Seuraa 

Sivut

Kommentit (40)

Errj:lle voimia! Toivottavasti saatte miehesi kanssa asiat taas tolalleen! Toisaalta ehkä sitten helpottaa itsestäänkin kun vauva vielä kasvaa ja perusasiat on kunnossa (tarkotan ettei ole nukkumisten ja syömisten kanssa ongelmia). Minua vähän joskus kauhistuttaa että mitähän tuo mies tuumaa kun meillä on nää sänkypuuhat HIEMAN taka-alalla, tarkoittaen että sekstailtua tulee varmaan harvemmin kun kerran kuussa. On kyllä ymmärtäväinen, mies siis, mutta joskus pistää leikiksi että ei mua taida enää sytyttää jne. Yritän kyllä tosissani selittää että imetys se on joka saa minut tällaiseksi, ja tietysti väsymys.

Amanda on nyt harjottelemassa konttausta. Ryömiminen taitaa sitten jäädä väliin, pari askelmaa (vai mitä ne on) saa kontattua kunnes lätsähtää vatsalleen. Ja harjottelu on meilläkin kiivainta kun pitäisi mennä nukkumaan. Yöt menee joskus paremmin ja joskus huonommin mutta maitoa A ei enää kerjää. Välillä saattaa nukkua 6 t:n pätkän, välillä tuntuu olevan yhtä mittaa hereillä. Rauhottuu kyllä kun otan kädestä kiinni.

Syönnit on yhtäkkiä ruvenneet sujumaan. Jopa niitä 8-kuisten soseita söi vähän, naama virneessä tosin. Mainitsinkin omassa alotuksessa että imetän enää 3 krt/pvä ja sillon A kyllä vetäsee aika määrät (tai siltä musta tuntuu). On kyllä ihan totta ainakin meillä, että aina kun mainitsen että jokin menee hyvin niin takuulla menee sitten seuraavasta päivästä alkaen aivan päin prinkkalaa.

Ei kai tässä muuta, eilen saatin oma ihana auto takas korjaamolta ja tänään kävin konsulaatissa äänestämässä. Ihan hullua, kun ois yhtäkkiä olult joku pikku-Suomi ympärillä kun ovesta vaan tuli ja meni suomea puhuvia ihmisiä...

Lylelle vielä kovasti voimia ja jaksamisia sairaala reissulle. Samoin pikku-Pihlalle. Ei me teitä minnekkään ajeta, ja jaksetaan lukea teiädn erityisongelmiasta, siksi täällä ollaan, että voi purkaa tuntoja suurista ja pienistä asioista =)

T:M&A

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joo vähän paremmalla tuulella tämäkin mamma verrattunaa aamuun, jolloin olin todella pahalla tuulella viime yön hulinan vuoksi...siis Elmo hulinoi, minä yritin nukkua ;-)

Elmo ei ole tänään suostunut yhtään juomaan tuttipullosta, sattuukohan taas ikeniin liikaa? Tiedä tuota, mutta nyt siis siihen asiaan....

LYLE todellakin jaksan aina lukea viestisi ja tulipa taas ihan hyvä muistutus siitä, että mikä nyt oikeasti on itkemisen arvoista touhua...kuten nukkumattomuus. Aikoinani olin keskarin kanssa aika paljonkin Jorvissa ja muistui kyllä elävästi mieleen, että eihän se mitään " normaalia" elämää ole :-( Tsemppiä kovasti sinne ja tuhat voimahalia. Varmasti kaikki menee hyvin ja sitten voitte ainakin hetken taas huokaista !!!!!! Terveisiä koko perheelle , kyllä se siitä ;-)

Uskon että on vaikea luopua pullosta sillä onhan se tietty vauva-ajan " merkki" .

Meillä Elmon suosikkiruoka (siis terveenä ollessa)on ihan mikä vaan, mitä suuhun työntää. Ei ole todellakaan mikään kultakurkku tuo meidän riiviö. Elmo on myöskin keksinyt, että hänelläpä onkin hieno kova ääni, joka varsinkin kaikuvissa paikoissa kuulostaa hienolta koko volyymillä kiljuttaessa. Veli parkojen korvat...äitihän nyt on jo valmiiksi kuuro.

No vetäydyn lasten pariin

Meillä ei tuttipulloa ole ollut 3kk käytössä. Luovuttiin kun vaihdettiin iltavelli puuroon tytön ollessa 6kk...Juo siis maidot ja vedet nokkamukista...

Meillä on pari yötä nukuttu inhimillisemmin, yleensä A herää, kun tulen makuuhuoneeseen, mutta viime yönä jatkoi unia. Eilen Anton nukkui kahdet unet ja meni sitten myöhään nukkumaan, aamulla heräiltiin vasta 10 aikoihin, esikoinen on isovanhemmillaan kylässä, niin minäkin sain nukkua pitkään, olo on ihan taivaallinen, kulunut viikko kun meni aika huonosti noin unien puolesta.

Noihin leikkimisiin lisään vielä, Anton tykkää purkaa oman lelulaatikon sisällön lattialla, samoin kaikki laatikot, joihin hän pääsee on pop.

Soseiden syömisessä tulee taas takapakkia, ei maistu ollenkaan maitoa vaan söisi. Aikamoista vuoristorataa näiden pienten kanssa elo on välillä. Yksi sujuu toinen ei =)

Nyt lähden pelastamaan miesparan, joka koittaa syöttää Antonia

T.Mareila+Anton 8kk

...mutta sitä ennen pikainen katsaus tänne. Ja hirmu iso kiitos kaikille kannustuksesta ja hyväksynnästä. Sydäntä lämmittää!

Nokkamuki ei vieläkään ota tulta alleen.. tai ehkä ottaakin, sillä se lentää mieluusti kaaressa lattialle. Nyt vielä kaiken muutoksen kourissa tehdään kivun kanssa viidettä hammasta, joten voitte kuvitella, miten riemullista on yrittää tunkea suuhun jotain uutta. JOku tuossa antoi tietämättään meille vinkkiä, kun kertoi tuosta mukista/lasista juomisesta. Sitä pitää kokeilla!!

Nyt riennän ottamaan vähän tirsoja. ENs yönä ytsi saa vielä pullonsa ja sitten tulee totaali stoppi yösyötöille. Kääks!

Lyle ja Pihla 30.4

Hei!

Pistänpä meidänkin kuulumisia tulemaan eli niin kuin jo viime viikolla kirjoittelin niin minulla olisi maanantaina edessä töihin lähtö :( ... mieheni jää vielä Kiian kanssa kotiin tammikuun ajaksi, mutta sitten helmikuussa Kiian menee perhepäivähoitoon. Onhan se kauheaa kun toinen on vielä niin pieni, mutta tällä hetkellä ei ole taloudellisesti mahdollista jäädä kotiin ja lisäksi mulla on saumat saada vakituinen paikka ja senkin vuoksi menen jo nyt töihin.

Kiia kasvaa ihan mukavasti eli on ny n 8700 g ja ehkäpä jo ylittänyt tuon 70 cm. Lempiruokaa on Nestle Bonan riisi-kanasose ja samaisen firman kasvissose. Välillä syötiin jo hyvin 8 kk ruokia, mutta nyt flunssan aikana on taas kakosteltu paloja, joten on annettu sileää 5 kk ruokaa...

nyt neiti heräsi päikkäreiltä, joten pitää palailla myöhemmin...

t. huhtikuunvauva

" seitsemän kuukauden aikana yhden viikon aikana" ... Tarkoitin siis että " seitsemän kuukauden iästä alkaen tai kahdeksantena kuukautena ja vain yhden viikon aikana" on kehittynyt vauhdilla.

Gunmimma

Erityistä uutta vuotta kaikille tutuille Huhtihippusten äideille! Ja uusillekin tietty, keitä on tullut sen jälkeen kun siirryin tuonne msn:n puolelle. Olette lähes päivittäin mun mielessä, vieläkin!

Zitikka & K 9.4.

Voi lyle hyvä, ei sinua mihinkään toiselle palstalle tyrkätä! Ymmärrän (luulen ymmärtäväni!) miltä sinusta tuntuu. Mulla oli pitkään ennen esikoisen nielurisaleikkausta ihan kauhea olo kun ajattelin toista nukutuksessa ja leikkauksessa jne. Tyttö oli jo kuitenkin " iso" eli 5v ja tuntu niin HIRVEÄN pieneltä. Ja leikkauskin oli aika rutiinijuttu eli riskit oli ihan minimaaliset. Voin vaan kuvitella kun on noin pieni potilas kyseessä niin on siinä äidillä ja isällä paljon miettimistä! Mutta tosiaan toivon kaikkea hyvää Pihlalle ja teille ja että kaikki sujuu mallikkaasti! Muista että kyllä Pihla vielä vauva on vaikka pullosta pitää luopua =)

Amandan lempiruokaa on nää paikalliset spagetti/makaronimössöt. Eli bolognese tai makaroni-kinkkusose.

Mareila, kiva että Anton syö jo paremmin. Kyllä se siitä! Meillä on nyt loman aikana menny kaikkien lasten rytmit sellaseks että valvovat myöhään (yli kymmeneen) ja nukkuvat sitten puol kymmeneen.

Uusi vuosi vaihtui arkisissa merkeissä. Mulla on viime vuosina noi vuodenvaihteet menneet vähän ohi... Sain vielä vatsataudin niin ei paljon shampanjat maistunu.

Palailen taas asiaan... hei vaan.

Käytiinpä tänään lääkärillä tytön pitkään jatkuneen ummetuksen takia. Välillä se on siis saanut ihan kohtuullisen hyvin kakattua, mutta melkein viikoittain vatsa on mennyt niin kovalle että tulosten perusteella voisi epäillä meillä asustelevan pupujussin lapsen sijaan. No, lekuri arveli että sekä suoli että tyttö täytyy opettaa uudelleen kakkaamaan. Eli kun vatsa on mennyt kovalle, niin tyttö on oppinut pelkäämään kakkimista, mistä aiheutuu itseään ruokkiva kierre. Katellaan nyt sitten vähän tujumpien ummetuslääkkeiden kanssa tilannetta. Toivottavasti se alkais helpottamaan vähitellen, vaikkakin herra tohtori tuumaili että nämä ongelmat ei yleensä ratkea viikossa ei kahdessakaan.

Muuten tyttö on kyllä ollut tosi aurinkoinen viime aikoina, lukuun ottamatta muutamia yksittäisiä känkkäränkkäpäiviä. Mullakin on ihan riittävästi ohjelmaa, kun tyttö ei muuta enää teekään kuin seistä tojottaa koko ajan ja joka paikassa. Itse asiassa se kai otti jo ensimmäisen askeleen mummolassa, yhden vaan, mutta kumminkin ihan ilman tukea. Huhhuh, ja nyt lähtee kirjat kirjahyllystä eli moi.

Eilen jo kirjoittelin, mutta teksti sitten hävis..

Meille ei oikein uutta, unikoulua piti aloittaa, mutta T varmaan aavisteli jotain ja hankki itselleen nuhan... Elikkä siirtyy taas. Yöt on osittain jopa pahentuneet, T haluaa nukyään jopa nukkua tissi suussa. Jos tutin vaihtaa tilalle, alkaa raivokas huuto. Huh, että pienellä voi olla kova huuto! Ja omaa tahtoa jo löytyy. Tuttia ei saa enää laittaa suuhun, vaan hän haluaa laittaa sen itse, eritotenkin yöllä. Tosin tuttia T käyttää niin vähän, että olenkin miettinyt siitä kokonaan luopumista.

Liikkumisesta, T kävelee tukea pitkin jo sujuvasti, seisoskelee mielellään niin, että pitää vain yhdellä kädellä kiinni. Välillä jo seisoo hetkiä ilman tukea.

Lempileikkejä tällä hetkellä on taaperokärryn työntäminen, palloleikit ja autolla pöristely.

Eroahdistus on vähän hellittänyt ja nyt meillä asustaakin pikku tutkimusmatkailija. T tekee retkiä yksikseen esim. kodinhoitohuoneeseen ja on tosi iloinen, kun tulee sieltä pois, kun on yksinään uskaltautunut niin pitkälle.

Ja äitiyslomani loppuu ihan muutaman päivän sisällä. Sitten saankin ruhtinaallista hoitorahaa. Nyt tosin saan muutaman kuukauden ekstraa, kun säästin lomapalkat ja lomarahat tähän äitiysloman loppuun. Teen myös tunteja töihin, joten siitäkin sitten saa vähän ekstraa. Se jotenkin tuntuu vaikealta, että on jonkun " elätettävänä" (siis miehen), kun on jo yli kymmenen vuoden ajan elättänyt itse itsensä.

Sellaista tähän päivään, mukavaa viikonloppua kaikille!

Terve! Mä en ole aikaisemmin huhtisten palstalle kirjoitellut mutta nyt oli pakko kirjottaa, koska olen niin usein ajatellut, että onpa ihania inhimillisiä ihmisiä nämä huhtisten äidit. Lyle, kovasti tsemppiä siihen leikkaukseen ja energiaa vauvan tukena oloon.

Meidän Julius on hyvässä vedossa nyt vuoden aluksi, oppi jouluksi ryömimään, ensimmäinen hammas puskee läpi ja sanoo äiti - ehkä ymmärtämättä sanan merkitystä. Mieltä lämmittää silti:-) Ainoa murhe on, että Julius kasvaa tosi hitaasti. Painoa tulee todella hitaasti, vieläkin reilusti alle 8 kg - tarkkaa en tiedä, koska viime punnituksesta on niin pitkä aika. Minä yritän syöttää, mutta eihän se tietenkään enempää syö, kuin mieli tekee. Julius syntyi yli kk ennen laskettua aikaa ja oli sillon tosi pieni, ehkä se edelleen syynä (?).

Viime vuosi oli mun elämässäni toistaiseksi kaikista kaunein, toivottavasti vuodesta 2006 tulee meille kaikille (äiteille, vauvoille ja muille perheenjäsenille) onnellinen. Kehitysaskeleita seuraamaan.

Katto Kassinen

Ensimmäinen pulloton yö takana päin. IHmeen mukavasti sujui. Pihla heräs 1:40 ja 3:50, mut nukahti hetken huutelun jälkeen. Sitten nukuttiin siihen normaaliin seiskaan. Yöt saadaan siis varmasti menemään, mutta sitten tuo mukista juominen. Pihla rähjää, siis kunnolla kiukuttelee, huutaa, murisee ja itkee, kun ei saa tuttipulloa. Yritän aluksi aina mukista (on eri nokkia ja ilman nokkaa) ja lopulta luovutan. Nyt voin vielä niin tehdä, mutta leikkauksen jälkeen onkin sitten vaan pysyttävä kovana..

Mutta Mareila, me voitaiskin tehdä vähän vaihtaria. Jos PIhla antaa hitusen omasta sosehimostaan teidän Antonille, niin me voitais ottaa vähäsen tuota maidon perään vonkumista. Jookosta?

Mä olen täysin yllättynyt meidän neidin sisukkuudesta. Ja myönnettäköön, että eilen meinasin jo hermostua, kun koko ajan vaaditaan ja karjutaan, jos ei tapahdu nyt!heti! Huomaan, että vauvani on kasvanut, kun sitä huutoa tulee muutenkin kuin nälästä, väsymyksestä tai kivusta. Eilen neiti veti herneet nenään, kun kylpy loppui hänen mielestään turhan aikaisin.

Pihlan isoveli on aina ollut aika " lössykkä" ja helposti suostuteltavissa, mutta tytöstä tulee (ja on jo tullut) aika sisupussi. Hassua, mietin, että hyvä niin. Hän voi sitten hyvällä itsetunnolla ja voimakkaalla tahdolla rökittää mahdolliset kiusaajat. Pihlan neljäs hammas taitaa tulla aika rusehtavan laikukkaana ja vinossa esille. Ja arvatkaa vaan, muljahtaako äitin sydämestä: kiusataanko tuon takia, kommentoidaanko, kyselläänkö? Ei näitä voi olla miettimättä.

No mutta, nyt kotia laittelemaan ja ukkoa ruuan laitossa auttelemaan. Meille tulee tänään ystäväperhe käymään. Mukavaa!

Lyle+P

Ei mitään kummempia, tuohon pk-seudun huhtisten taapamisketjuun valittelinkin jo että olisi kyllä tosi mukava tavata muita huhtiksia!

Ai niin, mehän kokeiltiin kaikki eri malliset tuttipullot, nokkamukit ja vauvamukit mutta Amandalle ei kelvanntu. Eilen annoin ihan tavallisesta lasista (paksusta) maitoa niin johan maistui. Joi oikeen hienosti mitään sylkemättä. Amandalla taitaa olla jokin kammo kaikkeen sellaiseen mikä etäisestikin yrittää muistuttaa rintaa mutta ei ole " sitä ehtaa" .

Errj, aika hassua miten samanikäset vauvat voi tässä iässä olla jotenkin niin eri vaiheissa, ajattelin vaan kun sanoit että H oli jo ottanut askeleen ilman tukea! Amanda ei kyllä varmaan vielä vähään aikaan eli in my wildest dreams =))). Vaikka kyllä mä huomasin jo keskarin kohdalla kun ei vielä 10-kuisena liikkunut ja jotkut ikätoverit suunnilleen juoksi leikkipaikan päästä päähän... Esikoinen meillä lähti myös tosi aikasin liikkeelle, en tiedä mikä noita pieniä pidätteli/pidättelee ;-) No, kaikki aikanaan. Ja on Amandalla ainakin yritystä, toisin kun isoveikallaan.

Arkeen paluu oli niin kamalaa (ollaan nukuttu viime päivinä tosi pitkään, nyt piti herätä, että sai vietyä esikoisen hoitoon) , että jouduin menemään ostoksille tuhlaamaan, voi minua, no nyt on pojille housut ostettu.

Koitin aloittaa aamuvellin mussun kanssa, hän oli vakaasti sitä mieltä, johan tässä syödään kiineitä jo aikas paljon, ei kai enempää tarvitse? Arvannette varmaan, että aamuvellin lanseeraus ei oikein viimoisen päälle sujunut, huikeat 5 ml sain syötettyä sitä. Ajattelin, että A olisi nälkäinen kun ei saanut tänään lupsutella maitoa sängyssä ja p****t, poju oli lounaaseen asti syömättä. Lounaalla oli kovin vastahakoinen ja söi puolipurkkia irvistellen, kunnes sai maitoa, jota imikin ahnaasti ja pitkään.

Ja yöllä A heräsi antamaan kyytiä nallelle, takoi ja heilutti sitä hihitellen samalla, oli kovin söpö, mutta minä en saanut unta, ennenkuin A pyysi maitoa, uinahdettiin sitten yhdessä hyvin myöhään. Olo on siis harvnaisen freesi, tukkakin likainen. Blaa blaa, ei kukaan jaksa minun ikuisia valituksia lukea...Jotain hyvää tämän auringon alla, Anton on oppinut nukkumaan päiväunia aika hyvin, nytkin nukkunut jo 1h 30 min ja sain siirettyä Antonin nukkuvana autosta omaan sänkyyn, tätä ihemttä ei usein tapahdu. Nyt täytyy valmistautua hakemaan esikoinen eli moikka, ehkä palaan illalla jos ehdin

T:Mareila+Anton 7kk

Ajatella, toinen pulloton yö ja Pihla heräsi vain kerran. Nukahtikin melkein heti uudelleen. Hyvä tyttö! Toivotaan, että jatko sujuu myös hyvin. Hetkeksi jäin jo unelmoimaan tulevasta ajasta, jolloin heräilyt ovat vain poikkeuksia hyvin nukkuttujen öiden jatkumossa. Mutta en uskalla vielä tuudittautua tuohon unelmaan :)

Huomisen ramppaamme asuntonäytöissä (oma kämppä jää pieneksi) ja maanantaina mieheni lähtee muutamaksi päiväksi työmatkalle. Eli säpinää tiedossa. ONneksi on saanut levättyä!

Viikonlopun riemua kaikille!

Lyle

Meillä Antoinin rytmi heitti häränpyllyä, tutumaan menee yhäedelleen 19-20, sitten nukkuu 30-60 minuuttia, kunnes herää. Siinä valvoskelee ja hirveän huudon kanssa menee nukkumaan. Aamulla saakin nauttia pitkistä aamuista, tänäänkin poju heräili vasta 10.30. Nukahtikin vasta 23.00 aikaan, ei hyvä ei ollenkaan. Olen koittanut olla nostamatta sängystä, taputellut pyllylle, imettää meidän huoneessa, imettää olohuoneessa, niin, että valot on pois, mikään ei auta. Imee rintaa toki nautinnollisesti, kunnes nostaa pään pirteänä ylös. On viety imetyksen jälkeen omaan sänkyyn nukahatamaan, eilen leikki siellä rauhassa kaksi tuntia, eikä nukahtanut. Enpä taas tiedä mitä tekisi?

Ja niille jotka painivat syöttämisongelmien kanssa, miten paljon olette antaneet uusia makuja vauvoillenne? Se Kentin vinkki syöttövälien pidennyksestä oli tosi hyvä. Alussa ei toiminut meillä ollenkaan, nyt se alkaa jotenkuten toimimaan. Antonilla on ainakin jotain makuja, jotka kelpaavat paremmin kuin toiset, edelleen painotan, ettei Antonin syöminen helppoa ole. Suu aukeaa huonosti ja syöttäjään päin ei katso vahingossakaan, mutta helpompaa kuin pahimpina aikoina. Sormiruoka on kokeilemisen arvosita, silloin kun A on sopivan piteä eikä ole juuri syönyt kaluaa porkkanaa ja kurkkua mielellään.

Sellainen kysymys, miten kauan olette kokeilleet uutta makua, ennenkuin olette antaneet seuraavaa?

Jeps, nyt taidan siirtyä paimentamaan poikia, hauskaa päivää kaikille hippusille!!

T:Mareila+Anton 7kk

Täällä kuuluu parisuhteelle hyvin samankuuloista. Olenkin miettinyt, onkohan tämä nyt sitä kuuluisaa vaikeaa vauva-aikaa parisuhteelle. Mua ottaa päähän se, että päävastuu on mulla ja mies voi ilmoittaa ilmoitusasian luontoisesti menoistaan ja rauhantarpeestaan. Juliuksen isä on ulkomaalainen (tai minä hänen maassaan Keski-Euroopassa ulkomaalaisena), joten voi olla, että vähäiset kulttuurierotkin vaivaa ja mun odotukset on liikaa. Vai onko suomalaiset isätkin välillä sellasia??? Eli tsemppiä parisuhteelle, se pariterapia olis varmaan hieno juttu.

Mun väsymys on myös kasvanut, Julius on myös ruvennut nukkumaan levottomasti ja mä olen ma-to miehen töiden takia yksin kotona. Joten, myös tämän palstan inspiroimana, mä päätin aloittaa unikoulun. Pelottaa nimittäin tunnustaa, että Julius nukkui tähän asti meidän sängyssä. Kun se oli niin pieni:-) Nyt siirrettiin kerralla omaan sänkyyn, omaan huoneeseen.

Kaksi yötä meni vähän levottomasti (11.30, 2.30, 4.30, jolloin jo suostuin imettämään), kolmas oli upea (heräsi kello 6 ja nukahti vielä vähäksi aikaa). Nyt on neljäs tulossa, pitäisi mennä itse nukkumaan NYT, että jaksaa aamulla nousta sängystä ylös.

Kaikesta huolimatta, nautitaan nyt tästä ainutlaatuisesta ajasta, tämän ikäiset vauvat on taivaallisia, meidän vauvat tietysti niitä ihanimpia.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat