Vierailija

Kai tässä on todettava että meillä imetys vaan jatkuu ja jatkuu. Lapsi on 1 v 8 kk, kumpaakaan ei huvita vielä lopettaa. Miten pitkään olette muut taaperoimettäjät imettäneet? Onko muuta konstia lopettaa kuin huuto ja parku? Sen verran rakas tissi on lapselle, etten osaa kuvitella miten imetys saatais loppumaan ilman suurta surua.

Ps. Ihan turha haukkua, evvk.

Sivut

Kommentit (51)

2v11kk),ja pitempäänkin olisin jatkanut jollei yöheräily olis käynyt todella liian raskaaksi:(

Viimeiset puoli vuotta imetys tapahtuikin n.3kertaa pvässä eli aamulla,päikkäreille mentäessä sekä illalla.Niin ja siis öisin,ihan koko imetyksen keston ajan,vaihdellen kausittain2-10krt..Tissi oli siis oiva nukuttaja,tosin totutimme pojun myös siihen että isikin on yhtä oiva:)Eli liikkumaan pystyin aina ihan vapaasti kun todella ajattelen ettei tuon ikäinen sitä tisua ihan PELKÄN ravinnon takia...

Sitten yksi kaunis päivä tää(superväsynyt) äippä pakkas repun ja lähti oman äidin luo yön nukkumaan,isille ohje että nokkamukiin vettä ja poju kainaloon kun yöllä herää.Ihan hyvin oli mennyt.Ja kun oli niin hyvin mennyt,ajattelin että okei saa nyt olla yhden aikakauden loppu,oli tosiaan niin ihanaa nukkua se koko yö ja ihan rehellisesti tiesinkin jo että ainakin meillä yöheräilyn syy oli se tisun ihanuus:)

Iskä nukutteli muutamat illat ja minä selitin pienelle että ihan oikeesti nyt ei ole enää maitoa ja yöllä vaan että tissi on nyt nukkumassa,äiti myös ja nuku sinäkin kulta..N.viikon verran herättiin juomaan sitä vettä nokkamukista joitakin kertoja yössä ja todella pian poika rupesi nukkumaan ihanasti koko yön:)

Elikkä kivuttomasti meillä kävi tuo vierotus ja ainakin itse koin että tuo kerrasta poikki sopi meille parhaiten,helpompi lapsenkin on ymmärtää että nyt ei vaan enää ole mahdollista saada sitä tissiä.Jos olis kovin itkuiseksi mennyt yöt,varmaan olisin taas imettänytkin.

Ja yksi juttu tuli vielä mieleen että jälkikäteen olen ollut iloinen siitä ettei lykännyt tuota imetyksen lopetusta 2.v. synttäreiden jälkeen,kun alkoi tuo uhma pukata..Tämmönen tarina!

kuulostaa varmaankin hölmöltä, mutta tämän vinkin sain neuvolasta esikon kanssa, 11 vuotta sitten...ja se toimi, vaikken olisi uskonut. Tyttö oli silloin 1v 6kk, kolmosen kanssa sama homma kun ikää oli 1v7kk. Suosittelen niille, jotka haluavat kerrasta poikki. Meillä imetys oli niin epäsäännöllistä, että sitä olisi ollut mahdoton lopettaa kertoja vähentämällä. Hankin taikamukin, pulloa ei koskaan käytetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lapsella nyt ikää 1.5v. Lopetusta olen miettinyt mutta konstit on vähissä. En tahtois pahaamieltä lapselle.

sitten kans turha haukkua, evvk.

(On se kumma kun tämmöistäkin asiaa pitää puolustella)

nimeltään maitohampaita? Vastaapa siihen.

Vierailija:

Lainaus:

Kyl mun mielestä imetys tulis loppua siihen kun hampaita alkaa tulee... kertoohan sen nyt järkikin.

ja kuvittelisin imetyksen jatkuvan kolmen-neljän vuoden ikään.

Minusta parivuotias imeväinen ei ole mitenkään iso :), lähinnä melko pieni.

Se varmaan lisää lapsen kiinnostusta ja toisaalta tekee mulle laakista lopettamisen vaikeaksi. Ehkäisypillereitä en aio ruveta lähiaikoina käyttämään, joten niistä ei ole apua. Ei me kyllä uutta vauvaakaan aiota, ehkäisy vaan hoidetaan muuten kuin pillereillä.

Hän ei vieläkään malttaisi luopua tisutuksesta. Mitenköhän parhaiten onnistuisi vieroittaminen? Alan jo väsyä tähän kun tuon ikäisellä on jo aikamoisen vahva tuo imuteho.

mutta vajaa 1,5 vuotta kuitenkin. Lopetin sitten kun itsestä alkoi tuntua siltä, että on aika. Vieroitus meni meillä täysin ongelmitta: 7 kuukauden iässä lopetimme yösyötöt kertaheitolla, pari yötä meni sylitellen mutta pian poika nukkui yöt läpeensä eikä kaipaillut rintaa lainkaan. Vuoden iässä tavalliseen maitoon siirtymisen myötä aloin vähentää päiväimetyskertoja noin yhden viikossa, parissa niin että viimeisen kuukauden imetin vain kerran vuorokaudessa, illalla. Vähitellen vähensin nämäkin n. joka toiseen iltaan, aluksi niin että mies nukutti " tissittöminä" iltoina ja lopulta niin, että minäkin nukutin, yksinkertaisesti vain jätimme tissittelyn iltarutiineista pois. Välillä poika vähän kyseli tissiä, mihin totesin vain rohkaisevasti, että eihän " Mikko" enää tissiä syö kun on iso poika. Ja tähän hän tyytyi. :) Eli mitä ilmeisimmin homma meni varsin lapsentahtisesti. :)

Vierailija:

Lainaus:

Hän ei vieläkään malttaisi luopua tisutuksesta. Mitenköhän parhaiten onnistuisi vieroittaminen? Alan jo väsyä tähän kun tuon ikäisellä on jo aikamoisen vahva tuo imuteho.

Päikkäreille nukutan imettämällä ja illalla yöunille. Lapsi on aika hyvin oppinut ettei muulloin kannata kysellä. Otti kyllä koville yövierotus! Varmaan kolme viikkoa meni ennen kuin lapsi kokonaan luovutti!

Mulla oli sama juttu. Kävelin ympäri taloa hartiat lysyssa ja voihkin tissieni kipeyttä. Tuntui ettei edes kauppaa päässyt. Tyypillisesti kahden kuukauden paikkeilla tilanne helpottuu. Mutta kun ei sitä imetysvalistusta anneta äideille, niin tällee käypi. Toinen asia on, että huonot imetysliivit lisää tuskaa eksponentiaalisesti, kokemusta on.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat