Vierailija

ei palautteesta osata ottaa opikseen, vaan suututaan verisesti ja mökötetään seuraavat kymmenen vuotta. Tänään annoin sekä erittäin hyvää että aiheesta sanottua huonompaa palautetta lasteni päiväkodin hoitajalle tämän esimiehen kautta. Hoitajan piti soittaa minulle tänään keskustellakseen asiasta, mutta eipä ole mitään kuulunut... Maanantaina menen viemään lapset hoitoon ja vastaanotto on varmaan tosi hapan. :-(

Kommentit (11)

Minä annoin palautetta pomon kautta, koska osa palautteesta meni myös pomolle. Hänhän se niihin työoloihin vaikuttaa ja siihen, miten hoitajat pystyvät työtään hoitamaan.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Riippuen asiasta palaute on ollut joko hyvää tai huonoa. Esimerkiksi timpurillemme sanoin suorat sanat hyvien materiaalien haaskaamisesta ja tämä alkoi v*ttuilemaan minulle päin naamaa. Mutta se asia puhuttiin sillä kerralla selväksi ja herra paransi tapansa. Voitiin olla taas normaaleissa puheväleissä.

Tässä rakentamisen tiimellyksessä olen antanut palautetta myös keittiömme myyneen firman tuotepäällikölle huonosta asiakaspalvelusta ja sekoilusta. Minkäänlaista anteeksipyyntöä en saanut häneltä, vaan nainen alkoi inttämään, inttämään ja inttämään ja lopulta laittoi minulle tekstareina vastaukset kysymyksiini. Mutta tulipa sekin asia hoidettua suoraan.

Ylipäänsä useimmat naispuoliset ystäväni tai kaverini, joiden kanssa on joskus tullut jotakin erimielisyyttä, ovat suuttuneet ja mököttäneet pitkän aikaa. Lopulta kukaan ei enää muista, mistä asiasta oikein suututtiin ja mikä oli mököttämisen aihe.

Siksi tein tällaisen johtopäätöksen.

Ap.

Eli työtä ei niin vain erotetakaan persoonasta, niin kuin joku putkirunkkari - ei se niitä putkia persoonallaan liitä. Lastenhoitajan työkin on juuri sitä, että siinä ollaan mukana ihmisenä oman persoonan kautta. On silloin ihan ymmärrettävää, jos palautteen ottaa jossain määrin koskemaan itseäänkin.

Onko sinulla useita vastaavia kokemuksia? Ovatko kaikki olleet naisia? Oletko antanut palautetta yhtä usein naisille ja miehille? Mistä tiedät, ettei ongelma ole palautteen annossa? Tai siinä, että palautteen antaa mies (olkoon vastaaonttaja mitä sukupuolta tahansa?

Ihan vain sillä, kun aloituksesti perusteella näyt olevan sitä mieltä, että ongelma on nimenomaan naisilla. Ja kuinka ollakaan minä voisin väittää ongelman olevan miehinen.

Ja jos annat sekä hyvän että huonon palautteen, varmasti se huono muistetaan ja sitä ruoditaan viikko kaupalla kaikkien mahdollisten tuttujen kanssa.

Olen itsekin nainen, mutta tunnistan tämän käyttäytymistyylin naisissa.

Valitettavasti minäkään en kuulu tuppisuihin, jos havaitsen epäkohtia, törkeyksiä tai laiminlyöntejä saamassani palvelussa, josta maksan. Oman lapseni hoito tai vaikkapa talon rakennus ovat elämässäni niin isoja asioita, että jos niissä tyritään, tulen taatusti antamaan palautetta.

Vierailija:

Lainaus:

Kyse ei siis ollutkaan vain tästä hoitotädistä, vaan tätä on sattunut muuallakin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat