Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

löytyykö täältä ketään jolla on pieni down lapsi ja jotka olisivat laittaneet lapsensa tilapäishoitoon. tarkoitan siis esim 2vk kuukausesta johonkin hoitokotiin tai vastaavaan. sillä itse kamppailemme tämän asian kanssa että olemmeko huonoja vanhempia jos laittaisimme osan kuukaudesta lapsemme johonkin hoitokotin ja tietääkö kukaan tälläisen systeemin kuluja esim. mitä lapsilisä ym hoitotuet pienenee suhteessa.

Kommentit (4)

Meillä down poika 2v.5kk.Saako kysyä,et miksi haluaisit laittaa lapsesi hoitoon?Onko hän kovinkin vaikeahoitoinen?Itse en moista voisi ajatellakaan,mutta en todellakaan halua ketään tuomita.Tiedän kyllä,ettei tää elämä erityislapsen kanssa aina helppoa ole..Kannattaa keskustella esim. kuntoutusohjaajan kanssa eri vaihtoehdoista.Varmasti ainakin tilapäishoitoa sijaisperheessä on mahdollisuus saada joinain viikonloppuina kuussa,eikä se ymmärtääkseni ole edes kauhean kallista.

koe kovin tarpeelliseksi vaikka meille myönnettiin ko. vaihtoehto. Itse olen sitä mieltä, että kukin vanhempi tuntee ja tietää omat voimavaransa. Ympäristön asettamat paineet ja mielipiteet kannattaa unohtaa erityislapsen kohdalla. Joskus vaikeiden päätösten tekeminen osoittaa ymmärrystä ja suurta rakkautta lasta kohtaan. Mieti rauhassa teille paras vaihtoehto ja voittehan kokeilla eri hoitosysteemejä. Tuskin tekemänne päätös on peruuttamaton! Hyvää jatkoa teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En tiedä, mitä vaikuttaa tukiin - luulisin sen vievän ne nollille, mikä ei tosiaankaan kannusta hoitamaan vaikeasti vammaista edes osan aikaa kotona.

Meidän 2-vuotias down-tyttömme on erityisen ihana ja helppo lapsi, mutta uskon silti toisenkinlaisia tapauksia olevan. Ystävälläni on vaikeasti autistinen lapsi, joka oli " pakko" laittaa hoitokotiin pienenä, koska hoito oli aivan ylivoimaista perheelle. Jotkut downithan ovat samalla autisteja, ja muitakin lisädiagnooseja löytyy, jotka tekevät lapsesta hyvin vaikeahoitoisen. Älä siis välitä ympäristön mahdollisesta tuomiosta, vaan etsi ratkaisu, jolla teidän perhe jaksaa rakastaa ja hoivata lasta mahdollisimman hyvin - ja ottaa vastaan hänen rakkautensa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat