Seuraa 

Hei!

Otsikossa onkin itse asia, eli itse olin eilen 4 cm auki (nyt rv 41+4) yliaikaiskontrollissa, eikä minua ole supistellut lainkaan!

Tämä on toinen raskauteni, joten sillä on varmasti jotain tekemistä asian kanssa.

Onko kokemuksia, miten vaikuttaa synnytykseen? Olen menossa huomenna käynnistykseen, ja mietinkin, alkavatkohan supistukset miten helposti kalvojen puhkaisun jälkeen? Ja onkohan viimeiset sentit yhtä helposti saavutettu vaiko onko tuskat vielä kahta kauheampia?

Kamalaa, kun pitää kaikkea stressata...

Mutta kiitos jos jollain olisi jotain kommentoitavaa asiaan...

c@t 41+4

Kommentit (9)

ilman supisteluja auki 4cm johon tutkiva lääkäri totesi että tässä vaiheessa laitamme epiduraalin, eikö teillä todellakaan ole supistuksia.

Menimme tippakäynnistykseen saliin, olin tipassa 6h ei käynnistynyt, mutta kun söin suklaata niin meni lapsivedet ja synnytys kesti 1h30min, eli ihan kiva olla jo sairaalassa ( kotoa 200 km sairaalaan).

Muutenkin syöksysynnyttäjä, kakkonen 2h45 ja kolmas käynnistyksellä 1h25 ( mulle ei tippa tuo suppareita vaan reilusti kun puhkaistaan kalvot, niin siitä n. 15min ja alkaa kunnon supparit..) ja siitä menee se 1h30min noin ja lapsi on maailmassa.

Esikoista odottaessa, raskausviikolla 41+3 olin 3 senttiä auki, eikä supistuksista tietoakaan. Lääkäri totesi, että monen synnytys olisi jo kovassa vauhdissa, mutta sulla näköjään ei... Supistukset alkoivat sitten samana ilatana, mutta lapsonen syntyi maailmaan vasta seuraavana päivänä ja supistuksia piti autella, eli eivät omin avuin oikein saaneet mitään aikaan. Mutta mikä lie sitten sen kolme senttiä sai aikaiseksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei tuntunut ollenkaan supistuksia, kunnes yhtäkkiä yks yö tuli kova supistus ja siitä heti kivuliaita, säännöllisiä ja lyhyellä aikavälillä. 45min tästä tuli lähtö sairaalaan jossa olin 9cm auki.. eli ilman mitään tuntemuksia oli auennut.. näinkin voi olla..:)

Iida-Ilona ja tyttö 3,5kk

4cm auki yliajalla n. rv 41 mutta kaulaa vielä sentti. eikä supistuksia koko raskaudessa muuten isommasti.

syntyi sitten 41+3 nopeasti, ekasta supistuksesta istukan tuloon kesti 2h45min

Esikoisesta olin 38+0 aamulla 2 vai 3 cm auki ilman supistuksia ja tyttö syntyi seuraavana aamuyönä neljän jälkeen kun supistukset alkoivat keskiyöllä.

Toisesta olin 38+4 maksa-arvojen takia juuri joutunut sairaalaan.

Sanoin sitten kätilölle osastolla että miten edellisessä oli käynyt ja pyysin tarkastamaan tilanteen.Olin 7cm auki.

Siitä sitten mentiin synnytyssaliin odottamaan käynnistystä (kalvojen puhkaisu) ja poika syntyi 3h siitä.

Oli aika koomista vaan istua yksin synnytyssalissa ja odotella kaikessa rauhassa tukihenkilön saapumista!=)

Jos ikinä teen lisää lapsia niin aion taas pyytää tarkkailemaan tilannetta tai jos supistukset alkaa kotona niin soitan lanssin paikalle!

täysin kivuttomia (mut säännöllisiä supistuksia) ja lapsivettä meni (siitä syystä sairaalaan) esikoisesta rv 40 tasan..eivät meinanneet edes ottaa osastolle kun en kuulemma näyttänyt siltä et olisin tulossa synnyttämään..

kätilö tokas jotain tyyliin et voi hän sen lapsivesitestin ottaa jos mä olen sitä mieltä et sitä on mennyt (ohi rivin meinas et olisin laskenut alleni..)oli sitten tosi ihmeissään kun kohdunsuu oli 4 cm auki ja tossa vaiheessa ei ollut mitään kipuja ollut..

pahimmat kivut oli mun mielestä sen viimeinen sentin kohdalla...

tosin supparit muuttui kyllä kivullisiksi ja erittäin tiheiksi siinä 6 cm jälkeen..

Menin sairaalan, koska lapsivedet meni täysin yllättäen aamulla ja tarkistuksessa kätilö totesi paikkojen olevan sen pari senttiä auki. Synnytys käynnistettiin pari päivää myöhemmin ja kätilöt naureskelivat, että taidat ollakin sellainen synnyttäjä että että synnytät tuosta vain. Eipä olis paljon enempää veikkaus pieleen mennä... Vauva vietiin suoraan salista ambulanssilla yliopistolliseen teholle tulehduksen vuoksi ja äitiä parsittiin kasaan rajun imukuppisynnytyksen päätteeksi tunti tolkulla leikkaussalissa nukutettuna.

Toisessa raskaudessa reilu vuosi myöhemmin oli keveitä supistuksia ja kolmisen viikkoa ennen laskettua aikaa olinkin kontrollissa 4cm auki. Synnytys käynnistyi itsekseen joitakin päiviä myöhemmin ja sujui hyvin.

Mulla oli laskettuna päivänä ultraan meno vauvan munuaisten tutkimisen vuoksi (perinnöllinen vika). Vauvaa ultrattiin ja sen mukaan olisi tulossa iso vauva enkä pystyisi sen isompaa vauvaa synnyttämään. Paikat oli auki " kahdelle sormelle" ja lääkäri sanoi että käynnistetänkö nyt vai huomenna, kello oli tuolloin vähän puolen päivän jälkeen. Sanoin että samahan tuo on nyt kun esikoisella oli hoitaja ja mies oli mukana sairaalassa. Yhden maissa puhkaistiin kalvot ja kolmelta tyttö oli syntynyt.

Ekalla kerralla rv.41 neuvolassa todettiin kohdunsuun olevan 4 cm auki, ennen supistusten alkamista.

Toisella kerralla, rv.41+3 minulla oli kyllä ollut muutaman tunnin ajan supistuksia harvakseltaan. Supistukset eivät olleet sellaisia, että muuten olisin niiden vuoksi vielä mennyt sairaalaan, mutta minulla oli aika käynnistykseen, joten menin, ja sain kuulla kohdunsuun olevan 4-5 cm auki. Vähän aikaa odoteltiin, etenisikö synnytys, mutta todettiin, että supistusteni teho ei riitä kohdunsuun avaamiseen, ja tuo 4-5 cm:n avautuminen oli tod. näk. tapahtunut hormonien, ei supistusten ansiosta. Loppusynnytys eteni tipan voimalla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat