Vierailija

Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!

Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:

NIMIMERKKI

OMA & MIEHEN IKÄ

ASUINPAIKKA

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA

TONSKAN LASKETTU AIKA

SYNNYTYSSAIRAALA

TONSKIEN LASKETUT AJAT:

10.7.08 QueenBzZ

28.7.08 Larsku85

3.8.08 quiero3

28.8.08 kamomilla06, pesukarhu83

5.9.08 Mörötin

6.10.08 Coltsfoot, flipperi

30.10.08 Viipero

5.11.08 Osborne

21.11.08 Sonteri

25.11.08 napero79

29.11.08 AinoAurora

10.12.08 Niamey_85

25.12.08 Karssuli

01/09 Han-han

16.1.09 Laventeli, Jepsis

26.1.09 Mammanalku77

1.2.09 maikiss

12.2.09 amanda

SYNTYNEET:

Poikia yhteensä:

Tyttöjä yhteensä:

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Larsku85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

NIMIMERKKI: Laventeli

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32

ASUINPAIKKA: Renko

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005

TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

NIMIMERKKI: maikiss

IÄT: 22 ja 22

ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)

ESIKOINEN: Aatu 170506

TONSKAN LA: 010209

SYNNÄRI: KHKS

NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis

OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30

ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto

NIMIMERKKI: Mörötin-81

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27

ASUINPAIKKA: Keski-Suomi

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan

SYNNYTYSSAIRAALA: KSKS

NIMIMERKKI: napero79

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29/31

ASUINPAIKKA: RENKO

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eetu 100206

TONSKAN LASKETTU AIKA: 251108

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

NIMIMERKKI: Niamey_85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23/31

ASUINPAIKKA: Lempäälä

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 19.8.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 10.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: osborne

OMA & MIEHEN IKÄ: 30/32

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: typy 9.11.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: pesukarhu83

OMA & MIEHEN IKÄ: 25/32

ASUINPAIKKA: Länsi-Uusimaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Jonsku 04/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Ei vieläkään päätetty :)

NIMIMERKKI: QueenBzZ

OMA &MIEHEN IKÄ: 24/24

ASUINPAIKKA: hollola

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA 09.08.06

TONSKAN LA: 10.07.08

SYNNYTYSSAIRAALA:PHKS

NIMIMERKKI: quiero3

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: quu 08/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.8.08

SYNNYTYSSAIRAALA: JS

NIMIMERKKI: Sonteri

OMA&MIEHEN IKÄ: 32/37

ASUINPAIKKA: Liperi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Miska 12.7.2007

TONSKAN LASKETTUAIKA: 21.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: P-KKS

NIMIMERKKI: Viipero

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/28

ASUINPAIKKA: Etelä-Pohjanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aleksi 7.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 30.10.08

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

Sivut

Kommentit (59)

Olipa Kandi mukava kuulla että se Noelin sydänkontrolli meni hyvin, on varmaan ihana tunne kun voi vähän taas huokaista!

Minä kävin ostelemassa alennuksesta mamma-kuteita ja löysin tosi kivoja housuja! Paitoja en vielä oikein osannut ostaa kun tuntui että pieninkin koko roikkuu päällä ja hihat ja kaikki oli niin ylisuuria.

Odotan ja toivon ihan kamalasti että saisin tietää tämän pikkuisen sukupuolen jotta pääsisin tuhlailemaan myös vauvojen vaatteisiin. onneksi tosiaan niin monelle sukulaiselle ja kaverille on myös tulossa vauva, kun nyt näin aikaisessa vaiheessa olen jo ostellut kaikenlaista, jos vaikka jotain tulisikin. Toisaalta huomatkaa positiivinen ja luottavainen asenteeni!!! :D

Huomenna lähdetään vähän reissuun joten pidän varmaan sellaisen viikon palstahiljaisuuden, jännittää jo nyt mitä kaikkea täällä sillä välin tapahtuu. Olen tosiaan jäänyt tähän koukkuun.

Hyviä lomakelejä toivoen B-)

amanda, murumuru 1v2kk pikkumuru 7+1

Halaus Hermionelle, onpas tämä nyt kamalaa kun kerta toisensa jälkeen osuu huono tuuri kohdalle... sinänsähän aiempi ultra ei oikein auta, koska siinä ei vielä nähdä välttämättä mitään, mutta kyllähän se rauhoittaisi mieltä.

Olet ajatuksissa!!

-Osse

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä on hurja ukkonen, joten kirjoitan pikaisesti ennen koneen sulkemista.

Ultrassa oli kaikki hyvin, ihan uskomatonta! PIkkuinen potkiskeli ja heilutteli, eikä olisi isonveljensä tavoin millään halunnut kääntää niskaa mitattavaksi. No, turvotusta oli vain 0.8mm, joten ei huolta. Mulla on istukka etuseinämässä, varmaan kiinni siinä sektioarvessa. Niinpä näkyvyys alakautta oli tosi surkea, kun istukan reuna oli päällä. Ei siis ihmekään, ettei neuvolassa saatu vielä sydänääniä kuuluviin... Ja voi olla, että liikkeitäkin saa odotella vähän kauemmin. Noelista tunsin jo rv16+, vaikka esikoista odotinkin.

Miehellekin tokaisin, että "nyt mä sitten olen ihan oikeasti raskaana". Se hymähti takaisin, että johan tässä on kolme raskauskuukautta kulunut...

Kandi 12+1 (neuvolan mukaan)

Mun sisko on meillä yökylässä ja menen ihan kohta sen kanssa laittamaan ruokaa, mutta pakko tulla kertomaan kuulumiset ensin!

Eli rakenneultrassa käyty, ja kaikki näytti olevan hyvin! Laskettu aika pysyi samana (mitat antoi la:ksi 29.10 kun se menkkojen mukaan on 30.10 mutta sitä ei tietenkään muutettu kun on noin pieni heitto.) Ultraava kätilö oli tosi mukava, kertoi kaikista rakenteista hyvin ja näytti kuvasta. (Kätilö oli muutes sama joka on aikanaan 26v sitten auttanut mut maailmaan!) Lääkärikin sattui tulemaan paikalle ja pysähtyi katsomaan myös kuvaa, kehui että hienosti erottuu kaikki piirteet. Katsoi samalla nenäluunkin joka oli myös ok. (Liittyy ilm. jotenkin kromosomihäiriöihin jos siinä poikkeavaa.) Sukupuolikin selvisi - ihan varma poika! Lääkärikin totesi että onpa isot pallit :D Eli meidän Aleksi saa pikkuveljen, aivan ihanaa :) Oli kyllä taas niin sydän onnea täynnä kun ajelin ultrasta kotiinpäin. Että meille onkin suotu tällainen onni näiden lasten myötä.

Hermionelle vielä halaus..

Amandalle ja MiaMikille kovasti voimia pahoinvointiin! Kurjalta kuulostaa MM tuo sun oksentelu ja huimaus, voin vain kuvitella kuinka kamala olo on! Amanda, tosi ikävää että miehesi on tuolla asenteella matkassa kun oma vointisi on huono. Voisitko ottaa asian puheeksi vaikkapa neuvolassa?

Quulla on hepatogestoosin uhka päällä. Toivotaan ettei se kuitenkaan olisi sitä, kun ei sulla ollut ekassakaan raskaudessa, eikös se yleensä tuppaa toistumaan. Vaikka tietty voihan se olla että nyt sitten tuleekin. Onneksi siihen on hyvät seurannat ja lääkityset olemassa! Ja tosiaan, ota asia puheeksi neuvolassa ja kysele kovasti ettei asia paina mieltä. Ihana quu kun noin jo on huomioi pikkuveljen tulon :)

Viipero, isoveli Aleksi 1v7kk ja Pikkuveli Santeri 21+5

Onneksi kohta pääsee nukkumaan. Onneksi ei enään ihan aamuun asti tartte valvoo. En varmaan pystyiskään siihen enään.

Ossen työmatka sujui hyvin. Tuuhan sit huomenna kertomaan ultrakuulumiset.

Kandille pidän kovasti peukkuja, että huomenna ultrassa on vaan hyviä uutisa. Täällä odotellaan huomenna jännittyneinä. Hienoa, että Noelilla kaikki hyvin sydänkontrollissa. Voin muuten minäkin yhden kerran perusteella allekirjottaa ton, että Noel liikkuu kahden samanikäsen verran. Ihan mieletön menijä teidän poika sillon, kun viimeksi nähtiin. Aivan ihana pieni energiapakkaus :)

Amandalle hyvää reissua!

Mulla kiristelee kauheesti mahaa ja se on jotenkin muuttanut muotoaan. Mitähän ihmettä toi Kirppu siellä touhuaa. Oliskohan se kääntymässä? Toiovttavasti.

Alampa tästä valmistautua kotia lähtöön.

pesukarhu rv 30+1

Kiitokset Queenille synnytyskertomuksesta. Kuulosti tosi levolliselta ja hyvinsujuneelta synnytykseltä. Ja kiva kuulla, että isosisko on vauvasta kiinnostunut hyvällä lailla. =)

Tulin vähän kurkkimaan, josko KANDI olisi käynyt ultrakuulumisia jo laittamassa. Mutta odotellaan vielä. Toivottavasti siellä kaikki hyvin! Niin, ja onnea Noelille hyvin sujuneen sydänkontrollin johdosta. =) Noel on niin vekkuli ja ihanan pirteä poika - saa aina meidän tyttösen hymyilemään.

Löysin tänään ihan paikallisesta Lindexistä pari paitaa, joista toinen taitaa soveltua tänään illalla päällelaitettavaksi. Meinasin vaan lähteä hameessa, mutta tuo keli ei kyllä oikein houkuta. Jokatapauksessa ihanaa vähän laittautua ja lähteä yksin liikenteeseen!

Ja sitten pientä panikointia. Tajusin eilen illalla, että minä olen ihan tyytyväisenä laittanut leivän päälle saunapalvileikkelettä. =( Kuinka en voinutkaan muistaa taikka älytä, että eihän sitä suositella syötäväksi raskausaikana. Nyt pelottaa, että vauvalla ei ole kaikki kunnossa. Minä kun en tunne liikkeitä vielä, niin ei ole mitään takeita mitä tuolla mahassa tapahtuu...

Päätin, että tämän raskauden aikana olisi rauhallisempi ruokien suhteen. Mutta ei näytä onnistuvan. Tätäkin iltaa varten olen jo valmiiksi käynyt tutkimassa ravintolan ruokalistan, jotta tiedän mitä uskallan syödä. Huokaus.

Tyttönen herää varmaan ihan kohta, joten laitampa koneen kiinni.

Mukavaa viikonloppua,

iida-linnea, mönkijä 13+5 ja tyttönen zzzzz

Mä en ole taas pitkään aikaan päässy kirjottamaan tänne odotuspuolelle, moneen kertaan olen raapustellut pitkät pätkät mutta kun lähettää viestin niin tää pässi sanoo vaan että keskustelut ovat toistaiseksi pois käytöstä, ihan pikkasen joskus ottaa aivoon !!!

Queenille kiitokset synnytyskertomuksesta, kovin leppoisalta kuulosti, hieno homma että kaikki meni hyvin varsinkin kun edellisestä ei jääny kamalan hyvä mieli.

Hermionelle laotan halauksia, multa pääsi itku kun luin juttusi, elämä on NIIIIIIIIIIIN epäreilua joskus, kuten MM sanoi josko sä nyt pääsisist tutkimuksiin !

omaan napaan ei kauheesti mitään uutta, masu kasvaa ja masuasukki voi hyvin, perjantai aamuna kävin pikaisesti neuvolassa ja sydän löi 160 painoa on tullu nyt jo 3 kg lisää alusta, kohta mää oon taas kun norppa.

jaksamisia kaikille !

AA ae ja Niilo 18+3

Nukkumaan pitäisi mennä, mutta pikaisesti kuulumiset lääkärineuvolasta. Vauvalla ja äidillä kaikki hyvin. Mönkijä oli tosin liikkuvaisella tuulella ja alkuun kuului vain "molskahduksia", kun pikkuinen sukelteli dopleria karkuun. Sitten kun syke saatiin kuulumaan, niin kauniisti jumpsutti pieni sydän. Minä olin iloisesti yllättynyt ,kun painoa ei ollut tullut yhtään. On ollut jotenkin niin iso olo viime aikoina.. Verenpaine oli 114/70 ja pissa puhdas, joten eipäs muuta kuin hyvillä mielin kohti torstain ultraa.

Tyttönen laittoi lääkärin huoneen uuteen järjestykseen, mutta hänkin pysähtyi kun vauvan sydänäänet alkoi kuulumaan. Istui selkä suorana ihan hiiskumatta ja tapitti minua ihmeissään. Lääkäritäti selitti kivasti tyttöselle vauvasta. =)

Mulla on ollut jostain syystä useampana iltana vaikeuksia nukahtaa. Eilenkin sain vasta joskus kahden jälkeen unen. =( En tiedä mitä tuolla alitajunnassa tapahtuu kun uni ei vain tule. Yleensä kun nukahdan ihan missä vaan alta viiden minuutin, kun saan pään tyynyyn. Nyt on niin väsynyt olo, että jospa tänään uni tulisi ajallaan. Tyttösellä on tosin yskä ,joten herään varmaan jokaisen yskäisyyn...

Huomiseksi luvattiin vesisadetta ja meidän piti mennä piknikille ystävien ja lasten kanssa. Pöh. No, jospa kuitenkin sateet kiertäisi meidän lähileikkipuiston, hih!

Voikaa hyvin kaikki massunkasvattajat!

t. iida-linnea, mönkijä 12+4 ja tyttönen zzzz

On niin kiirusta pitäny, ettei kerinny niitä ultrakuulumisia tulla aiemmin raapustaan. Tai tulinhan mä, mutta sitten tuli niin paha mieli noista Hermionen uutisista, että jäi omat kuulumiset kertomatta.

Niin, kaikki oli siis hyvin ultrassa. Vaikka mä eka masennuin, ku kävin terveydenhoitajan juttusilla ekaks ja mulla oli paino laskenu ja hemppa kans. Jouduin sit alottaan raudan syönnin, kun oli humpsahtanu hemppa siitä edellisestä kymmenen pykälää alaspäin, nyt siis 105. Vielä ei onneks oo tullu mitään mahavaivoja tosta lääkkeestä.

Niin, mä melkein jo itkua tuhersin ku odotin ultraan menoa. Jännitti niin kamalasti. Mutta luojan kiitos siellä oli kaikki hienosti. Vauva oli ottanut hienon kasvuspurtin ja nyt meni siis aivan keskikäyrällä. Painoks arvioi 2,5-2,6 kg. Ja hienosti oli myös raivotarjonnassa. Jalat oli kuitenki niiiiiiiiin tiukasti yhdessä, että lääkäri ei kertakaikkiaan nähny jalkoväliin yhtään! Eletään kuitenkin siinä uskossa, että tyttö tulee :) Lekuri antoi myös matkustusluvan, joten maanantaina me sit lähetään pojan kanssa mummolaan kyläileen. Vaikka eilen jo olin perumassa koko matkaa, kun supisteli aivan kamalasti. Oli pitkästä aikaa oikein aktiivista miehen kans toi lempiminen ja toisen kerran jälkeen alkoi semmoset supistukset, että mä jo luulin, että vauva syntyy juhannusaattona. Mut meni onneks ohi, nyt vaan en uskalla hetkeen tehdä mitään kovin rasittavaa.

Ok, mut nyt pitäis taas alkaa grillaileen. Hyvät juhannukset kaikille!

Ai niin Queen, mikä on tilanne??? Jännittää sun puolesta!

-Larsku 34+5

En oo ehtinyt/jaksanut kirjoitella ollenkaan treffiviikonlopun jälkeen. Mutta josko nyt saisin jotain aikaiseksi. Pahoittelen jo nyt omanapaisuuttani, mutta mun kapasiteetti ei nyt riitä sekä kommentointiin että omien kuulumisten kirjoittamiseen.

Ennen muita juttuja kuitenkin ihan ensiksi Hermionelle valtavan suuret pahoittelut! :( Tuntuu niin pahalta teidän puolesta. En osaa oikein sanoa muuta kuin että toivon teille kovasti voimia jaksaa eteenpäin...

Queenillä olikin ollut jännät paikat juhannuksen kynnyksellä. Jokohan Veikka on syntynyt? Voi kun vaan kaikki olisi mennyt hyvin!

No, sitten vaan omaan napaan:

Aloitin äitiysloman viime torstaina, joten nyt on työkiireet takana päin. Viimeiset pari päivää olikin niin hektisiä, että ihan kiva oli päästä vihdoin lomalaiseksi. :)

Hitsit kun en muista, mitä kaikkea te olittekaan jutelleet sillä aikaa, kun vietin hiljaiseloa palstan suhteen... Niin, jotain esikoisen hoidosta synnytyksen aikana. Muakin jännittää, miten nopea lähtö tällä kertaa tulee. Ja eikö sitä sanota, että toinen synnytys yleensä saattaa kestää jopa puolet vähemmän kuin eka? Pikku-quu syntyi 7 tunnissa, eli jos synnytys kestäis vaan 3,5 tuntia niin se olis kyllä mun mielestä tosi vähän! Ja vielä kun miehellä on sellanen työ, että sieltä ei ihan äkkiä pääse sairaalaan, jos on työvuoro, niin ääks! Poitsu menee varmaan sitten serkkujen luokse kylään ja mun sisko tulee mukaan synnytykseen jos mies ei ehdi paikalle. Mutta tosiaan jännittää, että miten synnytys käynnistyy ja mihin vuorokauden aikaan jne. Viimeks oli niin selkeä poksahdus, kun lapsivedet meni, että siitä ei voinut erehtyä. Uskon kyllä, että sitten kun oikeita suppareita alkaa tulla, niin tunnistan ne varmasti. Oon varmaan ekasta supparista sairaalakassi olalla valmiina ovella, kun kuvittelen että synnytys käynnistyy justiinsa. Saatte sitten nauraa mulle, kun supistuksia on jatkunut viikon eikä mitään tapahdu... Mutta miten nopeesti supistukset sitten oikeesti tihenee ja voimistuu, se vähän jännittää, kun viimeksi asiat eteni niin nopsaa. Ja nyt on kuitenkin tuo quu, ettei ihan heti pääse lähtemään sairaalaan... Ja jos oon yksin kotona pojan kanssa odottamassa hoitoapua ja sit jos supistukset onkin jo tosi kovia, niin miten sitä pärjää. Tällasta kaikkea oon mietiskellyt....

Luulen, että oon nyt ekaa kertaa elämässä tunnistanut harjoitussuppareita! Eilen illalla olin tosi uupunut juhannuksenvietosta ja sit maha meni pari kertaa aika pitkäksi ajaksi tosi pinkeeksi ja tuntui just sellaselta vähän tukalalta, niin kuin ootte kuvailleet. Oli ihan hankala liikkua ja vielä kun vauva on nyt mun mielestä tosi alhaalla. Se oikein hieroo päätä tosi ilkeästi tonne jonnekin alas, välillä meinaa ihan hengitys salpaantua, kun vauva kierähtää akselinsa ympäri. Jännittää jo se vika neuvolalääkärikin (1,5 viikon kuluttua), että onko vielä mitään tapahtunut kohdunsuulla. Tuskin, kun en oo tuntenut mitään kunnollisia suppareita. Mutta silti, alan jotenkin hämärästi tajuta, että tää raskaus on kääntymässä loppua kohti. Alitajuisesti oon kai alkanut pikkuhiljaa valmistautua synnytykseen, kun se pyörii nyt koko ajan mielessä ja unissakin. Ja selkeä pesänrakennusvietti on valtaamassa mut. Mitään vauvantavaroita ei olla vielä otettu esille tai ostettu vaunuja tms. mutta nyt nekin jutut alkaa kummasti poltella.

Hurjaa ajatella, että jos vauva syntyisi suunnilleen samoilla viikoilla kuin isoveljensä, siihen olis enää 4 viikkoa aikaa!

Mä oon yrittäny pari kertaa kirjottaa tänne, mutta eipä oo viestit tullut perille. Nyt oon täällä pohjanmaalla lomailemassa pojan kans, joten ei kerkee tän ihmeemmin turisemaan.

Eli Naperolle mun vaan piti vastata, että kyllä minä ainakin jaksaisin lähtee vielä risteilylle! Tosin mulla onkin ollu helppo raskaus eikä vieläkään oo onneks mitään isompaa vaivaa. Ja nyt kun on rautalääkityskin aloitettu, niin olo on mitä loistavin :)

Jeps, voikaa hyvin!

-Larsku rv 35+2

Sämpylänpaiston lomassa kävin kurkkimassa joko uutisia olisi tullut - ja olihan niitä. Onnea kovasti Queenin perheelle!! Hyvä juttu että kaikki meni hyvin ja olette jo kotiinkin päässeet. Hienon nimen poika sai, eipä tule ainakaan heti toista samannimista vastaan :)

Hermione, hyvä kuulla että olet noinkin rauhallisissa mielin tulevan suhteen.

Toivon niin että teillekin vielä onni suotaisiin, ja vauva pysyisi matkassa loppuun saakka. Enkä vain toivo, vaan uskon niin :)

Viipero 21+6

Oli kuulemma liian pitkä viesti, niin laitan kahdessa osassa. :)

On kuitenkin yks juttu, mikä mua huolestuttaa suunnattomasti. Silloin nelisen viikkoa sitten mulla oli se outo vatsakipukohtaus, jonka vuoksi kävin tarkkailussa ihan synnärilläkin. Sen yhteydessä multa otettiin verikokeita ja huomattiin, että mulla on jotkut maksa- ja sappiarvot lievästi koholla. Sen jälkeen oon käynyt jo pari kertaa kontrollissa ja edelleen ne on kohollaan, lievästi nousussakin. Huomenna meen taas, ja jos on edelleen kohollaan, seurantaa jatketaan vähintään kerran viikossa loppuraskauden ajan. Tosi pelottavaa, mitä toi voi olla.

Tai kai ne seuraa, ettei mulle kehity se hepatogestoosi vai mikä se nyt onkaan. Mutta ei mua oo vielä ainakaan kutittanut kämmenistä tai jalkapohjista, ja ilman tota vatsakipukohtausta mitään ei osattais edes seurata. Neuvolassakin ne on kysellyt, että kutittaako jostain. Tähän asti ei siis ole kutittanut, mutta arvatkaa vaan mietinkö nyt hysteerisenä/vainoharhaisena koko ajan, että kutittaakohan mua nyt jalkapohjista tai mahasta tai... :/ Piinaavaa tällainen. Neuvolasta en saanut edes kunnolla tietoa, mitä haittaa tästä voi mahdollisesti olla, niin soitin tänään sitten synnärille, kun en enää kestänyt epätietoisuutta. Sieltä ne yritti rauhoitella, että kyllä seuranta kerran viikossa riittää. Jos toi hepatogestoosi olisi tosiaan puhkeamassa, siihen on olemassa lääkitystä, jolla pärjää yleensä ihan lasketun ajan tienoille asti. Silloin ne alkaa viimeistään kuulemma sitten käynnistellä synnytystä, koska ylimenneissä raskauksissa vauvan menettämisen vaara on hieman suurempi... :(

Mä vaan niin toivon, että kaikki menis hyvin ja saatais tää pikkuinen syliimme elokuussa!

Pikku-quukin jo odottaa kovasti vauvaa. Se aina katselee tuumailleen pinnistä ja toistelee, että "pikkuveli tulee ihan kohta". Se on myös kovin huolestunut siitä, miksei pikkuveljellä ole peittoa eikä tyynyä vielä. :) Keittiön laatikoista se penkoo omia vanhoja nokkamukejaan ja ehdottaa aina että "annetaan tää pikkuveljelle". Toivottavasti sama into jatkuu, kun vauva tosiaan tulee.

Nyt täytyy mennä askartelemaan tarhatädeille kortteja, kun huomenna on kesäjuhlat. Pikku-quun viimeinen tarhapäivä oli viime keskiviikkona, ja enhän mä pystynyt sanomaan mitään niille hoitajille, kun itketti vaan ihan kauheesti. Mä oon niin herkkä tollasissa tilanteissa, huomennakin varmaan itken koko juhlat ja lapset ihmettelee. Siks ajattelinkin, että täytyy kirjoittaa edes korttiin kiitokset, että ne varmasti tietää, miten onnellisia ollaan oltu, että quu on saanut olla juuri siinä paikassa hoidossa.

-Q- ja -q- pian 1v11kk ja aatu 34+1

Pahoittelut hermionelle, en osaa varmasti edes kuvitella miten rankkaa tuommoinen on:/

Sellaista tulin raportoimaan että eilen iski yhtäkkiä aivan kamala selkäkipu kun olin menossa nukkumaan, pitkän tovin seisoin vaan kuumassa suihkussa kun en muuta voinut ja mahakin meni ihan sekaisin siinä kipuillessa, yöllä mahasta kuului tosi kova napsahdus ja mä jo pelästyin että nyt meni vedet, no ei sieltä mitään tullut, tänään sitten supisteli kipakasti jo aamulla kun olin tytön kanssa pihalla mutta tytön päiväunien aikaan supparit yltyivät ja tuli melkein kaksi tuntia selvästi kipeitä suppareita 10min. välein..sitten tuli tauko mutta edelleen niitä on päivän mittaan tullut ja jossain määrin kipeitä kaikki, nyt taas tiuhemmin, tiedä nyt sitten mitä tämä meinaa, kun nää ei kuitenkaan niiin mahdottoman kipeitä ole, tosin ei ne olleet viimeksikään, mutta viimeksi tuli heti suppareiden alusta asti veristä vuotoa mitä ei nyt sitten ole ainakaan toistaiseksi tullut..no mutta katsellaan ja toivotaan ettei vielä päästä tositoimiin kun mulla on juhannuksen grilliherkutkin kaapissa ja maanantaina ois kampaaja mitä mun pää tosissaan kaipaa;) ..ja saishan toi veikka muutenkin vielä olla rauhassa masussa vaikka taitaa "valmis" jo näillä viikoilla ollakin.

Queen ja veikka rv 36+6 joka toivottavasti ei ole syntymässä vielä,dbdbdb!

terveisiä Hollannista,

reissu meni hyvin, mitä nyt tytön unirytmi oli eilen pyllyllään ja yöunien pituudeksi tuli joku 5h, mutta siitä edestä nukutti sitten lennolla sekä äitiä että tyttöä.

Raju potkiskelee innolla, se on ihan kivaa seurattavaa lentokenttäodottelujen lomassa.

Tästä starttaankin työmatkalle pariksi päiväksi itänaapuriin, palaan palstoille taas loppuviikosta. Pitäkää peukkuja, että muistan nauttia vain sallittua ruokaa ja juomaa, oon ihan varma etten muista... perjantaina on tiedossa ultra, joten sitä odotellessa.

Larskulla oli hienoja ultrakuulumisia, mahtava homma, toivottavasti mieli vähän rauhoittui! Kaikille muillekin vilkutukset, kommentteja sit myöhemmin...

-Osse, typykkä 1v7kk ja Raju rv 20+5

Ihana pötkylähän sieltä tuli, ja mahdottoman komea nimi pojalle tuli! :)

Toivottavasti imetys lähtee käyntiin kunnolla, meillä oli vähän samaa alussa, kun tytölle nenäletkulla ja maitopullolla ruokaa annettiin, mutta kyllä me melkein 6kk täysimetyksellä mentiin loppujen lopuksi.

Hermionelle rauhallista kesälomaa, nautit nyt täysillä Milosta ja taaperruksesta.

ON: työreissukin meni ihan kivasti, tosin voimat ei ehkä olleet enää ihan huipussaan 8 tunnin messukierroksen lopulla... simahdinkin tuona iltana jo ennen yhdeksää ja posottelin tyytyväisenä seuraavan aamun klo 7 puhelinherätykseen. Myös eilisen 10 h matkustus otti vähän voimille, tai lähinnä lamautti vatsan toiminnan ja kärsin ikävästi turpeasta vatsasta ja välillä istuminen aiheutti suppareita. Niitä muuten tuli myös juhannuksena, kun ajeltiin mukulakiviteillä, heti veti vatsan kireäksi tärinästä, joten loppu aika ajeltiinkin sitten moottoriteitä. :) Huomenna on tosiaan rakenneultra, sittenpähän sitä näkee onko jotain aiheutunut reissujen rasituksesta, mutta epäilen että ei. Painoa on varmaan tullut nyt aika reilusti, mutta kun ei ole turvotusta eikä päänsärkyä, en onnistunut vielä vetämään ihan hirveitä pultteja eilisistä ylävatsakivuista.

No, jotta matkustusta ei tulisi ikävä, huomenna lähdetään mummoloihin viikonlopuksi. Sitten kyllä ajattelin olla aika tiiviisti kotona, miehellä alkaa loma ja jäävät mummolaan vielä alkuviikoksi. En kyllä tiedä, miten kestän, kun nytkin parin yön poissaolo tytön luota oli välillä tosi tuskaisan ikävöivää. Tytölläkin oli tainnut olla ikävä, koska yöllä heräili välillä hokemaan "äiti äiti" ja nukahti sit uudelleen. Suloinen. :´)

Nyt töiden pariin,

-Osse, typy 1v7kk ja Raju rv 21+1

Tai pitäisikö sanoa päivää, meillä kun aamut alkaa viimeistään 6.45 oli arki tai pyhä. =) No, tyttönen nukkui kai liian vähän yöllä, koska sippasi jo nyt päikkäreille! Kunhan neiti heräilee niin lähdetään tekemään ruokaostokset. Jääkaappi on kovastikin tyhjä. Tuleekin siis iiisot ostokset. Ajateltiin laittaa lohta ruuaksi, nam.

Möröttimelle ja Viiperolle kiitokset mieltä rauhoittavista sanoista. Jotenkin vaan tuntuu, että nyt kun olo on hyvä ja vauvan liikkeitä ei vielä tunne, niin kaikista pikkuasioista tulee mieleen että onko vauvalla kaikki hyvin...

Viipero, kertoilehan minkälaiset polttarit ystäväsi sai!

Kandi, tosi ihania ultrakuulumisia saitte! Onnea! Niin vain saadaan jännäillä aika samaan aikaan kuinka lapsoset haluaa tulla maailmaan. =) Tosin meillä varmaan mennään taas yliajalle ja reippaasti..

Mulla oli eilen todella mukavaa työkavereiden seurassa. Oli ihanaa nähdä, että kaikilla oli rento ja hyvä mieli. Yhteishenki on siis ennallaan, joten mukava sitten joskus palata töihin. Kovasti kyselivät milloinka oon tulossa takasin, mutta totesin että en nyt vielä malta tulla. ;) Taisi siis masuasukki pysytellä salaisuutena toistaiseksi.

Nyt aamukahvin keittoon. Mukavaa viikonloppua teille kaikille!

T. iida-linnea, mönkijä 13+6 ja tyttönen zzz

Hermionelle vielä täältäkin kautta pahoittelut, ei oikein löydy sanoja millä lohduttaa, mutta haleja lähettelen kuitenkin...

Mä täällä kökin, kun en osaa mennä nukkumaan ilman miestä tai siis hän kattelee (ylläripylläri) jalkapalloo, jota mä en tajuu en sitten millään!

Juhannuksen vietosta, me oltiin mun vanhemmilla alkuilta, ja noin kymmenen pintaan oltiin kotona. Ihan kivasti meni, mä menin nukkuun kun päästiin kotiin ja naapurit oli kuulemma käyneet koputtelemassa oveen ja olisivat pyytäneet viettämään iltaa kanssaan, mutta mä siis nukuin ja mies nukku kattoessaan jalkapalloo, joten ei sitten menty, ei sinänsä harmita, kun Eetu kuitenkin päätti herätä klo 6.30... Tää päivä sitten ollaankin oltu kotosalla ja huomennakin ollaan, ellei sitten lähetä käymään miehen mummulla syömässä, kuulemma klo 13 olis ruoka... Huono aika, mutta ollaan siitä useemmin sanottu, mutta kun ei mee jakeluun niin ei!

Queenin kuulumisia oon minäkin käynyt täällä kurkkimassa, mutta taitaapi olla jo nyytti kainalossa, kun ei oo mitään merkkiä ittestään antanut!

Kuulostipa omituiselle tuo Coltsfootin neukkutäti. Ja kyllä mä varmaan pyytäisin sinuna aikaa pelkopolille, tai ainakin kysyisin sen oman neukkutädin arvioo, että mitä mieltä on... Täällä meillä (Laventelin kanssa) on kyllä niin ihana neuvolantäti, että ikävä tulee kun loppu-/alkuvuodesta muutetaan pois. On juuri sellainen maalaisjärjellä ajatteleva, esim. ei oo meille KOSKAAN puhunu mistään +/-kasvukäyristä vaan sanonu että Eetu kasvaa omalla käyrällään.

Muuta en nyt sitten muistakaan mitä piti kommentoida...

Mutta kysynpä teiltä joilla noin rv30+ menossa, että jaksaisitteko lähteä laivaristeilylle tällä hetkellä? Me kun ollaan mietitty, että ainoo mahollinen ajankohta olis syyskuun puolessa välissä lähteä, kun mulla alkaa loma... Mutta kun nuo rv:t arvelluttaa... Ja tää matka pitäis varata nyt hyvissä ajoin, kun ollaan ns Siljan clubiasiakkaita (miehen veli Siljalla töissä ja hän meille aikoinaan tollatteet hommannut...), ja pisteet menee vanhaksi niin, että voi vielä heinäkuun loppuun mennessä varata risteilyn...

napero ja pikkutonttu 17+4

Nyytinhakureissullahan sä sitten olitkin. Hienoa, että kaikki meni hyvin ja pikkuinen poika on jo onnellisesti kotona. Tulehan kertoilemaan, miten synnytys meni, kunhan jaksat ja ehdit. Mitenkäs Liia suhtautui pikkuveikkaan?Onnea vielä koko perheelle! Hienon nimen poika saanut. Kivasti sopii nimet yhteen siskon kanssa. :)

pesukarhu rv 31+0 (tunnin päästä kotiin töistä)

Piti jo eilen tulla jutustelemaan enempi, mutten sitten ehtinytkään, ja nyt oon aivan liian poikki siivoiluista ym. etten taida jaksaa juuri muuta kuin kaatua sänkyyn. Siispä lisää juttua sitten ensi kerralla.

Oikein hyvää Juhannusta kaikille!

Queenille jaksuja suppareiden kourissa kärvistelyyn, toivottavasti pääsette pian tositoimiin! Oih, pian syntyy taas uusi tonskavauva :)

Viipero rv 21+0 ja Aleksi 1v7kk

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat