Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (33)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Esikoinen syntyi pienipainoisena, vähän yli 2 kg ja nyt taidan olla raskaana, testaan huomenna :-) Mukava tunne, mutta toisaalta vähän hirvittää, kun edellinen raskaus muutamia vuosia sitten ei ollut siis mikään malliraskaus juuri istukan vajaatoiminnan ja/tai kohonneen verenpaineen johdosta.

Kyllä synnytystapa-arviossa tehdään ultraääni lähinnä painoarvion saamiseksi. Silloinkin voi kysyä,mutta suosittelisin odottamista h-hetkeen saakka.

klö

Tulee mieleen kohdunlaskeuma tai sisäiset peräpukamat. Jos pärjäilet asian kanssa,ota jälkitarkastuksessa asia puheeksi. Jos et,hakeudu aikaisemmin lääkäriin.

klö

annetaanko suppareita ehkäisevää lääkettä, joutuuko jäämään osastolle..

t: lastenhoitajaa odotellaan että päästään sairaalaan..:(

Jos ei missään vaiheessa synny epäilyä,ettälapsen koko ja lantion koko olisivat epäsuhdassa,ei synnytystapa-arviota varsinaisesti tehdä. Neuvolalla on valtakunnalliset ohjeet,joitten mukaan lähettävät äitiyspolille.

klö

Olin sattumalta vielä paikalla ja tähän vielä vastaan. Kun on tiedossa edellisen synnytyksen runsas vuoto,voidaan varautua heti vauvan synnyttyä antamalla suurempi määrä supistavaa suoneen ja <Cytotecia peräsuoleen tai suun kautta. Yleensä auttaa,myös Methergin ampulla lihakseen istukan synnyttyä.

klö

mulle jäi jatkuva paineen tunne suoleen synnytyksestä. aikaa ny on menny reilu 3 viikkkoa ja koko ajan ahistava tunne suolessa. ei ole ns. wc-hädän tunnetta

ja kaksi seuraavaa pitkän rakastelutauon ja yhtäkkisen rakastelemisen jälkeen viikon ennen aikaa. Olivat myös huomattavasti pienipainoisempia, kuin yli menevät.. tiedä sitte..

t. ei KLÖ

Onko tarpeellista. Esikoista odottaessa mulla oli raskaudenaikainen diabetes, nyt sokerirasituksessa ei ollut mitään. Noudatan kuitenkin ruokavaliota ja neuvolassa otetaan paastoarvoja.

Esikoinen painoi syntyessään 3460g.

Mutta olisiko tarpeellista tutkia ennen synnytystä. Ja mulle ei tehty viimmeksikään mitään arviointia, onko paikkakuntakohtaista?

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat