Seuraa 

Kaipailisin kaikenlaisia vinkkejä pahoinvoinnin vähentämiseksi. Olen ollut tämän viikon sairaslomalla; pahoinvointi on ympärivuorokautista (ei vain aamu-). Tänään on ensimmäinen päivä kuuteen päivään, kun voi olla ylhäällä ja koneella :/

Menossa nyt vasta 6+3, raskaus onnistui ekalla IVF:llä ja kaksi ilmeisesti tulossa (hcg pp 14 oli 1172); ehkä siksikin näin kovaa pahoinvointia. Ensi viikolla mennään ultraan. Työterveyslääkäri ei uskaltanut määrätä mitään phv-lääkkeitä, pitää sitten ensi viikolla keskustella niistä oman lääkärin kanssa (joka on tämän viikon poissa).

Kaikki vinkit tämän olotilan helpottamiseksi otetaan kiitollisuudella vastaan!

Niin ja Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Kommentit (4)

Tiedän todellakin miltä susta tuntuu. Odotan kaksosia ja tää pahoinvointini on ollu tässä raskaudessa jotain aivan tuplakarmeaa . Alkoi viikolla 5 ja jatkui viikolle 13 ympärivuorokautisena. Olin myös välillä pois töistä, kun en jaksanut oikeastaan edes istua.

Mulla ei pysynyt sisällä oikein mikään, kaikki teki pahaa. Se on toisaalta semmonen noidankehä, että yleistila huononee entisestään jos ei pysty syömään. Mutta kun ei niin ei. Itse olin jo kertaalleen lähdössä päivystykseen, koska soittaessa sanoivat mulle, että pahoinvointilääkkeitä on, mutta ensin pitää ottaa verikokeet yms. En kuitenkaan sitten lähtenyt, kun olin jo tuohon asti sinnitellyt niin ajattelin että ehkä se sitten pian menee. Ja se alkoikin sitten mennä. Mutta olivat ymmärtäväisiä, kun selitin, etten enää jaksa kertakaikkiaan ja haluan jotain lääkettä.

Itse pystyin välillä syömään mandariinia ja jotain ihan kylmää, esim. hedelmäsalaattia jääkaappikylmänä. jotain jäisiä marjoja voisi myös koekilla. Välillä alas meni näkkileipä. Ehdin jo hehkuttaa täälläkin,että pahoinvointi loppui kokonaan, mutta tällä viikolla se nosti jälleen päätään ja jouduin oksentamaan ( oksentaminen oli kertaalleen loppunut ja luulin ettei se enää ala). Nyt välillä vähän kuvottaa, mutta voiton puolella olleen.

Jos sulla on kertakaikkisen kaamea olo, niin voisit käydä jossain päivystyksessä ( siis synnytysosastolla), jossa ottavat tiputukseen ja antavat pahoinvointilääkkeitä. Ne kuulemma vähän auttavat. Aika on kuitenkin paras lääke eikä miään poppaskonsti kunnolla auta. Jos pystyt juomaan limpsaa tai vichyä, niin kannattaa juoda edes niitä. Tsemppiä! Kyllä se menee ohi.

T: bambi rv 14+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Samaa voisin minäkin sanoa kuin rottamestari: vain aika auttaa parhaiten. En halua pelotella, mutta itsellä pahoinvointi alkoi rv 6 ja rv:lle 13 jouduin olemaan sairaslomalla. Jos oksentelu menee ihan mahdottomaksi, niin sitten kannattaa jo hakeutua tiputukseen. Itse jouduin olemaan sairaalassa tipassa neljä päivää kun meni suola-arvot jo ihan sekaisin. Paras ohje on kait se, että syö mitä pystyt. Jostain vauva tms. lehdestä kuin, että päärynä on helpoiten sulava hedelmistä ja itse minulla teki sitä mieli kun olo oli oikein huono. Juominen on myös tärkeää, itselle ei kyllä tahtonut upota kuin vesi missä sinänsä ei juuri ravinteita ole. Minä söin mandariinin tai jonkun muun hedelmän ennen sängystä ylösnousua ja se auttoi aamuja. Mullakin pahoinvointi oli ihan ympärivuorokautista, enemmän illalla ja yöllä kuin aamulla.

Pahoinvointilääkkeistä voi käsikauppatavarana myytävää Postafenia käyttää. Ohjeessa lukee, että keskustele käytöstä lääkärin kanssa raskauden aikana, mutta sitä minulle määrättiin. Reseptillä saa kyllä muitakin. Melkein sanoisin, että parasta on vain levätä ja odottaa olon helpottamista. Harvoilla pahoinvointi kitenkaan jatkuu koko raskautta, vaikka kokemuksesta tiedän ettei se tuossa vaiheessa oikein jaksa lohduttaa!

Pikaista olon paranemista!

Loviisa & ICSI masuasukki " Aatos" rv 19+3

Sain lääkäriltäni luvan ottaa postafeniä, koska olen voinut kaikki raskauden todella todella huonosti. Esikoisesta oksensin 9 kk. Odottaessani kaksosia voitte vain kuvitella pahoinvoinnin määrän. Löysin ruotsalaisita neuvolasivuilta, että siellä neuvolat suosittelevat postafeniä. Kysyin lääkäriltäni voinko käyttää ja hän sanoi että siitä vaan. Siitä oli apua!

strega ja 3 tervettä mimmiä

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat