Seuraa 

Täällä monesti näkee viestejä, joissa kysellään siitä, että repeääkö helposti uudelleen, jos on ekassa synnytyksessä tullut paha repeämä.

Itse pelkäsin samaa, sillä ensimmäisessä synnytyksessä tuli II/III-asteen repeämä eli paljon tikkejä ja melko hidas toipuminen.

Toisen synnytyksen lähestyessä tein vaikka mitä suunnitelmia vesisynnytyksestä yms. Kävi kuitenkin taas niin, että synnytys eteni niin nopeasti, että en ehtinyt ammeeseen tai suihkuun. Ponnistusvaihe oli todella nopea eli ponnistin käytännössä vain kerran ja lopputuloksena ihana tyttö ja VAIN KAKSI TIKKIÄ!!!

Pelkäsin ponnistusvaihetta kovasti, mutta tällä kertaa ihan turhaan. Ei ollut edes kovin kivulias, kun vauva tuli niin nopeasti ulos.

Toipuminen on tällä kertaa ollut tosi nopeaa ja tuskin uskon synnyttäneeni joitakin viikkoja sitten. Joten tseppiä...se voi mennä myös paljon helpommin.

Kommentit (3)

Hienoa, että meni noin hyvin. Mutta tässähän tämä ongelma juuri on: etukäteen ei voi tietää, eikä edes valistuneesti arvata, että meneekö paremmin, vai niin huonosti, että ei enää voi ilman vaippoja ihmisten ilmoilla kulkea...

Tämä ongelma koskee siis jos ekalla kerralla on vaurio ulottunut sulkijalihaksiin asti.

ei tule jos joudun alakautta synnyttämään ja kuten kaikkien ' asiantuntijoiden' mukaan joudunkin.

Synnytyksessä ei tapahtunut mitään erikoista eikä syytä IV.asteen repeytymälle todettu, poikakin oli pieni 3100g. Itse synnytys meni mielestäni hienosti ja oli upea kokemus.. repeämän toteamiseen asti.

Itse voisin mennä synnyttämään alakautta, jos repeämälle olisi ollut selvä syy, esim.käsi poskella tai iso vauva yms.

Nyt kun ainoa syy oli joustamaton kudostyyppi, tuntuu siltä että jo henkinen kynnys ponnistamiseen olisi liian suuri, pelkäisin repeytymistä liikaa. Ja jos kerran revennyt kohta repeytyisi uudestaan, niin olisiko vaippaelämä edessä?

Onko tuota asiaa tutkittu ja onko joku saanut lääkärin muun mielipiteen kuin seuraava synnytys alakautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat