Vierailija

toki toki mä tiedän että lapsissa on eroja ja tämäkin riippuu vaikka mistä, mutta ihan uteliaisuuttani kyselen. (ja teitysti myös siksi että mä olen tyypillinen epävarma yhden lapsen äiti)

muksu meni siis rintamaidon varassa 6kk ikään saakka ja siitä sitten alettiin antamaan muutakin. nyt 8kk ikäisenä päivittäinen ruokailu suunnilleen tämänmoista:

-aamulla puuroa muutama rkl

-päivällä ruokaa (sosetta siis, peruna, vihannes, liha, kala) 1/3 tai 1/2 pilttipurkillinen ja jälkkärinä hedelmäsosetta ehkä 1/3 purkkia

-iltasella joko makeaa sosetta tai puuroa taas sen 1/3 pilttipurkin verran

-lisäksi kaikenpäivää tarpeen mukaan rintamaitoa

aivan hyvältä tuo lapsi minusta näyttää, ei ole laiha eikä lihava ja muutenkin on terveen oloinen. mietin vaan että annetaanko me sille liikaa tai liian vähän ruokaa tai jääkö tässä nyt jotain muuta huomioimatta.. (ja joo, enkö mä jo myöntänyt että oon yhden lapsen äiti ja hiukan epävarma toimissani..)

Kommentit (8)

enempi.

Aamupala:Puuro/YOSA-jugurtti +2dl tuttelimaitoa,josta juo minkä juo,joskus kaikki

Lounas:Purkki lihasosetta+purkki hedelmä/marjasosetta

Tuttelimaitoa 2dl,josta juo minkä juo

Päivällinen:Kasvissosepurkki+hedelmä/marjasosepurkki ja tuttelimaitoa 2dl tarjotaan

Iltapala:Puuro+vähän maitoa pullosta jos kiukkuinen

Iso poika,pitkä ja tyytyväinen.Ei syö yöllä.

Tyttö 8,5kk

aamu: puuroa n 1,5dl + marjasosepurkki +vettä

ennen unia tutteli 2dl

lounas unien jälkeen 1,5purkkia liha/kana/kalasosetta ( siis niitä kaupan isompia purkkeja ) + keksi/kurkkua jälkkäriksi

Välissä marjasose tai jogurtti tai viili

Päivällinen 1-1,5purkkia ruokasosetta eli liha/kana/kala (saattaa olla itetehtyy pastaa jne)+ jotain vihanneksia

välissä vettä tai tuttelia 1-2dl

Ilalla puuro n 2dl+purkki hedelmäsosetta + pieni jälkkäri

ennen unia tutteli 2dl tai velli 2dl (esim 4viljan,kaura,mysli,perunaporkkana)

Ei syö yöllä, yö unet n 20.00-09.00 :)

Aika vähältä kuulostaa toi teijän syöminen, tai sitten musta vaan tuntuu siltä meijän syöpön rinnalla. Mitä muut mieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aamulla 2dl puuro/jugurttia/hedelmäsosetta + maitoa

nukkumaan mennessä 1-2dl maitoa

lounas 1 pieni piltti lihasosetta + maitoa

nukkumaan ja maitoa 1-2dl

välipalana hedelmää ja velliä

päivälliseksi pieni piltti kasvissosetta + maitoa

iltapalana 2dl puuroa ja hedelmäsosetta

unimaito/velli 2dl

Syö aamuyöstä kerran 2dl velliä/maitoa

tai sit meillä lapset syönny aina tuossa iässä paljon. Nyt 8kk ikänen syö aamulla puuron+hedelmäsosetta tai soppaa puuron mukana,

päivällä purkki tai puoltoista perunasoisetta (joko liha tai kasvis) iltapäivällä kans purkki tai puoltaoista perunasosetta

ja illalla taas puuroa+hedelmäsosetta tai soppaa. Joka kerran päälle korviketta sen verran ku juo.

Terveeltä vaikuttaa ja kasvaa hyvin. EI myöskään syä yöllä.

Täysimetetty vauva ei oikein suostu syömään muuta kun äidinmaitoa. Hyvälle näyttää nuo sinun vauvan ruoka-annokset meidän vauvaan verrattuna.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat