Vierailija

lapset meni isällensä joulunpyhien jälkeen. Lapset on molemmilla yhtä paljon.

Lapset nyt oli jutellu niitä, näitä. Ja väliin vähän liioitellen. Hitto mikä haloo syntyi:kauheeta, lapset on syöneet eineksiä! Ja muutenkin syöneet miten sattuu. Hän sentään laittaa aina jokapäivä kaksi erilaista lämmintäruokaa ja raasteen ja salaatin vielä lisäksi... No, ihan kiva juttu. Jännä juttu vaan, että eineksiä syötti itekkin välillä muistini mukaan silloin aikoinaan.

Ja jotain ihme juttuja saanut päähänsä muutakin. En kyllä ymmärrä mistä lapset oli saanu niitä juttuja päähänsä vai oliko ukon ymmärryksessä jotain vikaa. Olin kuulemma mennyt nukkumaan kesken piparin paiston ja piparit oli palanu. Hirvee haloo. No, olisi tietysti aihetta, jos se olisi totta! Ainut mikä on totta on, että yksi pellillinen paloi.

Muutenkin kuulemma oli saanu sen käsityksen, että lapset huolehtii minusta eikä päinvastoin.

Jotenkin tuttua menneiltä vuosilta. Oltiin vielä yhdessä ja samankaltaisia ongelmia tuli hänen äitinsä taholta. Se oli ihan uskomatonta aikaa. Anoppi syytti meitä molempia mitä oudoimmista asioista, onneksi ukko oli minun (meidän) puolella äitiään vastaan.

Täytyy sanoa, että tuli todella paha mieli. Syytöksiä satelee niskaan täysin aiheetta. Eikä tämä ollu eka kerta. Viimeksi oli uskonu äitinsä mielipuolisia vääristelyjä. (lapset oli sanonut jotain, mikä väännettiin ja käännettiin tosi hirveään muotoon ja tottakai kuviteltiin se kaikkein karmein vaihtoehto)

Lisäksi vielä lateli yksityiskohtaisia ohjeita, miten asiat hänen luonaan hoidetaan. Rivien välistä oli luettavissa, että juuri näin pitää olla sinunkin luonasi. Eikö se sika luota minuun, että osaan hoitaa lapseni. Vaikka joissain teen toisin kuin hän, niin se ei tee minusta huonompaa vanhempaa.

Ite hän suhteesta lähti ja silloinkin sain eron osasyyksi kuulla tosi ihmeellisiä juttuja. Suorastaan vääristeli monia asioita. Syytti täysin kohtuuttomista asioista ja vieläpä sellaisista asioista, jotka eivät pitäneet paikkaansa. Muisti vaan sen minkä itse halusi ja joka asiasta muisti vaan sen pahan puolen. Mutta se on taas ihan oma tarinansa....

Kommentit (7)

juu, oikea av-pappa.

Jännä juttu, että ei ollut tuollainen nipo ennen. Oisko uudella vaimolla jotain tekemistä asian kanssa. (tuleeko minustakin jo vainoharhainen?hih)Vai muutenko elämä mättää ja puretaan paskaa minun niskaan.

Eipä oikein viitti lapsillekaan sanoa, että ette sitten puhu äitistä mitään iskän luona. Sehän se vasta kuulostaisi epäilyttävältä, jos sen saisi selville. Saati miten se lapsiin vaikuttaisi.

Mutta kohta kai ei ole muuta vaihtoehtoa kuin nätisti lapsille korostaa, että ei saa laskea leikkiä mistään äitiin liittyvästä. Iskä (ja mummo) kun ottaa nykyisin kaiken tosissaan. Lasten kanssa kun on tapana yhdessä vitsailla minun keittiötaidoille sun muille pikkumokille.

tuli mieleen tuosta ed. vaatejutusta, että nyt sitä on alkanu lasten juhlavaatteet kiinnostaa uudella tavalla. Oli niin tarkkaa mitä tyttö laittaisi päälle joulujuhlaan. Ihan piti lähteä naapurikaupungin kauppaan ostoksille. Olin pakannut mukaan sellaista vaatetta minkä arvelin sopivan juhlaan. Ei mitään hirmuhienoa, mutta vähän kuitenkin.

Juttu huvittaa sen takia, että ennen sille oli lähes se ja sama, mitä lapsilla oli päällä joulujuhlissa. Muistampa vaan yhden joulujuhlan, kun lapsilla oli melkoset viritykset päällä. Ite kun en ehtinyt töiltäni kuin vasta itse juhlaan juuri ja juuri. Että parissa vuodessa on tullut miehelle melkonen muutos... En nyt sano että siinä olisi mitään vikaa, että kiinnittää vaatteisiin huomiota eri tavalla, mutta on vaan ruvennut tämä valtava muutos ihmetyttämään. Ja muutos on tullut kaikkeen muuhunkin. Siitä on todellakin muotoutumassa av-mamma/pappa pahimmillaan:) On siltä semmosia saarnoja saanu kuulla milloin mistäkin pikkuasiasta. Oikein sellasella ylhäältä alas asenteella. siis eron jölkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

alkanut haukkua lasten vaatteita, että tällaiset likaiset vanhat rytkyt, laitetaanpa nämä pesuun. Oli pessyt sitten ihan uudet takitkin ja tietenkin olivat ihan karseen näköisiä pesun jälkeen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat