Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei,

Kuinka pian raskaus näkyy ulospäin? Sain toissapäivänä tietää, että olen raskaana, viikkoja nyt 9+3.

Kommentit (10)

Se on täysin yksilöllistä, riippuu tietysti paljon myös vartalon rakenteesta ja että onko esimerkiksi todella hoikka jo valmiiksi. Kuitenkin kun viikkoja on noin vähän niin jotkut sanovat että 20 viikon tienoilla jo saattaa huomata, itselläni on jo viimeiset loppumetrin menossa, ja vaikka koko raskaus onkin siis tuoreessa muistissa niin olikohan viikkoja jotain parisenkymmentä kun maha jo hieman pömpötti. Mutta jos ei ollut ihan vartalon myötäinen paita niin ei kukaan mitään huomannut. Mutta sitten vaan yhtäkkiä rupeaa kasvamaan ja jos käy niinku minulle että tulee niitä todella keljun näköisiä kipeitä finnejä naamaan josta sitten vähintäänkin huomaa että ovat hormooniperäisiä jos niistä ei ole aiemmin kärsinyt...

Mulla vatsa kasvanut aina nopeesti. Nyt rv 8+4 eikä pelkoa, että pukisin muuta kun verkkareita päälleni. Saan ottaa äippähousut kohta käyttöön.

Ystävälläni taasen ei masu näkynyt olisi voinut peittää raskauden viimeiseen asti. Vauva oli tosi takana selkää vasten. Pitkillä mun mielestä ei näy niin nopeasti tai masu kasva niin isosti kun on tilaa enempi. Itse olen tälläinen 160 niin masu kasvaa ulospäin.

Nythän masuasukki on jopa 2cm silti mun vatsa on kasvanut. Olen kyllä hieman kade ihanille pikkuvatsoille itse kun on lähinnä valaan mitoissa raskaana ollessa=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei enää rv 18:n jälkeen pysynyt keneltäkään salassa. Siihen asti sitä sai piiloteltua väljien vaatteiden alle jos halusi. Tosin turposin (ja lihoin) heti alusta alkaen niin, että varmaan jo rv 12 paikkeilla joku tarkkasilmäinen saattoi huomata...

SolAngel 36+1

mulla näkyi esikoisestakin heti ja nyt sama homma, nyt kun viikkoja on 24 on maha jo iso (samoin rinnat..),äitiysfarkutkin kiristää ajoittain.. mulla on kyllä eteenpäin kallistunut kohtu ja tosi littee pieni maha normaalisti joten kaipa se siksi heti näkyykin..turvotusta ollut alusta asti (ts.siitä kun teki testin) eikä tavalliset housut sitten enää mennytkään rv 6..sama on ollut molemmissa raskauksissa et painoa tulee heti +4 kg jo suunnilleen testin tekemisen riemusta..ja nyt tähän mennessä on tullut kai sellaset 15 kg..esikoisesta tuli yht.28kg eli olishan tässä vielä kasvunvaraa..(ja nää kilot siis ihan ruisleivällä ja kaurapuurolla ei millään lihottavalla sapuskalla)

mulla on vaan tällänen erikoinen raskausajan aineenvaihdunta..ja sitten kun lapsi syntyy (näin oli ainakin viimeksi) maitoa tulvii ja paino putoaa romahduksenomaisesti 2 kk:n aikana vaikka söisi kun hevonen..

ja onpahan mulla kavereita joilla on näkynyt vatsa vasta ihan loppumetreillä...(2 kk ennen synnytystä)..

hei!

Turvotusta sieltä viikoilta 8 alkaen.. vatsa pamahti esille siinä 12-14 viikoilla viikoilta 15 äitiyshousut kovassa käytössä.. No odotan kaksosia elikkäs vatsa on nyt rv 32 saman kokoinen kuin rv 40 yksöisiä odottavilla :)

tikunen ja hupu sekä lupu 32+3

vaikka viikkoja on jo 22+1. Vyötärö on kyllä jo kadonnut aikoja sitten, mutta vatsa ei ole vielä pullahtanut, joten jos ei tiedä asiasta niin eipä osaisi arvaillakaan. Näkyispä se jo...

Mulla menossa rv34+1, ja oikeastaan vasta kolme-neljä viikkoa sitten masu rupesi näkymään, siis en ole käyttänyt mitään kireitä vaatteita koskaan, joten vanhemmatkaan (olen töissä päivähoidossa) eivät sitä huomanneet kuin vasta sillon kun jäin pois ja kävin sanomassa heipat... Ja nyt sitten tuntuu että maha on joka hetki tiellä, mutta ei se haittaa kun tietää sen lopputuloksen...

Ja joillain se näkyy todella alussa ja joillain vasta loppumetreillä, yhdestä tuttavastani ei nähnyt edes edellisenä päivänä synnytystä että odottaa, ja syntyi silti ihan kohtuu kokoinen kaveri...

Napero ja masukki 34+1

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat