Vierailija

minulle myönnettiin kaupungin asunto 3.1 lähtien. kävin viime viikolla katsastamassa asunnon ja edellinen asukas sanoi voivansa luovuttaa avaimet jo aikaisemmin jotta pääsen muuttamaan viikonloppuna. kävimme huoltoyhtiössä tekemässä paperit avaimista tänään ja hän pyysi vielä yksiä itselleen jotta voi lopetella muuton asunnossa. sovittiin, että hän jättää avaimet pöydälle lähtiessään viimeisen kerran. kun menin itse asunnolle, siellä ei oltu tehty mitään siivoamiseen viittaavaakaan. paikka on aivan järkyttävässä kunnossa. olin luvannut että hän saa jättää lattiat pesemättä, kiitokseksi joustavuudesta. mutta äijä ei ollut tehnyt siis mitään, eikä ilmeisesti edes koko monivuotisen asumisensa aikana, niin pinttynyttä paskaa se on täynnä!! soitin ed.asukkaalle ja sanoin, ettei tää nyt mennyt ihan sovitusti. hän sanoi olleensa jo yhteydessä vuokranantajaan ja kuulemma vastuu on siirtynyt minulle avaiden luovutuksen yhteydessä. haluisinkin kysyä onko jollain ihan oikeata tietoa miten tässä nyt pitäis menetellä?

Kommentit (26)

isännöitsijä käy katsomassa kämpän ja kirjaa kaiken mitä täytyy korjata/maalata jne,ottaa myös valokuvat mahd.myöhempää tarvetta varten. jos ovat aiheutuneet muusta kuin normaalista elämästä vanha asukas maksaa vahingot. myös vanha vuokralainen on velvollinen siivoamaan asunnon ennen lähtöä,jos ei ole ja isännöitsijä toteaa tarpeen ammattisiivoukselle lasku lähtee jälleen vanhalle asukkaalle.

Uusien asukkaiden kannattaa heti muuton yhteydessä ilmottaa jos joku on rikki tai puuttuu,niin ei voida myöhemmin laskuttaa uutta asukasta siitä.

Yleensä myös vanhan asukkaan lähdettyä tehdään ainakin pinta remontti,siis maalia seiniin jne jos on ollut kovin törkyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mulle sanoi siis tuo edellinen asukas, että koska olin halunnut tuon asunnon etukäteen siivousvastuu siirtyi minulle. tuosta ei kyllä kukaan muu maininnut mitään joten epäilen että yrittää vedättää. ajattelin jättää asunnon tuohon kuntoon ja soittaa maanantaina huoltoyhtiöön. asun sitten ensiviikon sukulaisissa ja jos eivät suostu palkkaamaan siivousfirmaa teen itse hissukseen. luulisi et jotain hyvitystä ainakin sais esim vuokrassa. eniten vaan v...ttaa kun se edellinen asukas oli niin ylimielinen ja voitonriemuinen kun sai huijattua. en ainakaan haluu antaa automaattisesti periksi!

isännöitsijä määräsi asunnon missä jouduimme asumaan 3 kk. Aivan kauhea läävä! Koskaan nähnyt niin likaista missään. Asunnossa oli asunut venäläisiä. Asunnossa oli useita jääkaappeja pitkin poikin, lämpiminä siis ja kaapeissa ruokaa. Haju aivan uskomaton. järkytyin kun asuntoon menin ja marssin suoraan isännöitsijä toimistoon. Ei minkäänlaista kannanottoa, kukaan ei tullut siivoamaan ym. Ainut oli että sain avaimen päivää ennen eli yö meni siivotessa..

Varasto oli täynnä tavaraa eikä isännöitsijä hoitanut niitäkään pois. Että saas nähdä miten sinulla onnistuu..

Soitat nyt heti hemmetin kiukkuisen puhelun sinne isännöitsijälle ja vaadit että hänen on tultava heti paikalla, veloittakooon sitten vaikka edelliseltä asukkaalta viikonloppulisät yms. muut.

Sua yritetään huijata!

pitäisi käydä katsomassa kämppä asukkaan muuttaessa pois, jos sitä ei ole siivottu, vuokranantaja ei maksa takuuvuokraa takaisin. Aikoinaan mun veli jynssäs koko kämpän kunnolla, kaikki pölyt pyyhi listojenkin päältä, siis peruusteellisesti, siltä jäi pari ranskalaista uuniin, vuokranantaja maksoi vain puolet takuuvuokrasta. Takuuvuokrahan perustuu siihen, että jos kämppä on vahingoittunut ja todella paskanen sitä ei makseta. Siivoominen kuuluu oikeasti sille ihmiselle, joka muuttaa kämpästä pois, ei sille, joka sinne muuttaa..

Kun muutettiin kaupungin kämpään, eukko jätti siivoomatta, vaikka lupasi ja tosiaan asuntoa ei ollut siivottu varmaan koskaan. Jouduin hälyttämään koko suvun ja ystävät hinkkaamaan asuntoa, kun jo pelkän wc-pöntön pesemiseen meni tunteja. Isännöitsijä totesi, että mitään siivousmaksuja ei enää vanhoilta vuokralaisilta peritä, kun ei ole kuulemma laillista, joten siivottavahan se vain itse oli. Jätettiin sitten meidän vanha asunto siivoamatta, koska meillä pienen vauvan kanssa ei vain ollut enää resursseja siihen. Soitin kyllä tulevalle vuokralaiselle ja selitin pahoitellen asian laidan. Suhtautui ymmärryksellä.

ja isännöitsijä tekee tarkastuksen jo noin kuukauden ennen muuttoa. Ei käy uudelleen katsomassa kun kamat viety toiseen paikkaan, että kukaan ei valvo tuota siivoamis puolta

Yleensä kun muutetaan ei ole enää muuta paikkaa minne mennä kuin tuo uusi asunto. Sinnekkö pitäisi omat tavarat laittaa paskojen sekaan. Vai jättää tavarat muuttoautoon ja maksaa siitä ties kuinka monta ylimääräistä maksupäivää? Minnes lapset laitetaan? Hotelliin? Kukas sen sitten maksaa?

Voit vaatia asunnon siivousta vuokran antajalta, joka sitten laskuttaa ammattilaisen käynnin ed.asukkaalta, tai voit siivota itse mutta vaatia vaikka eka vuokraan alennusta.Minä sain ekan kuun vuokran pudotettua puoleen, kun kämppää sain siivota edellisen asukkaan jäljiltä viikon päivät...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat