Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olkoon tämän kannustuksena kaikille peukunimiöiden äideille...ja miksei isillekin :)

Meillä tyttö on syönyt peukkua kolmevuotiaaksi asti, aina nukahtamistilanteissa, mutta myös pitkin päivää kesken leikin, aina erikoistilanteissa, ulkona, missä vaan. Pahimpina jaksoina ei tuntunut leikki sujuvan, kun mitään ei voinut tehdä peukalo suussa ja silti piti koko ajan sitä imeä. Siis on ollut ihan aito peukunimiä. Olen aina ollut sitä mieltä, että siitä ei voi päästä eroon ennen kouluikää ja samaa ovat sanoneet kaikki tutut ja tuntemattomatkin kertoessaan, kuinka kenenkin tutulla on peukalot muodottomat nyt jne.

Kynnelillä (tai nykyisin Stop&grow) se kuitenkin jäi, kuin ihmeen kaupalla nyt pois. Nyt oltu peukutta ja kynnelittä jo kohta pari kuukautta ja alan uskoa, että se oikeasti tais onnistua.

Aloimme vain laittaa kynneliä säännöllisesti koko ajan ja muuta ei tarvittu. Pari viikkoa laitoimme ja sen jälkeen alkoi laittaminen unohtua. Kummallista, mutta peukku ei mene enää suuhun. Eli uskoa vain peliin ja yrittämään. Meidän neidillä alkoi selvästi näkyä hampaissa tämä peukun imeminen, siitä sain tarmoa viimein yrittää tosissaan irti peukusta.

En tullut asialla kehuskelemaan vaan jakamaan tämän ilon ja ehkä vinkiksi teille, jotka yritätte eroon tavasta. Olen itsekin täällä käynyt aikaisemmin hakemassa vertaistukea peukunimemisen kanssa painiskelijoilta.

Kommentit (2)

Meillä asustaa heinäkuun lopussa 2-v täyttävä peukunimijä, johon pätee sama kuvaus kuin ap:n peukuttelijaan. Kysyisinkin missä iässä aloitte laittaa "kynneliä"? Olin ajatellut ostaa sitä myös, mutta apteekissa sanoivat, että ei sovi alle kolmivuotiaille.

Meillä peukuttelu on vaikuttanut lähinnä peukkujen ihoon. Hampaissa en ole muutosta ainakaan huomannut. Ja päiväkotiura typyllä alkaa elokuussa, joten ihan pöpöjen tarttumisen välttämiseksi peukunsyönti ois hyvä saada loppumaan.

:) Kangaka

Aloimme "kynneli"-kuurin just 3 vuotiaana. Kyllä sitä aikaisemminkin kokeiltu on, siis jo alle tuon suositusiäin, mutta ei kyllä silloin tuottanut toivottua tulosta meidän neidin kohdalla. Tällä kertaa olimme itse tehneet päätöksen, että yritämme tosissaan ja pitemmän jakson ajan. Aikaisemmat yritykset kaatuivat siihen, että en "raskinut" toista kiusata ja lopetin kynnelin laiton muutaman kerran jälkeen. Itsekin huomasimme muutoksia hampaissa vasta nyt ihan viime kuukausina, ts. tyttö alkoi välillä laittaa ylähampaita alahuulen päälle eli näyttää siltä kuin etuhampaat olisivat selvästi edempänä. Hammanhoitaja sanoi nyt kun kävimme, että tässä iässä kun peukuttelu loppuu, tilanne korjaantui usein itsestään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat