Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tilanne on tämä: olemme lapseton nuoripari ja olemme muuttaneet Ouluun koska pääsin yliopistoon opiskelemaan! Ostimme 9*50 asunnon täältä, koska vuokrarahoina olisi menny niin pitkä penni hukkaan. Opiskelen ekaa vuotta.

Miehellä huono työtilanne täällä. Kulkee muualta töissä 500km matkan, joten on fifty-fifty töissä ja kotona, tekee aina töitä putkeen ja vapaat viettää täällä. Vakipaikka ja se mikä mahdollistaa tämän, ON ILMAINEN MAJOITTUMISMAHDOLLISUUS TYÖPAIKKAKUNNALLA.

Mies hakenut koko ajan täältä pohjoisesta töitä, mutta huonolta näyttää. Nyt kuulimme, että miehelle olisi hänen unelmiensa työmahdollisuus ensi keväällä, mutta paikkakuntana olisi HELSINKI.

Itse siis olen ensimmäisen vuoden opiskelija, eli en voi lähteä täältä enkä saa siirtoakaan. Asunnon saisi myydä verottomasti syyskuussa 2007. Helsingissä tämmöistä ilmaista asumismahdollisuutta miehelle ei ole.

Miten on, onko meidän jatkettava tätä nykyistä reissaamista, vai pidennettävä reissaamista, että mies saisi unelmatyönsä??? Auttakaa, olen pähkinyt yksin tätä öin ja päivin. Olkaa onnellisia jos teillä on hyvät työpaikat ja koti SAMALLA PAIKKAKUNNALLA... tämä on kauheeta aikaa:((((

Kommentit (12)

ja sitten pyrit uusilla pääsykokeilla Helsinkiin, saat varmasti hyvitettyä opintoviikkosi. Tai sitten teet kiireellä kaikki pakollista läsnäoloa vaativat luennot (mun alalla niitä ei ollut just ollenkaan) ja lähdet sitten itse Helsinkiin. Saat melko varmasti etätenttiä kokonaisuuksia tai sitten rustailet esseitä. JA gradua voi joka tapauksessa tehdä missä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miehen olisi hyvä ottaa se unelmatyö. Hänen alallaan se on TAVOITELTU (vaikkakaan ei mikään huippupalkattu) ja sinne on vaikea päästä. Eli hänen olisi hyvä ottaa se vastaan jos suinkin mahdollista! Tilanne olisi eri jos asuisimme täällä ja miehellä olisi työpaikka täällä, mutta kun hän joutuu reissaamaan JOKA TAPAUKSESSA nytkin.

Siirrolla voisin yrittää, vaikka jo etukäteen sanottu etten saa siirtoa. Pääsykokeet. En enää lähde siihen leikkiin, tänne pääsin, mutta en IKINÄ pääse Helsinkiin ja en aio hajota koko ensi kevättä, tiedätte mistä puhun...:/ kinkkistä. Vuosi vielä täällä ja minulla alkaisi olla pakolliset luennot istuttu... Sitten voisin minäkin muuttaa ja käydä täällä vain tenttimässä.

AIVAN! Tuota ei osattu edes ajatella... Eli asunnon voi siis laittaa vuokralle ennen kuin siinä on asuttu se 2v.?? Harmi vain sinänsä että tämä on ihka uusi unelmaasuntomme (rivari) ja pk-seudulta emme koskaan saisi tämmöistä.. (nooh se nyt ei ole suurin murhe)

Kiitos vastanneille... Pitää ottaa HKI yliopistoon yhteyttä ja yrittää siirtoa...ja sitten jos onnistuu niin tämä asunto vuokralle! Koska kahdessa paikassa emme voi asua niin että maksamme siitä täyden hinnan... Tänne lyhenee laina, joten miehellä ei varaa asua yksin Helsingissä.. VAIKEAA :((

Ap

Miehesi työpaikan täytynee olla vakituinen? Jos ei niin eikö hän voisi jättää tilaisuutta väliin, ajatellen sinua.

Eikö opiskelua voisi siirtää Hesaan? Itse en pystyisi asumaan kumppanista toisella puolella suomea. Olen niin " ikävä" ihminen.

minä olen joustanut ja reissannut opiskeluaikoina ainakin jonkin verran miehen ja oman työn vuoksi. Tosin ajanjaksot eivät koskaan eikä yhteensä ole olleet esim. tuota neljää viittä vuotta, jotka sinun opiskelut kestää..

Teidän on vain keskenänne mietittävä onko tuo miehen työ niin tärkeä, että se menee yhdessäasumisen ym. edelle.

- jos mies on nuori, työtilanne heikko ja työ todella unelmatyö, joka nostaa reippaasti itsetuntoa ja on muutenkin eduksi niin sitten se työ on otettava vastaan. Myös vastakkainen tilanne mies työttömänä ja kotona on todella hankala

voihan tämän uuden työn ajatella olevan " väliaikainen" esim pari vuotta, jonka aikana mies etsii toista työtä

ja sitten taas sinun opiskelut eivät välttämättä aina vaadi kovin suurta läsnäoloa. Loppuajasta opiskelu voi olla hyvin joustavaa, tenttejä, gradun tekoa, kurssit tiiviitä viikon-kahden jaksoja, joten pystyt itse joustamaan toiseen suuntaan. Vai onko opinnoissasi näitä mahiksia??

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat