Vierailija

Käytitkö kivunlievitystä ja jos käytit niin minkälaista? Voiko spinalia tai epiduraalia käyttää, jos haluaa synnyttää pystyssä? Haluaisin synnyttää kyllä luomusti, mutta eihän sitä koskaan tiedä...

Kommentit (6)

Lääkkeellisenä kivunlievityksenä ehdin saada vain puolikkaan PCB:n. Jakkara tuntui hyvältä ja siinä mies sai todellakin konkreettisesti olla mukana, kun tuki minua takaapäin. Käsittääkseni epiduraali ei estä jakkaran käyttöä, vaikka monet kätilöt kieltävätkin jakkaran puudutuksiin vedoten. Riippuu kai myös siitä, miten tujusti puudutus tuntuu, joillakinhan menee jalat alta ja silloin ei kyllä jakkara onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

olisin jotenkin pystynyt siinä kivun keskellä miettimään jotain jakkaralla synnyttämistä. Hyvä kun pysyin kasassa siinä pöydällä.

Synnytin jakkaralla ilman mitään lääkityksiä. Oli tosi hyvä kokemus, ei tarvinnut tikkauksia jälkikäteen ja toipuminen oli muutenkin nopeaa. Olin ensin pedissä pitkälläni ja ammattitaitoinen kätilö näki, milloin oltiin niin pitkällä, että oli aika siirtyä jakkaralle. Olin siis etukäteen ilmoittanut, että haluaisin kokeilla jakkaraa, jos onnistuu.

Kyseessä oli toinen lapseni ja jakkaralla oli kyllä paljon parempi synnyttää kuin puoli-istuvassa asennossa sängyllä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat