Vierailija

Tai ainakin mun kohdalle sattunut myyjä oli.

Mulla ei ole mitään kokemusta lastenvaatteista, mutta nyt koko ajan opin tämän esikoiseni kanssa. Hölmönä ostin välikausihaalaria lapselleni alennusmyynneistä ja ystävällinen myyjä neuvoi minua kokoasiassa. Minä olin kallistumassa 86 senttiseen, kun lapseni tarvitsee sitä n. 1 v 3kk lähtien. Lapsi on ollut koko ajan tosi pitkä. Myyjä vänkäsi, että 80 senttinen on riittävä, että hukkuu siihen isompaan. Uskoin, kun ei parempaa kokemusta ole ja ajattelin, että liikkeessä ovat jatkuvasti kokojen kanssa tekemisissä joten tietävät.

Eipähän tule puku mahtumaan enää keväällä, ellei tyttö lopeta kasvamista kokonaan. Ärsyttää!

Kommentit (18)

17

Mitä sä oikeen sekoilet? Minä kirjoitin viestin nro 11 enkä tosiaan ole sama henkilö kun noi muut? Onko niin vaikea uskoa että joku on voinut saada hyvää palvelua jossain??

Sisältö jatkuu mainoksen alla

täälläkin on usein kyselyjä siitä, minkä kokoinen haalari kannattaisi ostaa esim. ensi talveksi jos lapsi on nyt kokoa x. Ja vastauksia tulee erilaisia. Toisille on sopinut pienempi mainiosti, toisilla taas on ollut suurempi. Että hankalaa se täysin varman vastauksen veikkaaminen on...

hei vaan hei nuoret, jos jaksaisitte vaikka rullata vähän alaspäin niin olen sanonut samasta asiasta aikaisemmin eli tulemme siis asiaan.

Lapselle ei kannata valita sellaista pukua, jos itse miettii kasvuvaraa, nimittäin jos otttaa huomioon mikä on lapsen nykyinen pituus ja sen mukaan valitsee sopivan vaatteenn niin se on todella sopiva ja se soveltuu kaikkeen mahdolliseen eli lapsi ei huku vaatteisiin eikä siitä vaatteesta kulu lahkeet.

Nykyisissä vaatteissa on huomitoitu kasvuvara eli se todella toimiii eli ei kannata huomioida sitä, jos lapseni mahtuisi ensi vuonna täähän jne.

Jos ostat nyt sopivan puvun niin se mahtuu kuitenkin vielä esim. kevääseen jos vain jaksat nähdä sen vaivan ja yllätttävävää se voi mahtua vielä syksylläkin kakkospukuna, kun siis annat lapsen siis todellakin olla oman itsesi, etkä koko ajan komenna, että älä sotke jne... Niin silloin puku on maksanut itsensä, niinkuin minulla on ollut tapana sanoa, että lapsen työ on leikkiä ja sitä ei pidä moittia.

ne tyrkyttää aina pienempää kokoa kun liian iso on liian hankala niiden mielestä, noh, kaksivuotiaalla n&n 92cm puku on nyt just tasan sopiva... ei yhtään liian iso, muttei sinne kamalasti voi alle tunkee vaatetta, ne myy toki just sopivaa et pitäis ostaa sit isompi uusi...

Onhan se vähän niinkin, että lapsen on parasta liikkua sopivissa vaatteissa ja mikä kate niissä lasten vaatteissa onkaan..!

Itse sen takia kierrätän paljon noita lasten vaatteita. Onhan se hullua maksaa puvusta 100e joka kevät ja syksy! Kun edes omaan takkiin investoi niin paljon ja itselle se tulisi hjieman pidempään käyttöön..

minullakin ainoastaan hyviä kokemuksia!

Myyjät ovat osanneet kertoa hyvin tuotteista ja juuri haalariostoksilla suosion jesperiä koska siellä myyjät osaavat kunnolla kertoa eri haalareiden eroavaisuuksista. Haalarin osto on kuitenkin aikamoinen sijoitus ja siinä minä ainakin tarvitsen apua. JJ onkin ainoa liike missä on kunnolla jaksettu/osattu minulle kertoa eri haalareista.

Itse olen kyllä aivan eri mieltä Ap:n kanssa! Olen jo muutaman vuoden asioinut JJ:ssä ja mielestäni siellä on aisiantuntevat myyjät! Ja itseasiasiassa minulle on siellä aina suositeltu isompaa haalaria kun mitä itse olen meinannut ostaa (siis seuraava talvea ajatellen) ja nyt on 3 talvea osunut aivan nappiin ne koot vaikkka itse olen epäillyt että ovat liian isoja.

Itselläni ei ollut silloin lapsia eikä mitään käytännön kokemusta siitä minkä kokoinen haalarin pitäisi minkäkin ikäisellä olla. Katsoin vain tiukasti kokotaulukoita ja niiden mukaan suosittelin ja vakuutin asiakkaille vaatteiden olevan sopivia..Nyt vasta omien lasten myötä olen tajunnut miten erikokoisia lapset ovat. Eli jos myyjä oli nuori, niin pistäisin kokemattomuuden piikkiin..

kaupassa. Jos taas neuvoo täysissä järjen voimissaan, ei kyllä tiedä lasten kokoasioista paljoakaan (ainakaan tässä tapauksessa).

Itse kyselin kyseisestä liikkeestä Reiman hattujen kokojutuista. Myyjä etsi kauan lappua, joka kertoisi, minkä kokoinen kävisi kaksivuotiaalle. Päälle lisäsi, että Reimatecit on tosi suuria kooltaan. Minä taas olen näiltä palstoilta oppinut, että Reimatecin hatut on nimenomaan pääsääntöisesti pieniä kooltaan ja oma kokemuksenikin on sen suuntainen. Toki pään malli ja muut vaikuttavat, mutta siihen kun viittasin, meni myyjältä jauhot suuhun ja hymyili vaan hölmön näköisenä.

Ovat kai ihan tavallisia lapsettomia myyjiä. Eivät tiedä tuotteista paljoakaan. Tai ehkä joku tietääkin, mutta kohdalleni ei ole osunut.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat