Vierailija

Katselin tässä aikani kuluksi pojan kanssa huuto.netiä. Kyselin mitä mieltä oli esim. muumipaidasta, puuha pete -paidasta, motskaripaidasta jne... MIKÄÄN EI OLE TARHAPOIKIEN MIELESTÄ " COOL" , sanoi poikani!!!!!! Kysyin jotta, mistä ne sitten tykkää, niin spiderman, ja batman oli ykköset. poika kertoi, että sille oltiin naurettu joku päivä ennen joulua kun oli ollut päällä sellainen muumifleece. KAUHEAA!!! joko 5v pojat välittää miten toiset pukeutuu, vai onko tämä joku midän tarhan oikku? ja mitä mä teen? puenko poikani edelleen kauniisiin vaatteisiin vai näihin " hirviö-vaatteisiin" ? ei sillä, kyllä meillä on muutama spidermanikin, mutta enimmäkseen tavallisia pikkupoikien vaatteita!

MIELIPITEITÄ!

Sivut

Kommentit (48)

Vanhempien tehtävänä on päättää mitä ohjelmia katsotaan,ei kaverien. Ennemminkin ongelma on niillä lapsilla joilla ei elämässään ole muuta kiinnostavaa kuin katsoa kyseisiä sarjoja ja leikkiä niiden mallin mukaan.

Jos meillä poika saisi valita, kaikki hänen vaatteensa olisi täynnä hirviöitä ja muita kammotuksia. Ja kyllähän niitä jostain tarhavaatteista löytyykin. Kyläilyvaatteet ovat asia sikseen, ja kyllä poika mielellään pukeutuu kauluspaitaan ja kravattiinkin tilaisuuden tullen.

Yksi mieleenpainunut tapaus sattui syksyllä, kun piti ostaa uusi pipo talven varalle. Minä löysin mielestäni ihanan pipon, jossa oli monta tupsua, poika tyrmäsi ajatuksen heti, vain vauvojen pipoissa on tupsu. Niin se aika kuluu, vasta äsken Puuha-Pete oli suuri juttu ja nyt ollaan jo niin isoa poikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän 4v. poika ei ole ikinä saanut katsoa mitään Spiderman, Pokemon, Tutles jne. piirrettyä.

Silti hän on aivan hulluna niihin, katsoo tarkkaan kaikista mainoksista kyseiset kuvat jne. Ja kaupassa pitäisi väkisin ostaa millon minkäkinlainen ökki ja hirvitys.

Rajan olen pitänyt näissä " monsteri" vaatteissa siinä, että puseroon ei mitään isoa kuvaa. Niinpä olemmekin ostaneet näitä tuotteita sukkina, alushousuina ja-puseroina, kalsareina, pipoina.

Päällyspuseroita, farkkuja jne on ostettu, jos Spiderman yms. kuva on ollut pieni.

Nyt joulupukkin toi hänelle ihanat farkut ja pitkähihaisen t-paidan joissa tulenlieskat, mutta myös ihana hellyyttävä lohikäärme. Lapseni on aivan innoissaan niistä.

Bionicle vaatteista hän on myös pitänyt kovasti ja niissä " monsterit" eivät ole niin selkeitä, että niitä meillä on ihan päällyspuseronakin.

Silti, meidän poika laittaa välillä ihan oma aloitteisesti päälleen Nalle Puh sukkia, pipon jne. ja toi se joulupukki muumihuivinkin!

Meillä 4,5-vuotiaan pojan lempiväri on punainen ja rakastaa Peppi-paitaansa :-) Ei tiedä edes noista pikkupoikien " must" -jutuista eikä tiedä ystävänsäkään.

Minä pidän niistä ja 2v. ei ole vielä kommentoinut itse vaatteitaan. Toki tulevaisuudessa saa valita minkä tyylisiä vaatteita haluaa.

t. 23

Mutta pidän kovasti noista super-sankari, dinosaurus ja etenkin lohikäärmevaatteista :)

Ja minua ilahduttaa kovasti pientenkin poikien vaatteisiin tulleet tribaalikuviot :)

Muumit, Nalle Puhit ym. ovat minusta hiukan tylsiä ;)

Lapseni tosin saa kyllä valita itse vaatteensa. Jos tykkää Muumeista, niin sitten tykkää :)

Spiderman, Batman, dinosauruksia, motskareita, Duel Masters tyyppejä, hämähäkkejä.. nämä kaikki on IN. Toki poika pitää vielä mitä päälleen laitan, mutta itse jos saisi valita niin nuo em. ovat ne suosikit. Ja niitä pojalla onkin. Eli en yhtään ihmettele jos 5-vuotiaat niitä haluavat.

Ja toisekseen, en ottais mallia 5-vuotiaan ajatusmaailmasta, vaan mieluummin juurruttaisin omaa arvo- ja ajatusmaailmaan hänelle. Tottahan lasten kanssa voi keskustella ja heitä pitääkin kuunnella, mutta ei tuon ikäisen tarvi sanella vaatekaapin sisältöä. Eikä naapureidenkaan. Ja säälittävää pelätä, että kiusataanko meidän lasta huomenna tarhassa, jos en nyt istuta sitä telkun ääreen kun tulee se ja se ohjelma... Ja kyylätä tarhassa, miten muut pukeutuu ja sitten hankkia varta vasten samanlaisia vaatteita omalle muksulle. Ettekö luota omaan arvostelukykyynne? Voi hyvänen aika.

On täällä joukossa fiksujakin vanhempia, sen huomas tästä ketjusta.

Sama homma täällä. Pätee myös leluissa ja tv ohjelmissa. Enää ei Puuha-Pete kelpaa ja poika vasta 4v. Pahinta on, kun en olisi halunnut pojan katsoa taistelu ohjelmia yms. Mutta jos en anna, niin jää pois muiden leikeistä eikä pysy " muodissa" mukana. Sitten saa itseään syyttää kun lasta kiusataan. Niin se vain on julma tämä maailma nykyään.

lti pukusin jos tykkäisi. No, kulahtaneissa Batman/Spiderman puvuissa tuntuvat poikani ikätoverit aina olevan. Mietin eikö vanhemmat saa siistimpiä vaatteita päälle, mutta taitavat olla lasten suosikkeja tosiaan., Omaa lastani ei ole nälvitty. Kiva ryhmä.

on veistetty, kun äiditkin jo arvostelevat lapsia vaatteiden perusteella, mm. 25 jne.

kakkoselle tiedoksi, ettei varmaan ketään haittaa jos ei oo " virkkeiden" alussa isoja kirjaimia. harvat täällä kirjoittaa kirjakielellä tai muutekaan oikeaoppisesti. tämähän on vain yleistä keskustelua/riitelyä eikä äidinkielen kieliopintunti.

Vierailija:

Lainaus:

Yleisesti ottaen meillä päin hirviöpaidoissa kulkee tietynlaisista perheistä tulevat laiskanpulskeat poikalapset

Omitusta porukkaa teillä päin ;)

Onkohan minun poikani sitten laiska vai pulskea kun käyttää sekä " hirviöpaitoja" että yksivärisiä/raidallisia paitoja? Noh.. Se jää ehkä nähtäväksi kun pikkuherra on vasta 2v.

t. 23

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat