Seuraa 

Olen viikolla 12+4 ja tänään ei löydetty sydänääniä vähän huolestuttaa mitenkä teillä muilla millä viikoilla ne on kuuunut. Ensiviikolla on onneksi I ultra jotta pääsee näkemän onko siellä mitään. toivottavasti on.

Tony rv 12+4

Kommentit (6)

Ja np-ultrassa löytyi syke. Paljon riippuu esim ultraajan taidoista, vauvan sijainnista, onko istukka etuseinämässä, sinun vatsanpeitteiden määrästä jne.

Tässä muutama syy miksi sydänääniä ei ehkä saatu kuulumaan. Hyvää odotusta sinulle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuten pubu sanoi, monesta riippuu, ja siis Dopplerin käyttäjän taidoista.

Sydänäänien kuulumisen ajankohdassa Dopplerilla on valtavia eroja, eli rv 8 - rv 16 alkaen kuuluvat sydänäänet on kaikki ihan tavallisia tapauksia, yleisimmin varmaan rv 10-13, muuta siis muutkaan ajat ei epätavallisia.

Itselläei kuulunut vielä rv 14+, ja neuvolan hönttitäti ei oikein osannut kertoa tosiasioita, niinpä painelin paniikissa yksityiseen ultraan, jossa kaikki hyvin ja kiva gynetäti sitten opasti oikeampaan tietoon.

Äänet saatiin suht helposti kuuluviin rv 12 lääkärissä, mutta esim. neuvolakäynnillä rv 14+ etsittiin pitkään ja hartaasti. Tässä vaiheessa luulin jo, että kesken on mennyt. Täti rauhoitteli ja sanoi, että pikkuinen on vain siellä jossain takaseinässä " piilossa" . Lopulta yli 10 minuutin etsimisen jälkeen alkoi kuuluman hyvin heikkoääninen syke, mutta hyvällä nopeudella. Tyydyttiin siihen. Seuraavalla kerrallakin etsittiin varmaan about 5 minsaa ennen kuin löytyi ja näin on ollut joka kerta sen jälkeen. Tosin nyt se johtuu jo siitä, että vauveli liikkuu niin nopeasti, ettei täti pysy perässä ;)

Eli jos sinulla on istukka etuseinässä ja vauveli oleskelee siellä kohdun takaseinässä niin voi olla aika vaikeaakin saada ne äänet kuuluviin.

Lisäksi minun täti sanoi, että jos ääniä ei saada kuuluviin, niin hänellä on tapana lähettää äiti vähän kävelylle ja sitten yrittää uudelleen eli hän ei helposti ultraan lähetä. On muuten pätevä neuvolatäti mulla, tosin ehkä vähän liian " varovainen" , mutta hyvä kuitenkin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat