Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (25)

Mitenhän voin olla isotuloinen, monen lapsen yh kotihoidon tuella. Isät ei maksa senttiäkään lapsistaan, saan kunnalta minimiavustuksen. Koskaan aiemmin en oo sossusta mitään hakenu, nyt sitten ajoissa tammikuulle koska tulot on nollilla kun ei vielä mitään päätöksiä opintotuesta, asumistuesta. Vaan tuommoinen kirje sieltä mulle tuli, ei rahaa koska joulukuun tulot vaikuttaa tammikuulle. Yritän siis jotenkin kitkutella, sossu myöntää raha vaan alkkiksille, tuli taas se todistettua.

Vierailija:

Lainaus:

Ja toimeentulotukeen menoihin kuuluu LAKISÄÄTEISESTI kotitalous sähkö,vesimaksu sekä sairaalamaksut.

Näitä EI pystytä jättää huomiotta.On tainnut tulla " pikkuisen" virheellinen laskelma....

Vierailija:

Lainaus:

Mä en saa yhtään. Oon monen lapsen yh, ja ens kuussa ei oo mitään tuloja kun aloitan opinnot. Päätös:ei tttukea, koska joulukuun tulot lasketaan tammikuulle. Harmi ettei ne laskeneet jouluun menoihin sähkö- ja vesilaskua eikä myöskään sairaala maksuja. Että kivaa, joo...

Vierailija:

Lainaus:

Mä en saa yhtään. Oon monen lapsen yh, ja ens kuussa ei oo mitään tuloja kun aloitan opinnot. Päätös:ei tttukea, koska joulukuun tulot lasketaan tammikuulle. Harmi ettei ne laskeneet jouluun menoihin sähkö- ja vesilaskua eikä myöskään sairaala maksuja. Että kivaa, joo...

ei kuulosta kivalta... onkohan toi varmasti oikein: jos on tulkinnut lakia jotenkin väärin? tuen saaminen taitaa olla kiinni myös työntekijästä tai kunnasta (esim. täällä ei harkinnanvaraista myönnetä).

mulla ei ole ens kuussa tuloja, saadaan yli 600. olen kyllä ikuisesti kiitollinen tästä suomen järjestelmästä eli kiitos kaikille kivoille veronmaksajille siis meille kaikille :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Itselläni se tilanne, että on 2 lasta (2v ja 4kk ikäiset) ja mies kuoli yllättäin onnettomuudessa viime keväänä. Oli henkivakuutus, mutta vakuutusyhtiö tappelee vastaan. Onneksi on ollut mahtavat sosiaalityöntekijät, jotka ovat tehneet nopeita päätöksiä.

Ensi keväänä aion palata töihin, niin sitten helpottaa eikä tarvitse enää ns. sossun luukulla juosta

Mistä on kyse? Epäilevätkö itsemurhaa? Silloin ei henkivakuutusta makseta. Mikä on yhtiö. Pystyisinköhän auttamaan asiassa, jos on oikea yhtiö. Joihinkin puljuihin on vähän suhteita.

Anteeksi nyt kamalasti,joku taas suuttuu mutta kyllä enemmän ja enemmän alkaa vaikuttaa,että pitää paikkaansa se,että sossusta et saa rahaa jollet ole tumma ihonväriltäsi,mustalainen tahi alkoholisti.

Jumalauta,omia verorahojahan sieltä haetaan ja nekin on kiven alla,kun joku alihassan tarttee niitä enemmän-Perkele sanon minä!!!!!!

Itselläni se tilanne, että on 2 lasta (2v ja 4kk ikäiset) ja mies kuoli yllättäin onnettomuudessa viime keväänä. Oli henkivakuutus, mutta vakuutusyhtiö tappelee vastaan. Onneksi on ollut mahtavat sosiaalityöntekijät, jotka ovat tehneet nopeita päätöksiä.

Ensi keväänä aion palata töihin, niin sitten helpottaa eikä tarvitse enää ns. sossun luukulla juosta

esim. mulla ei ole tietoa ensi kuun tuloista eikä sen jälkeenkään ja me saimme tukea. sitten kun saan ansiosidonnaisen jälkikäteen, ei saada toimeentulotukea siltä osin. täällä tämä ei ole ollut mikään ongelma!

ap

Muina kuukausina en sitten saakkaan. Miten te olette nyt jo hakeneet, mä laitn vasta nyt viikonloppuna paprut vetään? Onneksi osaan laskea itse koska saan ja koska en. Toivon valmistuttuani löytävän työtä ja saavani oikeata palkkaa, niin paljon olen tehnyt ilmaista työtä että riittää.

Sähkö,vesi ja terveydenhuolto kulut kuuluvat toimeentulolaissa säädetyn mukaisesti otettavaksi menoina huomioon.

Jotkut sossun tädit luulevat,että jakavat omiansa eikä kaupungin varoja ja siksi kaikin keinoin koettavat kusettaa.

Älä jätä asiaa tuohon.

Vierailija:

Lainaus:

Mitenhän voin olla isotuloinen, monen lapsen yh kotihoidon tuella. Isät ei maksa senttiäkään lapsistaan, saan kunnalta minimiavustuksen. Koskaan aiemmin en oo sossusta mitään hakenu, nyt sitten ajoissa tammikuulle koska tulot on nollilla kun ei vielä mitään päätöksiä opintotuesta, asumistuesta. Vaan tuommoinen kirje sieltä mulle tuli, ei rahaa koska joulukuun tulot vaikuttaa tammikuulle. Yritän siis jotenkin kitkutella, sossu myöntää raha vaan alkkiksille, tuli taas se todistettua.

Vierailija:

Lainaus:

Ja toimeentulotukeen menoihin kuuluu LAKISÄÄTEISESTI kotitalous sähkö,vesimaksu sekä sairaalamaksut.

Näitä EI pystytä jättää huomiotta.On tainnut tulla " pikkuisen" virheellinen laskelma....

Vierailija:

Lainaus:

Meille myönnettiin kerran 1300 euroa,kun itse opiskelin/opiskelen edelleen ja mies jäi todellakin YLLÄTTÄEN työttömäksi.Edellisenä päivänä ei ollut puhettakaan irtisanomisista ja seuraavana päivänä jaeltiin ruskeita kirjekuoria.

Onni onnettomuudessa,että muutaman viikon jälkeen puhelin soi ja miehelleni tarjottiin uusi paikka puolet paremmalla palkalla!!

Aina on sossu keksint tekosyitä, miksi emme saisi. Yritin soittaa monta kertaa sossutädille, jotta voisimme neuvotella asiasta, niin ei koskaan vastannut puhelimeen tai puhelivastaajassa oli viesti, että tänään ei ole paikalla. Tämä täti ei käytä puhelinvastaajaa, joten en voinut jättää edes viestiä. Lähettämiini kirjeisiin hän ei ole vastannut - ainoa, mitä olen saanut on virallisiin hakemuksiin viralliset vastaukset ja nekin laskettu siten, että tuloja on löydetty myös mielikuvituksesta: esimerkiksi jo syyskuussa vaikutti joulukuussa tulevat veronpalautukset.

Vierailija:

Lainaus:

Meilläkin oli odotettavissa asumistuki ja eläke ja työttömyysturva. Emme saaneet odotusaikana mitään sosiaalitoimesta. Heinäkuussa oli tulot 400 euroa. Elokuussa tulot olivat 600 euroa, koska vihdoin tuli päätös työttömyyspäivärahasta. Koska edellinen kesäkuussa päättynyt työsuhde oli määräaikainen, he eivät maksaneet heinäkuulta lainkaan työttömyysturvaa, vaan aloittivat laskemisen vasta elokuun 4. päivä. Asumistukipäätöksen saimme, kun olin uhkaillut kelan johtoa. Se tuli elokuun viimeisellä viikolla. Syyskuussa vihdoin alkoi mieheni eläke ja silloin yhteenlasketut tulot olivat asumistuen kanssa 1500 euroa. Tämä oli sossun laskelmien mukaan alle minimin, mitä viisihenkisen perheen pitäisi saada, mutta olihan minulla joulukuussa tulossa veronpalautukset.

Olen tuo, joka kirjoitti siitä, että yritin soitella ja kirjoitella sossuntädille, mutta hänen kiinnostuksensa meidän perhettä kohtaan rajoittui virallisiin päätöksiin ja virallisiin hakemuksiin.

Sen jälkeen en ole mennyt, kun ilmoittivat, että vaikka he näkevät, että jäämme 200e alle minimitoimeentulon, emme saa sitä sossusta, koska vuokramme on liian suuri. (minkäs minä siihen hätään voin Hkin vuokratasolle, yhtäkkiä työttömäksi jääneenä ja valmiiksi pienipalkkaisena). Lisäksi valaistiin, että myöskään poikkeustapauksissa annettavaa, harkinnanvaraista tukea emme voi saada, koska en ole päihdeongelmainen lastensuojelutapaus. Järkeä ja inhimillisyyttä ei siis käytetä, kun voidaan vedota siihen, että vuokra on liian korkea heidän sääntöjensä mukaan. Myönsivät kyllä, että sääntö on jostain 10v sitten olleen vuokratason mukaan...

Itkin aika paljon, mutta päätin, etten ikinä, ikinä pyydä heidän apuaan, vaikka mikä olisi. Ja on ollutkin.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat