Seuraa 

Onko kellään kokemusta, onko hoidettu? minkäpituinen lääkitys? Perheemme aikuisilta on juuri hoidettu lääkityksellä kynsisieni, nyt pienokaisen kynnet alkavat kellertää, ilmeisesti kynsisieni tulossa. Entä onko kellään luomukeinoja kynsisienen hoitoon?

Kommentit (3)

Mahtoikohan lakka olla Loceryl 5% -kynsilakkaa? Olen itse käyttänyt sitä kynsisienen tukihoitona. Lakkasitko lapsesi kynnet vuoden ajan vai lyhyemmän ajan? melko pitkä projekti edessä? Täytynee kuitenkin käyttää lapsi vielä lääkärissä, ei tohdi omin päin aloittaa lääkitystä...

enää sitä nimeä, mutta ei kai niitä monta ole.

Ja kannattaa tosiaan ensin näyttää lapsen kynsiä lääkärille, itse käytin silloin lastenlääkärillä (ensin käytin norm.terv.keskuksen omalääkärillä, se sanoi ettei näin pienille ole hoitoa, paranee muk itsekseen!) Mutta sieni vain paheni joten vein lastenlääkärille.

En muista tarkkaa aikaa kuinka kauan käytin, mut meni siinä aikaa.

Kun muistaakseni sitä lakkaa sai laittaa vain olikohan se 1-2krt/kk, ja kynsisienihän ei lähde muutoin kuin kasvamalla.

Eli sillä lääkkeellä tavallaan suojataan uutta kynttä, ettei siihen tartu.

Joten aikaa vie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kynsisieni on todella inhottava ja pitkäaikainen, itse sain sen synnytyssairaalasta, meni muutama kuukausi ennenkuin huomattiin (kehittyy hitaasti) ja sit tarttui mieheen ja lopulta poikaamme joka oli vähän alle 1.v.!

Eli pojalla kynnet halkeilivat ja olivat tosi paksut, lääkärin mukaan noin pienelle ei ole suun kautta otettavaa lääkettä, vaan kirjoitti reseptin (en tiedä saako ilman reseptiäkin) enkä muista nyt lääkkeen nimeäkään, mut kuitenkin se oli kuin kynsilakkaa:

Ensin pienellä karhealla puikolla hiottiin kynnen pinta ja sit laitettiin sitä lakkaa, menee aikaa (varm.½-1.v) että kynsi todella parantuu ja kannattaa laittaa kaikkiin varpaiden kynsiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat