Seuraa 

Kokemuksia vaan 1 synnytyksesta:)

Onko ultra kone sielä? Paljonko henkilökunta? Mahdolliset nukutusaineet jos kiire lähtö leikkaussaliin?

Kiitos:)

T:Paksuna 35+2

Kommentit (3)

Meillä kaksossynnytys päättyi hätäsektioon. Synnytys lähti käyntiin normaalisti (käynnistyksellä), ja meni alussa kuten kai yksössynnytyskin. Alussa molemmilla vauvoilla oli ulkoinen sydänäänianturi, ja kalvojen puhkaisun jälkeen a:lle laitettiin anturi päähän. Olimme miehen kanssa salissa avautumisvaiheessa kahdestaan, kätilö kävi välillä. Sydänääni- ja supistuskäyrät näkyvät ainakin Kättärillä valvomoon, jossa niitä tarkkaillaan koko ajan.

Kun A:n sydänkäyrissä alkoi olla ongelmia, otettiin käyttöön tarkempi tietokonelaite niitä analysoimaan. Paikalla kävi tasaisin väliajoin kolme lääkäriä niitä ja minun tilannettani tutkailemassa. Ongelmat pahenivat, ja kyseiset lääkärit olivat paikalla melkein koko ajan, A:lta otettiin päästä happiverinäytteitä ja niitä analysoitiin labrassa.

Kun hapetusarvot laskivat ja mentiin hätäsektioon, paikalle pelmahti vielä lisää porukkaa (en muista ketä ja kuinka paljon). Sektiopäätöksen jälkeen minut hyvin nopeasti vain katetroitiin, sain rauhoittavan lääkkeen (nestemäisenä suuhun), minut heitettiin liikuteltavaan sairaalasänkyyn ja juostiin leikkuriin. Leikkaussailissa sitten unilääkettä suoneen ja vatsa auki.

Vaikka synnytys saikin ikävän lopun (tai siis hyvän, sainhan terveet lapset, mutta kuitenkin), minulla oli koko ajan sellainen olo, että olemme hyvissä käsissä. Synnärillä oli samaan aikaan poikkeuksellisesti kolme kaksossynnytystä menossa, ja siksi lääkärit olivat kai jopa poikkeuksellisen vähän meidän kanssamme.

No siitä hätäsektiosta ei ole kokemusta, mutta meidän herra a:ta oli vastaanottamassa kätilö ja opiskelija ja herra b:tä a:n synnyttyä ultrattiin koko ajan, kun tuli ponnistusten vuoro saliin änkes yht`äkkiä 7 tyyppiä, oli lasten lääkäriä, lastenhoitajaa ja useampi kätilö, eikä lopuista mulla ole hajuakaan :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat