Seuraa 

En löytänyt kovinkaan tuoretta aloitusta, joten päättelin, että hiljaista on ollut? Miten joulu meni? Entä miten uusi vuosi vaihtuu?

Meidän 2,5v. neiti otti joulupukin vierailun ihmeen tyynesti, vaikka toki jännittikin pukkia. Nyt on vaikea ymmärtää, että joulupukkeja ei näykään enää kaupoissa ja mikä ihme se uusi vuosi on..

Meilläpäin paukkuu uutena vuotena aika kovasti, joten toivon, että neiti silti nukahtaa ennen puolta yötä. On tarkoitus ottaa uusi vuosi vastaan ihan rauhassa. Seuraavana päivänä kuitenkin herätään taas ihan normaaliin arkeen.

Hyvä ystäväni ilmoitti raskaudestaan, joka on ihan alussa vasta. En osaa olla tällaisista asioista kateellinen, vaikka harmittelen, ettei toi oma mies ole kovin innokas asiaan. Onneksi siihen ensi syksyyn on vielä monen monta kuukautta. :)

Kommentit (9)

... omalla miehisellä tavallaan. Kyselee mun vauvakuumeesta ja ennen kaikkea, ei näytä ahdistuneelta mun hörhöilyistä. Niin ja mieshän se meillä tuon aikasemman aloitusajankohdankin otti alunperin puheeksi.

Kandivaihe: Mulla oli ekan kohdalla, että pillereiden jälkeen tuli kahdet " menkat" , jotka ei kestänyt edes vuorokautta, kolmannet oli jo parin päivän mittaset ja neljännestä sitten tärppäsi. Meinasin ahdistua heti alkuunsa, kun ei tullut mieleenkään tuollaiset n. 12 tunnin menkat. Me ei sillon kummemmin ooteltu mun kierron tasottumista, vaan oltiin heti yrityspuuhissa.

Mies ei varsinaisesti kuumeile, mutta on omalla tavallaan innoissaan. On useamman kerran sanonut, kuinka olisi " kivaa" saada vauva. Tulkitsen sen maskuliiniseksi vauvakuumeeksi ;) Mutta veikkaan, että hän innostuu vasta sitten, kun on tosi kyseessä. Ainakin muiden asioiden suhteen hän aina toppuuttelee ensin, mutta lopuksi onkin enemmän innoissaan kuin minä.

Hiljaista on, valitettavasti. Vaikuttaa siltä, että useampi on aikaistamassa aloitusta. Pitäisikö perustaa kesätoiveet?! :)

Pelottaa nuo kaikki jutut pillereiden lopettamisen jälkeen alkaneesta piiiiitkästä ovulaation odottamisesta, onko teillä kokemuksia? Jos haluan kesäkuussa ruveta yrittämään vauvaa, pitäisikö jo huhtikuussa jättää minipillerit ja tasoitella pari kuukautta (=odotella tätiä)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lopetin itse hormonien syömisen jo paljon ennen yrittämistä. Siis yli 2 vuotta aiemmin. Pillerit tekivät hiivatulehduskierteen.. En osaa siis sanoa kummemmin mitään, miten pitäisi toimia. Minulla ei menkat millään tasoittuneet niiden kahden vuoden aikana. Ennen pillereitäkin menkat olivat tosi epäsäännölliset. Ekasta yrityskierrosta sitten tärppäsi, kun vihdoin alettiin yrittämään.

Tytön syntymän jälkeen menkat ovat olleet mukavan säännölliset ja en ole uudestaan alkanut syömään hormoneja. Se on ollut molempien päätös. Ei kiinnosta uudestaan alkaa sekoittaa kroppaa, kun minulla ne pillerit tekee sellaista.

Meidän uusi vuosi vaihtuu siis aika rauhallisesti näköjään koneella istuen. Lähes kuin mikä tahansa lauantai, vähän punaviiniä nyt kun tyttö on nukkumassa ja pientä herkuttelua. Alkuillasta käytiin katteleen, joko rakettien ampujat ovat päässeet vauhtiin, mutta ei tuo meidän tyttö näyttänyt niistä oikein välittävän.

Joulu meni ihan mukavasti mummolassa kaikkien läheisten kanssa. Kivoja lahjojakin saatiin koko perhe ja herkkuja syötiin tyytyväisenä. Oikeastaan neiti sai nyt jouluna ekan kerran maistella vähän enemmän noita sokeriherkkuja ja mm. isomummon erittäin makea sekametelisoppa näytti maistuvan.

Mun varmaan täytyis alkaa ettiin uutta pinoa, kun tuntuu että yritys alkaa jo aikasemmin. Meillä molemmilla on jo sellanen kutina päällä. Sitä myötä tää haaveilu tietenkin vaan lisääntyy ja lisääntyy... samalla kun ärsyttävät ajatukset siitä, kuinka yleistä sekundaarinen lapsettomuus on ja liekköhän meille sitä toista suodaan.

Sarafan

Kuulin juuri vanhalta koulukaveriltani, että heillä(kin) on yritys päällä. On ollut kai jo jonkin aikaa, muttei vauvaa kuulu. Iloisia uutisia toivon kovasti, olisi kiva saada vauvabuumi päälle tässäkin kaveriporukassa ;)

Mekin ollaan avopuolison kanssa puhuttu, että jospa jo kesällä alkaa yritys. Ajattelin jättää huhti- tai toukokuussa pillerit pois ja tasoitella kiertoa kesäkuuhun asti, jolloin voisi yritys alkaa. Lapsi olisi erittäin toivottu syntyväksi helmikuusta 2007 alkaen, sitä ennen elämäntilanteemme ei ole " lapsimyönteinen" .

Hirvittää kyllä muuttorumba elokuussa, jos vaikka sattuisi pahin yökötysvaihe juuri siihen. Mutta toisaalta, lapsihan voi antaa odottaa itseään vaikka useamman vuoden! Jotenkin en uskalla ajatella niin, että lapsi saisi alkunsa kovin pian yrityksen alettua. Niin monella tuttavalla on kestänyt vuosia, ennen kun on tärpännyt..

Joulu meni vanhempien kotona rauhallisesti, kouluikäinen pikkuveljeni jo puhui innoissaan siitä, kun hänestä sitten tulee eno! Yritin toppuutella, ettei vielä puhele asiasta, kun ei ole edes yritys alkanut. On vissiin äitini vähän juorunnut vauvahaaveistani perheelle.. :)

Onko yrittämisen aikataulu muuttunut, vai onko täällä muuten vain melko hiljaista?

Loma teki tosi hyvää täällä. Oli mälsää mennä takaisin töihin. Onneksi loma vaikuttaa aina vähän aikaa myös muuhun arkeen. On ollut mukava touhuta neidin kanssa ja sai loman aikana monta rästihommaa vähäksi aikaa taas pois alta, joten nyt pystyy taas enemmän keskittymään leikkimiseen yms.

Kuinka monen mies on myös vahvasti kuumeilemassa? Meillä mies siis ei kuumeile (ainakaan tietoisesti)..

päästä koneelle ja nettiin :) Vaihdoin muuten nimimerkin Maikkulasta Fibulaan, kun en jostain syystä enää päässyt kirjautumaan entisellä nimimerkillä :( Päätin siis rekisteröityä kokonaan uudelleen..

Tämä viikko on heti alusta asti ollut kauhean raskasta koulussa. Ensimmäinen tentti oli jo torstaina ja alkuviikko meni siihen lukiessa. Taas sai tulla rytinällä maanpinnalle arkeen..

Joulu meni ihan kivasti ensin äitini luona ja sen jälkeen miehen sukulaisten luona. Uusi vuosikin vaihtui rauhallisissa merkeissä kotona :)

Meillä ei vauvasuunnitelmat ole ainakaan aikaistuneet. Pelkäänpä pahoin, että vauvahaaveet siirtyy kauemmas. Mies ei ainakaan vielä ole mitenkään innostunut asiasta :( Miksi miesten pitää aina jaksaa ajatella niin järjellä? Meillä mies miettii mm. sitä, että kuinka raha riittäisi jos olisi vielä lapsi lisäksi.. Itse taas mietin, että kyllä sen rahan saa riittämään, jos karsii omia menojaan.. Hän myös miettii isyyttä ja vastuuta yms. Mutta onhan se ihan hyvä, että joku meidän suhteessa myös järkeilee :)

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!! :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat