Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (22)

yksi esimerkki on kaupankassalla olo. Työkokeilujen kautta yritetään löytää joku ala mitä vois tehdä. Ensi maanantaina aloitan työkokeilun yhdessä paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

esim. on paljon pakkaustyötä, lehtien lajittelua ym. kevyempää, lisäksi koneet on.

mä kannattaisin jotain rutiiniluontoista simppeliä työtä. Mieleen tulee myös tekstinkäsittelijä, saa itsekseen vaan naputella, pikkasen vaan asiointia toisten kansa.

Usein ensin on paha olo, mutta kun sen voittaa, saa tunteen, että pärjääkin.

Ajattelin itsekin noin joskus, kuten psykiatrisi. Jätin kaiken kesken. Sitten tapasin terapeutin, joka potki minua (kuvainnollisesti). Kai se uskoi mun vahvuuksiin tai näki mussa jotakin, jota en itse nähnyt sillä hetkellä. Se sai mun unelmat vireille.

Nyt mulla on oma firma. Olen tavallaan pienen yrityksen toimitusjohtaja. Ahdistus on olemassa välillä, mutta se ei voita tai nujerra minua.

Kyllä sinäkin pystyt moneen. Pitää vain uskoa itseensä.

Ajattelin ennen noin ja halusin voittaa pelkoni ja jatkaa useita vuosia kyseisessä paikassa. Tilanne vain paheni ajan kuluessa vakavaksi ahdistuoireiluksi. Nyt kaduttaa kun en heti alussa vaihtanut työtä minulle paremmin soveltuvaan. Ennen olin positiivinen,rento ja ulospäinsuuntautunut muiden seurassa. Nykyään täysin hermoheikko, epävarma ja erittäin helposti jännittävä ja ahdistuva. Nyt mua ahdistaa pelkkä kassalla olo, mikä mua ei nuorempana ennen edellistä työpaikkaa ahdistanu ollenkaan. Mutta joissain tapauksissa väitteesi pitää paikkansa. Jos joku työ on ihan oikeasti stressaava, niillekin joilla ei ole ahdistusneuroosia, siihen työhön ei totu koskaan ja se vain pahentaa oireilua.

T:ap

rehellisesti että en pysty oleen kassalla enkä esillä yleensäkkään ja ovat asian ymmärtäneet. Nyt meen kokeileen hoitoalaa. Psykiatrini on sanonut että missään ei kannata olla väkisin,tulee vaan entistä huonompaan kuntoon.

Kaiken tän turhanpäiväisen vatvonnan keskellä. Itse olen voittanut pelkojani paljonkin, mutta ehkäpä juuri herkkyyden kustannuksella. Tällä hetkellä on varmaan tosi vaikeeta kuvitella menneisyyteni arkuutta. Mutta en tosiaan ole varma että rohkaistuminen sopii kaikille. Jos on luonnostaan arka, niin sehän on väkivaltaa itseään kohtaan ruveta " rohkeaksi" . Ehkä jos arkuus on peräisin huonoista kokemuksista se onnistuu. Mutta kyllä sitä omaa herkkyyttään ja arkuuttaan pitää mielestäni vaalia. Itse harmittelen sitä etten ole osannut. Ja nyt yritän mennä takapakkia, opetella vetäytymään, suojelemaan itseä jne.

Ei näissä kysymyksissä oo oikeeta vastausta.

Siellä käyminen on vaan niin pirun ahdistavaa vaikka psykiatri olisi mukava. Olen kerran käynyt siellä, jolloin puhekykyni katosi ainakin puoleksi tunniksi. Älä 4 jatka tota enää. Tota menoa sun terveyden tilanne vaan pahenee ja joudut lopulta työkyvyttömäksi.

5:lle Kammoan kassatöitä ja muita asiakaspalvelutöitä!!! Järjestääkö työkkäri työkokeiluja? Olen tällä hetkellä työtön, enkä tunnu saavan mitään muita kuin asiakaspalvelutöitä.

T:ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat