivän varalle, vielä kun oppisi käyttää tuota pakastettua maitoa..

Kommentit (4)

Säilymisestä en tiedä mutta muistan että neuvolan lapuissa luki että EI SAISI sulattaa mikrossa koska siinä rintamaidosta häviää jotain tärkeitä aineita, korvikkeet on eri juttu. Pakastettu maito olisi hyvä sulatella vesihauteessa..

meillä neuvolasta saatu kirjallinen ravitsemusterapeutin kirjoittama ohjelappunen näin kertoo... eli säilyy 3-6kk. Mitä pidempään säilyy, sitä rautaisemmaksi maku muuttuu. Tätä makua jotkut vauvat kuulema voivat vierastaa, eli siksi on hyvä käyttää mahdollisimman tuoreena, mutta pilalle ei siis 3 kk:n jälkeen mene. Imetystukilistan sivulla oli säilytyksestä myös tuo 6 kk: n ohje.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että samaisessa ohjelappusessa oli, että sulatettava maito on käytettävä vuorokauden kuluessa. Tämä koskee siis sellaista maitoa, joka on sulatettu jääkaapissa, eli lämpimässä sulatettua tai esim. mikrotettua maitoa ei saa säilyttää, vaan se on käytettävä heti.

Meillä neuvolantäti sanoi tuossa syksyllä että se maito säilyy maksimissaan 3kk eli olis kai hyvä jo käyttää aikasemmin pois. Ehdotti

mullekkin et jos sit vaikka käytän sitä kun poika siirtyy kiinteille ja laitan sitä sitten ruoan joukkoon.

meillä ne pakkasmaidot sulatettiin ihan mikrossa ja hyvää oli:) mä jouduin käyttämään niitä maitoja ainoastaan sillon kun poika meni mummun luo hoitoon ja iltaisin kun tuo iltatankkaus oli tosi raju ettei rinnoista riittänyt.

ja joskus kun sulatettiin etukäteen maitoa niin jos otin aamulla sulamaan jääkaappiin niin mä uskalsin sitä ainakin vielä seuraavana päivänä antaa. siinä vaiheessa kun se ns. herottu niin kippasin mäelle suosiol...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat