Vierailija

Millaiseen astiaan olette ottaneet äitiysneuvolaan vietävän virtsanäyteen? Koska bakteereja ei tutkita, ei astian tarvitse olla steriili. Myydäänkö apteekeissa tms. tähän tarkoitukseen sopivia astioita?

Kommentit (12)

ekalla neuvolakäynnillä oteta ihan "oikea" virtsanäyte? Eli sit pitäis olla labrasta se oikea purkkikin. Vai sanoiko että näyte on nimenomaan vain sitä proteiinin ja sokerin testausta varten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Juuri tuon kontaminaatiovaaran takia käyttäisinkin mieluummin apteekista tms. ostettua astiaa. Käyn siellä illalla, nyt kun tiedän, että niitä sieltä saa.

ap

Vai tarkoittiko terveydenhoitaja, että käy neuvolan vessassa ottamassa pissanäyte ennen varattua aikaa? Eli mene ajoissa neuvolaan, käy siellä vessassa, sieltä löytyy purkit, ota näyte ja kirjoita purkkiin nimikirjaimesi (ohjeet varmasti löytyvät myös vessasta). Ihan turhaan lähdet sitä kotoa kiikuttamaan.

käskettiin jostain syystä ottaa näyte kotona. Olen menossa neuvolaan ekaa kertaa huomenna, enkä tähän hätään pääse käymään nevolassa purkkia hakemaan. Apteekissa voisin illalla käydä. Onko joku ostanut ko purkkeja apteekista?

voi neuvolassa näytteen antaa, kun vaan olet useamman tunnin virtsaamatta ennen sinne menoa. Mutta jos otat kotona niin älä missään tapauksessa ota raejuusto tms. purkkiin, valkuainen voi olla plussaa. Apteekista voit ostaa purkin tai sit pese tosi huolellisesti LASIpurkki (huuhdo hyvin, ettei jää pesuainejäämiä). Terv. labrahoitaja

Jaska

Miten otat yövirtsasta iltapäivällä näytteen terveyskeskuksessa? Itsellä nyt sama ongelma, kun lääkäri ei tietenkään antanut purkkia lähetettä tehdessään, ja sen sisällön luin vasta kotona.

Vierailija

Ainakin hkin alueella on saanut purkin labrasta jos kun lääkäri ei ole lähetettä antaessaan antanut. Työterveydessä sai hoitajalta.
Ja pk-seudulla noi proteiiniarvot pitkin raskautta on voinut itse tsekata siihen tarkoitukseen varustelluissa neuvolan vessoissa, pikaliuskatestillä itse vertaamalla liuskan väriä ohjeistuksen arvoihin ja kertomalla neuvolatädille sitten mitä väriä näytti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat