Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tuntuu, että kaikilla muilla jo nukutaan ilman yöheräämisiä... Meillä edelleen herätään 2-4 krt tissille. Vaikka illalla syödään iso annos puuroa! Koska minäkin saan nukkua??

Mikään taputtelu tyyliin " nyt on yö, nyt nukutaan" ei toimi, vaan vauva virkistyy huutamaan entistä enemmän. Ja sitten valvotaan tunti.

Ollaanko tässä jo ainoita, vai onko muitakin superväsyneitä? Entä kuinka tästä jamasta voisi päästä pois? Ehdotuksia?

Krooh pyyh......... zzzz

Kommentit (24)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minun kummatkin lapset ovat olleet " yösyöjiä" , varmaankin tottumuksest. Molemmat nukkuneet perhepedissä ensin. Esikoisen vieroitin 7 kk iässä, tämän nuoremman 9 kk jälkeen. Yritin nuorimmaista jo aijemmin, mutta ei tullut kuin kamala huuto. " Syömiskertoja" yössä saattoi olla jopa 10 kpl. Eli pikku imu, ja taju kankaalle= )

Meillä toimi periaaatteessa juuri toi: " nyt on yö, nyt nukutaan" . Imetin pimeessä sohvalla, ja kun vauva alkoi nukahtaa irroti, tutti suuhun, sänkyyn hereillä, ja taputtelin selkään rauhallisesti. Koskaan en jättänyt huutamaan paria minuuttia kauempaa. Jos huusi " tosissaan" en käynyt, kuin oven takana mutkan. Unirätti on meillä myös käytössä.

Nykyisin ei tarvitse, lapsi 1 v, kuin pistää käsi pinnasänkyyn, niin rauhoittuu.

Enpä minä kauheasti osaa auttaa... Mutta on muitakin vauvoja, jotka eivät nuku 10 tuntia laitokselta tultuaan= ) Eikä se kestä ikuisuuksiin...joopa, joo= )

en ymmärrä! kun " kausittain" menee hyvin yöt ja toisinaan sitä sitten muutaman yön lapsi herää vähän väliä ja huuta äitiä... eikä silti mikään hätä ole...

pari kertaa yössä. Enää ei välttämättä syö, mutta herää ja täytyy käydä silittämässä uneen. Jos ehtii herätä kunnolla niin helpoiten maitopullolla nukahtaa...

olen nukkunut kokonaisia öitä ennen kun aloin odottaa esikoista. hän on nyt 3 v. en saanut raskausaikanakaan nukuttua...

Niitä on ollut tähän asti aika harvoja, lukuunottamatta yövieroituksen aikaa, jonka nukuin toisessa huoneessa. Vuosi sitten jaksoin eteenpäin sillä ajatuksella, että kyllä tämä heräily ainakin vuoden päästä on ohi. Vaan eipä ole. Olen meidän ja joidenkin lähipiirin esimerkkien kautta vahvasti sitä mieltä, että toiset lapset on vaan " huonoja nukkumaan" , eikä kannata stressata itseään sillä paineella, että siihen pitäisi pystyä vaikuttamaan kauheasti. Jospa sitten kouluiässä nukkuisivat...

Imetin 1v4kk. Yömaidot jatkui tuonne noin kaksivuotiaaksi asti.

Mulla ei auttanut väsymykseen mikään muu kuin päiväunet. Toinen mikä myös vaikutti siihen, että olin väsynyt, oli ehkäisytabletit. Luulin että kaikki johtui yöheräämisistä, mutta se olikin cerazette...

En todellakaan ymmärrä näitä hempeilijöitä jotka nukuttaa lastaan sisätiloissa ja sitten valittaa yövalvomisista. Lapsen pitää ajoissa tajuta, että maailma on kova paikka eikä turhat itkeskelyt auta.

;D

Vierailija:

Lainaus:

keinot:

isä alkoi hoitaa yöherätykset

imetys lopetettu 5 vk iässä

omaan huoneeseen 6 viikon iässä

Jotain on kyllä pahasti pielessä näillä jotka vielä yli 1 v herää öisin monta kertaa ja etenkin kun äidit siihen suostuu

Sitten kun täytti vuoden päätin että nyt saa riittää yötissittely ja lopetin sen kertaheitosta. Menin itse nukkumaan olohuoneeseen pariksi yöksi ja mies nukkui lapsen ja vesipullon kanssa makuuhuoneessa. Kun lapsi heräsi sai vesipullon, ei maitoa. Pari yötä heräili pyytämään tissiä ja sitten kun itsekin palasin makuuhuoneeseen, eikä siltikään saanut tissiä, sopeutui. Ei ne heräämiset loppuneet kokonaan, mutta vähenivät ja helpottuivat, kun sai työntää tissin sijaan vesipullon käteen.

Usko pois ei se oikeasti lopu koskaan ellet itse tee siitä loppua. Eikä lapsi siitä yötissistä vieroittamisesta oikeasti kärsi kuin pari yötä.

Onneksi ei kuitenkaan ole mitään hurjia huutosessioita, rauhoittuu onneksi yleensä helposti.

Mutta kausittaista on tuo lapsen nukkuminen! Välillä menee hyvin ja välillä ei taas nukuta ollenkaan...

ja jouduttiin unikoulua pitämään (=huudattamaan lasta...). Ilmeisesti olin ollut vähän liian hellä äiti ja herännyt vauvan joka inahdukseen välittömästi, jolloin lapsi ei ollut oppinut nukahtamaan itsekseen. Lapsi piti siis opettaa nukahtamaan, eikä ollut ihan parin päivän juttu. Mutta, sitten kun oppi, on nukkunut yöt läpeensä! Suosittelen unikoulua, vaikka se saattaa hetkittäin tuntua aika inhalta.

Meidän aiemmat lapset ovat nukkuneet noin puolivuotiaista koko yön, mutta nyt on pian vuoden täyttävä tuplapaketti, ja kumpikaan ei nuku koko yötä. Toinen nukkui jo välillä ja toinen meni yhdellä pysäyksellä, mutta nyttemmin toinen herää yleensä kerran ja toinen kahdesti... Eli kolme herätystä, joista mies onneksi hoitaa usein osan. Ja vauvelit kyllä nukahtaa pullon saatuaan, jos ovat kunnossa.

Pitäis vaan opetella itse menemään aiemmin sänkyyn, mutta kun ei malta...

Tsempit kaikille yökukkujille!

keinot:

isä alkoi hoitaa yöherätykset

imetys lopetettu 5 vk iässä

omaan huoneeseen 6 viikon iässä

Jotain on kyllä pahasti pielessä näillä jotka vielä yli 1 v herää öisin monta kertaa ja etenkin kun äidit siihen suostuu

toinen nukkuu paremmin yleensä mutta toinen heräilee ja itkee 4 tai 8 kertaa yössä. Jos ei ehdi tarpeeksi nopeasti paikalle, tuloksena hysteeristä kirkumista. Yleensä selkään silittely auttaa. Eivät ole syöneet yöllä enää kuukausiin, mutta millään en saa toista rauhoittumaan. Vieressä nukkuminen joskus on rauhallisempaa, mut silloinkin herätään. Nukuttiin perhepedissä puolivuotta ja nyt haluaisin niistä eroon, joskus en jaksa juosta sata kertaa edes takas joten otan aamuyöstä viereeni. Huudatusta en ole raaskinut toteuttaa senkään takia että toisen unet kärsisivät ja sitten olisi kaksi huutavaa...ja voiko se tehota oikeasti vai onko se vain vauvan rääkkäämistä??

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat