Seuraa 

Kommentit (9)

Vuoden viimeinen päivä alkoi hienosti. Vihdoinkin kp1. ja kierroksi tuli vaatimattomat 61päivää.

On tätä jo odotettukin :)

Nyt siis alkaa eka clomikierto.

Mulla siis todettiin nyt joulukuussa PCO ja gyne piti sitä vielä pahana. Clomit otan heti alusta alkaen 2xpv kp3-7. ja luget sitten kp16-25 kolmesti päivässä. Ja neljä kiertoa on armonaikaa raskautua, pitempää ei syödä vaan sitten laitetaan jo lähetettä eteenpäin :(

Hieman kyllä huimaa tuo annostus, sillä seurantaultra on vasta 3. kierrossa jos ei siihen mennessä raskaudu...

Ja kesällä yksi luomuraskaus takana kuitenkin.

Mutta sittenhän sen näkee mitä tuleman pitää.

Nyt on kuitenkin lippu korkealla, jos vaikka jo lokakuussa pesue kasvaisi :)

Käyttekö te muut joka kierrossa seurannassa?

Hyvää Uutta Vuotta ja vauvarikasta vuotta 2006 kaikille!!!

mihinkä tarkoitukseen muuten käytät lugeja?? Sehän on keltarauhashormoni, sen tiedän kyllä. Mulla on lievä PCO, eikä ylipainoa, mutta olisikohan mulle hyötyä niistä? Epätoivoinen kun tarttuu jokaiseen oljenkorteen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siinähän se vuosi sitten vaihtui ihan leppoisissa merkeissä. Istuimme kotisohvalla ja katselimme DVD:ltä National Treasurea. Ihan hyvä elokuva!

Nuo Terolutit, joita syön, alkaavat tehdä olon tukalaksi. En tiedä onko muilla vastaavia oireita, mutta alavatsaa juimii ja nipistelee ja kaiken lisäksi rinnat ovat sivuilta ja nänneistä arat. On kuin rinnoissa olisi isoja sormin tunnettavissa olevia rauhasmuhkuja! Kipu korostuu varsinkin silloin kun ottaa liivit pois tai yöllä, kun vaihdan kylkeä. Tuntuu kuin tarvitsisin " tissitelineen" , joka pitäisi rinnat paikoillaan. :-) En sitten muistanutkaan millainen on ns normaali kierto kaikkine " ihanuuksineen" . Toivottavasti Terot ovat tarkoituksensa täyttäneet ja normalisoivat kiertoa lyhyemmäksi.

Ulriina, nostan hattua sinullle jos maltat pitäytyä pistäytymässä täällä kerran viikossa. Minä en siihen pysty :-) Älä nyt lannistu kuitenkaan, vaikkeivat Clomit ole toimineet toivotulla tavalla. Oletteko muuten yrittäneet kauan vauvaa?

Severon: Kiva kun uskaltauduit kirjoittamaan :-) En ymmärrä, miten tämä raskaaksi tuleminen on nyt näin vaikeata. Kun heinäkuussa jätimme ehkäisyn pois, kuvittelin, että tulen raskaaksi jo ekasta kierrosta, varsinkin kun tuo meidän kuopus sai alkunsa niin äkkiä, mutta eipä vain ole käynyt niin. Nyt kun olen huomanut miten sekaisin kehoni menee hormonikierukasta ja e-pillereistä, en kyllä ala enää niitä käyttämään.

Viliweera: Gyne sanoi, ettei minun tarvitse käydä Clomi-seurannassa. Kyllä hän sen jotenkin perustelikin, mutten nyt enää muista miten. Olen täältä palstalta lukenut, että seurannassa kannattaa ehdottomasti käydä.

Toivotaan, että kuulisimme pian plussauutisia! Nyt ei muuta kuin tsemppiä kaikille...

ulriina; lugeja syön, jotta saadaan vahvistettua limakalvoa ja se vuoto sitten tulemaan. Kävin silloin gynellä kun kierto oli jotain 46 päivää ja sanoi ultran jälkeen, että todella ohut limakalvo vaikka kiertopäiviä jo noin paljon.

Mulla on kesän jälkeen kierrot olleet parhaillaan 48 päivää ja kaksi terokiertoa oli 33 ja 34 päivää, mutta molemmat ovuloimattomia.

Niin ja nyt tuli tuo 61 päivää ja kuka tietää kuinka pitkäksi olisi venynyt ilman käynnistystä.

Söin 10pv:n kuurin Gestapuran nimistä valmistetta ja vihdoin se vuoto sitten alkoikin.

Nyt vain mietin, että kirjaanko jo eilisen kp1 vai vasta tän päivän, kun eilen vuoto oli vielä niukkaa. Kävin jonkun lapsettomuusklinikan sivuilla ja siellä luki, että clomeja aloitettaessa pitää kp1 olla veristä vuotoa..?

Kyllähän eilenkin vuoto jo veristä oli, vaikkakin vain muutamia tippoja.

Tiedä sitten, taidan eilisen jo laskea eli huomenna aloittaisin jo clomit.

Viliweera, onnittelut kierron käynnistymisestä!! Siitä se taas sitten lähtee..Tsemppiä!

Mullahan ei edes tämä tuplaclomikierto tehnyt ovista, joten mieli on vähän=tosi matalalla:( Odottelen viikon verran menkkoja alkaviksi, ja jos kierto vaan taas venyy, aloitan primot. Vielä pari kiertoa mennään clomeilla annosta nostamalla, sitten jotain muuta; en tiedä mitä? Tulevassa kierrossa käyn seurantaultrassa, niin nähdään vaikuttaako edes kolme ihmenappia meikäläiseen. Pelkään pahoin, ettei.. :(

Tällä hetkellä on sellainen fiilis, että jätän täällä netissä roikkumisen vähemmälle, ja yritän saada muuta ajateltavaa. Pitäisi aloittaa vaikka joku harrastus. Kadehdin muiden plussauutisia, vaikka olen tietty iloinenkin heidän puolestaan, oikeasti. Aloitin myös horminitoimintaa tasapainottavan luontaistuotteen käytön (Vitamore total) muiden hivenaineiden lisäksi. Toivon, että siitä olisi jotain hyötyä; ei varmaan ainakaan ole haitaksi.

No joo, kaikille meille toivon tälle vuodelle mahtavia muniksia:) kehittymään, hyviä oviksia ja paaaaljon paaljon onnellisia plussauutisia!!

Ulriina kp27/???

Niin, ja pidetään vaan pino tällaisena " yksinkertaisena" , ja jos joku ehdottomasti haluaa alkaa listaemoksi, niin go ahead! Ja minä siis pinoudun jatkossa vaan noin kerran viikossa, kun yritän päästä tästä nettiriippuvuudesta;)

Olen taustalla seuraillut sun vaikka mitä pinoa ja palstaa, tämä clomistien joukko voisi sitten olla se oma paikka tällä hetkellä. Olen tammikuussa aloittelemassa ekaa clomi-kuuria, loppupuolelle kuukautta lääkitys ajoittuu, en ole vielä viitsinyt laskea tarkkoja päiviä kun vasta tässä joulunseutuna oli menkat.

Minulla tuntuikin olevan paljon yhteistä kanelisokerin kanssa! Meillä eka lapsi v. 2002 on clomien hedelmää, eka clomikierrosta tärppäsi. Toinen lapsi lähes luomusti (luget kiertoja tasaamassa) v. 2004. Hänen syntymästä asti annettu seuraavalle lapselle lupa tulla, mutta eipä vaan ole tärpännyt. Hormonipuolta kun tutkittiin niin progesteroni oli aivan onnettoman matala suhteutettuna kierron vaiheeseen eli oviksia ei taas jostain syystä luomusti tule, siksi clomeihin ollaan turvautumassa. Sanottakoon nyt tilanteestani vielä sekin, että teroluteja olen syönyt nyt vuoden verran, kierrot kyllä tasaa mutta raskaaksi en ole tullut. Gyne suositteli yrittämään luomusti maaliskuulle asti, mutta en kyllä jaksa enää odottaa kun sain kuulla tuon prog-arvon. Kyllästymiseen asti tässä on tullut tehtyä negatestejä niin ovis-kuin raskaustesteissä. Jospa kohta tulisi plussaa! Odotukset minullakin on clomien suhteen tosi suuret, kun kerta esikoisen kohdalla auttoivat heti.

Minulla kierto on vasta siinä vaiheessa, että otin tänään kolmannen Terolut tabletin, eli kp on nyt 17. Kun Terot loppuvat ja toivottavasti pian siitä alkaa vuoto, otan Clomit käyttöön kp5:stä lähtien ja popsin niitä kp 9:ään saakka. Tarkoitus oli ottaa niitä ekat kaksi kk:tta annostuksella 1xpv tuolloin kierron alussa, mutta jollei toivottua tulosta synny, otan ne kaksi seuraavaa kk:tta annostuksella 2xpv/kp5-9.

Nuo Terot ainakin saavat rinnat aroiksi ja vatsallekin vähän turvotusta. Nyt ei ole juuri muuta kerrottavaa. Toivottavasti en Clomien myötä muuta hormonihäiriöiseksi hermokimpuksi :-). Kertokaahan sitten, mitä sivuvaikutuksia teillä on lääkkeestä tullut.

Meillä aikanaan tärppäsi esikoinen ensimmäisestä Clomikierrosta, joten lataan tälle kuurille suuret odotukset jo heti alusta alkaen. Toinen lapsi meillä sai alkunsa ihan luomusti, mutta minullapa ei ollut silloin reilun 10kg ylipainoa, kuten nyt.

Täytyy kyllä katsoa nyt mitä suuhunsa panee, kun tuntuu, että paino se vaan nousee nousemistaan. Kauhistuttaa jo valmiiksi, että mitä tuleman pitää, kun olen molemmissa raskauksissa lihonut kuta kuinkin hallitsemattomat 20kg...josko pääsisi johonkin odottajien painotarkkailuryhmään jos ja kun tässä edes raskautuu :-)

löytyi ihan mukava määrä :)

Tosin en osaa mitää " virallista" listaa alkaa pitämään, mutta voidaanhan me näinkin vaihdella kuulumisia, vai?

Täällä siis vain odotellaan että pääsisi uuteen kiertoon ja vihdoinkin aloittamaan ekan kuurin. Kiertoa en ole edes laskenut, lähentelee jo 60päivää.

Mutta toivottavasti kohta pääsisi jo tositoimiin, huokaus...

Täällä menossa kp 2/26-30 ja huomenna lähtee kolmas clomikierto. Toivon todella että nämä kaksi viimeistä kiertoa toisivat sen odotetun plussan ja sitä myötä pienen käärön. Onneksi kotona on jo kaksi vilkasta poikaa että saa välillä miettiä jotain muutakin kuin vauva-ajatuksia. Viime yönä kyllä valvoin 02-06 ja mietin raskautumista ja laihduttamista. Sinänsä ihan hyvä että vielä en ole tullut raskaaksi niin ehtii edes muutaman kilon pudottaa pois. pelottaa vaan että mitä jos en enää tulekaan raskaaksi. ikää on jo 33v. ja painoa aika reilusti liikaa. No painonvartijat aloitan heti tammikuussa, mutta ikää ei vähemmäksi saa vaikka kuinka yrittäisi.

Onko muilla monesko clomikierto menossa ja millä annoksilla? Mä syön 1tbl/pvä kierron 3-7 pvä ja syytä ovuloimattomuuteen ei ole löytynyt.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat