Vierailija

Kyse on lasten nukuttamisesta. Meillä on kaksi lasta 1 v. ja 3,5 v. Yleensä minä nukutan lapset. Nukuttaminen sujuu hyvin aina kun olen yksin lasten kanssa. Eli tutut iltarutiinit ja lapset viimestään klo 20. sänkyyn. Mutta mieheni ei ymmärrä sitä että iltarutiinit on tehtävä ja viimestään sillon 20. sänkyyn, sillä muuten lasten hereillä olo menee yli ja meno muuttuu villiksi ja sitten saakin jo tehdä töitä että lapset nukahtaa. Olen tästä yrittänyt pitää kynsin hampain kiinni että lapset saisivat täydet yöunet, mutta tuo mies sitten sotkee kaiken... eli hänen mielestään ei tarvi olla rutiineja yms. ja jos mies sattuu ite tulemaan kotiin vähän ennen kuin lapset on nukahtanut, lapset ei malta nukkua kun isi tuli kotiin ja miehen mielestä ne saa valvoa, no ei siinä mutta kun mies haluaa mennä itse siinä kymmenen aikaan nukkumaan kun aamulla on töihin meno. Minä olen sitten se joka vielä yrittää epätoivosesti yli puolen yös nukuttaa yökukkujia kun lapsilla on unentulo jo mennyt ohi. Tänään sitten päätin että mies saa itse hoitaa nukutuksen yksin, etten osallistu sihen mitenkään. No lapset on tottunut nukahtamaan omiin sänkyihin (mies tietää sen), niin yritti nuorinta nukuttaa meidän parisänkyyn, no eihän se sitten nukahtanut ja mies päästi sen sitten juoksentelemaan, no otti sitten vanhemman viereensä ja jätti nuorimman valvomaan. Nuorin itki mutta sanoin vain miehelleni että minusta ei ole nyt nukuttajaksi (oli itsekkin jo hermona sillä tämän asian takia olen joutunut monena yönä valvomaan lasten kanssa) Mies alkoi syyttää minua siitä etten ole hyvä äiti kun en edes lasta nukuta.... no vei vaan nuorimman edelleen tuonne parisänkyyn miehen ja isomman kanssa ja sanoin että nyt nukutat molemmat lapset. No eihän siitä mitään tullu kun lapset ei oo tottunu tuommoseen nukuttamiseen... No sitten kävi lopulta niin että pienempi itki niin kovaa että kävin nukuttamassa sen äskön, isompi valvoo vielä mutta en mene häntä nukuttamaan koska ajattelen että mieheni saa sen tehdä.

Ärsyttää niin vietävästi kun yrität pitää lasten unirytmiä edes jotenkin yllä ja toinen ei välitä pätkääkään. Miten saisin sen tajuamaan...

Kommentit (13)

Ei ole äidin typeryyttä hoitaa lapsiaan. Jos mies käy töissä ja vaimo on kotona, hoitaa vaimo PÄÄASIASSA työt kotona. HALOO!!! Siksi niitä avioeroja tulee kun kotona makaa saamattomat naiset ja tasa-arvon nimissä miehien pitäis olla yli-ihmisiä. T:rva.nro.10

Meillä mies kyllä leikkii lasten kanssa ja pitää lapsista, mutta jotenkin tuo nukkumisasia tökkii ja pahasti. Muutenkin minä olen meillä se joka kasvattaa ja komentaa. Ärsyttää kun toivois vaan että toinen ees kunioittas toisen yrittämistä ja tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No siinä kävi niin että vanhempi ei ollutkaan nukahtanut isänsä viereen. Minä olin jo mennyt suihkuun koska luulin että oli nukahtanut. No kesken suhkun kuulin kun vanhempi huuteli hädissään äitiä..luuli että olin lähtenyt kauemmaksi. No laitoin sitten vanhemmanki nukkumaan ja ukko on koko ajan nyt vaan vedelly sikeitä... argh...

no joka tapauksessa voi nyt ees hoitaa nukuttamisen loppuun eikä nukahtaa ite. Pakko taas vissiin ottaa yhteen tässä asiassa...keskusteltu on tuhannet kerrat mutta ei auta. :(

meillä aika sama juttu. mies ei osallistu ja sitten kun osallistuu ei välitä mitää rutiineista ja aikatauluista. ja kaikki menee silloin pieleen.

joten meillä on se että saan yksin hoitaa koko rumban ja mies tuhahtelee sohvalla että olkaa hiljaa kun laulan unilaulua...

sellaisia nuo miehet on.....

Meillä ainakin olen itse hoitanut lapset nukkumaan, syömään, pihalle yms. kun mies on töissä tai vaikka olis lomilla. Hajotkaa valitukseenne, arki on arkea ja jossain vaiheessa ymmärtää että se kaikki on rikkautta.

Paitsi meillä näin meni paljon vanhemman lapsen kanssa ja kyseessä oli mummola. Normaalit rutiinit kun menee meillä niin, että 6-v lapsi menee 20-20.30 välillä nukkumaan, niin joulun pyhinä mummolassa kun ei ollut sitten minkäänlaisia rutiineita (lapsi oli ollut viikon siellä kylässä jo), niin olipas " mahtavaa" kun lapseen ei tahtonut saada mitään kontaktia koko iltana, nukkumaan meno venyi ja venyi, kauhee meno ja vilske päällä vielä klo 22, välillä itku- ja suuttumiskohtauksia, ja lopulta lapsi nukahti vasta puolilta öin. Okei, sallittakoon tämä mummolassa ja loma-aikana, jossa harvemmin ollaan kylässä, mutta siinä sen vaan näkee, miten tärkeitä ne tutut rytmit ja rutiinit lapsen elämässä on!

sopii vauvan ruokailurytmiin, minä pakkaan ruuat ja vaihtovaipat yms. vaunuihin, minä puen vauvan, jne jne. mies pukee itsensä ja sanoo " mennään jo" . sama myös aamuisin jos meillä on esim. lääkäriaika jonne haluamme mennä molemmat mukaan. mies nukkuu siihen asti, että ehtii itse käydä pikapikasuihkussa ja pukea, minä herään niin aikaisin että ehdin käydä suihkussa ja pukea itseni ja sen lisäksi hoitaa vauvan rutiinit..

rutiinit pääasiassa hoitaa, tulee tuntuma asioihin. Siksi sen toisen pitäisi olla vähän kuin renkinä auttamassa.

Miksi molemmat eivät kuitenkaan saisi osallistua lasten hoitamiseen? Ovathan ne lapset miehenkin, tämä kympille.

LÄhde kuule viikoksi sukuloimaan ja mies jää hoitelemaan lapsia. Eiköhän ne unirytmien merkitykset jo siinäkin ajassa valkene. Soittaa varmaa perään ja kyselee, että mihinkäs aikaan ja mitä sitä piti.

itsepähän olette itsenne tuohon jamaan ajaneet, kun ette ole antaneet isän osallistua lastenhoitoon. Meillä ainakin molemmilta hoituvat kaikki hommat.

No, niin makaa kuin petaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat