Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Heissan!

Huh, en olisi uskonut vuosi sitten, että aloitan joskus elämäni ekan " laihiksen" . Koska olen ihan noviisi näissä painonpudotusasioissa, pyydän vinkkejä.

Olen 178cm ja 72 kg mitoiltani ja osahan painosta on tietty raskaudenmyötä tullutta. Lähtöpaino ennen raskautta oli 65 ja siihen haluan takaisin. Pudotettavaa siis 7kg.

Liikun lähinnä hyötyliikuntana (kävely ja koti/piha-askareet) ja tarkoitus on aloitta kerran viikossa sähly uudelleen, reilun vuoden tauon jälkeen. Myös kotona tehtävä jumppa kiinnostaa.

Mikään pointsaaminen ei oikein jaksa innostaa, mutta olisin kiinnostunut kokeilemaan alkuun jotain paastoa, koska lähes samanpainoisella/pituisella ystävälläni on sellaisesta hyviä kokemuksia. Tiedän, että paaston jälkeen tulee nopsaan kilot takaisin, ellei kevennä ruokavaliota, mutta paastolla voi päästä hyvään alkuun.

Oloni on " turpea" ja " painava" ja haluankin nimenomaan keventää oloani ja sitten liikunnalla kiinteytyä.

Te, joilla on kokemusta nimenomaan pienehkön painonpudotuksen saloista, kertokaa minulle vinkkejä siitä MITEN pääsen alkuun. Tuntuu, etten tiedä miten aloittaa kun tapoja on niin tuhansia.

En haluaisi " nähdä nälkää" koska pidän syömisestä ja kylläisyyden tunteesta. Mutta millä saisi nämä olotilat tyydytettyä ilman ylensyöntiä ja raskasta oloa???

Kiitollisena kaikista vinkeistänne, Jepuli

Kommentit (3)

Ollaan täällä laihdutus sivuilla alottamassa 2.1 sairaalasoppadiettiä porukalla. Siinä on hyvä startti laihdutukselle.

Sitä kaalisoppaa syödään viikon verran ja joka päivä joku pieni lisuke, painoa pitäs viikossa lähteä suunnileen 3-8 kiloa riippuen lähtötilanteesta tietenkin. Kuurin jälkeen on kiva jatkaa kevyttälinjaa! Itselläkin olis tavotteena 7-10 kiloa pysyvästi pois.

Jos kaali ei uppoa niin eiköhän joku sovellettu kasviskeittokin viikossa saa kiloja karisemaan. Varsiselleri jota keittoon tulee ei todellakaan ole mun mieleen mutta se juuri on tehokas nesteen poistaja joten kyllä se seassa kunnolla kypsennettynä menee.

Jos kiinnostuit kato toi sairaalasoppa...pino (en nyt tarkkaan muista nimeä) voin nostaa sen tohon listan kärkeen kohta. Sopan ohje on heti alussa linkkinä ja pinosta saat hyviä vinkkejä sopan tekoon ja voit lukea kokemuksia.

2.1 maanantaina liityt sitten soppailijat (tai sen suuntanen nimi..) pinoon muitten soppakuurilaisten kanssa.

Itse olen jo sopan tehnyt pakkaseen valmiiksi, valmiisiin annosrasioihin. Ei oo kiva säilyttää koko soppaa viikkoa jääkaapissa kun pakkasesta voi ottaa aina " tuoreen" annoksen!

jekkuli

laitoin seinälle lapun johon kirjoitan mitä syön päivittäin ja mihin kellon aikaan. Siitä näkee syökö terveellisesti ja sit mulla on lautasmalli ja vaihtoehtoruokia paperilla siinä vieressä.. sillai ajattelin pitää kiinni ruokailusta..

Liikuntaa vaan ja askelmittari mukaan ja 10000 askelta päivässä ja jos vielä niin vatsarutistuksia 100 päivässä pitkin päivää..

niin ajattelin itse aloittaa. mulle tulla tupsahti vaan 8kg 3kk, silloin kun tulin raskaaksi ja lopetin masennuslääkityksen, ja nyt olis pudotettavaa -30kg :( että itku pääsee. Ja vaikka olen nyt raskaana niin opettelen syömään oikein, En aio laihduttaa. Mutta uskon että nämä läskit tippuvat kun jatkaa näin,syömällä oikein, vaikka raskaana onkin. Tuskin tuo vauva tykkää jos syö vaan herkkuja ;)

tsemppiä sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Paastosin kerran vuodessa ja kevensin sen jälkeen. Jos kiinostaa niin lainaa esim. Marika Brunilan paastokirja. Paasto on tosi hyvä puhdistautumiskeino, mutta ei todellakaan mikään pysyvä laihdutuskeino. On toisaalta aika työläs suolihuuhteluineen. Sille pitää pystyä tosiaan omistautumaan sen 5-10 päivän ajan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat