Vierailija

Harmittaa se että ihmiset katoavat elämästäni juuri silloin kun kaipaan heitä eniten. Tunnen oloni usein likasangoksi. Jos kavereilla on kriisi tai ajateltavaa: istun iltaa heidän kanssaan ja kuuntelen ja kuuntelen. Kerrankin kun minulle tapahtuu jotain kukaan ystävä ei jaksa kuunnella minua.

Olen puhunut paljon yhdestä miehestä jonka tapasin. Mies osottautui typeräksi ja särjin sydämmeni oikein kunnolla. En tiedä koska olen ollut niin rakastunut, ja suhde oli aika lyhyt mutta intohimoinen. Nyt kukaan ei halua kuunnella vaikkakin olen vuosia kuunnellut kaikki ystävieni murheet.

Olen nyt niin yksin ja surullinen eikä ystäviä kiinnosta. Kerrankin kun minulla olisi asiaa. Tunnen oloni hyväksikäytetyksi.

Hädässä ystävä tunnetaan paitsi jos hätä ei ole itsellä.

Kommentit (9)

Jos olet hyvä kuuntelija, keräät ympärillesi vain puhujia. Jospa tarvitsisit myös kuuntelijoita ympärillesi. Jos suhde oli lyhyt, pääset siitä varmaan piakkoin jaloillesi. Huonoja ystäviä on kaikilla, ne parhaat valikoituu juuri silloin kun on kriisi. Osa lähtee - osa jää. Toivottavasti sinulla on edes yksi jolle puhua, se on tärkeintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En voi sietää itsekeskeisiä ihmisiä, jotka näkevät vain omat ongelmansa ja jauhavat omista asioistaan. Keskusteluun tarvitaan toinenkin osapuoli.

Viime vuosi oli vaikea minulle, perheeseemme kasaantui paljon ikäviä tapauksia, sairastumisia yms.

Ystäviä kiinnosti asiat tasan sen verran, että niistä jaksettiin puhua yhden kerran ja siinä se. Kun joskus myöhemmin yritin ottaa asioita puheeksi, puheenaihe vaihdettiin nopeasti toiseen. Itseasiassa 2 parasta ystävääni käyttäytyivät kaikista välinpitämättömimmin!

Loukkaannuin todella. Välitä ystäviin on edelleen ihan hyvät, mutta minun puoleltani eivät enää ennallaan. Luultavasti nämä ns. ystäväni eivät huomaa minkään muuttuneen, mutta itse tunnen, että he eivät todellisia ystäviä ole, en voi tukeutua heihin jos hätä tulee.

Olisi helpompi ymmärtää tuollainen käytös ystäviltä jos heillä itsellään olisi samaan aikaan vaikeaa, mutta ei. Jos viikon pähkinä on, ostaako lapsille Reimatec vai Remu ja siitä tehdään suurempi numero kuin ystävän tukemisesta niin ei tunnu kovin kivalta :(

Itselläni sentään on mies, jonka kanssa asioita on surtu ja käyty läpi.

Miehen lapsia 1, naisella 2 ja nyt uusi vauva tulossa. Tapaamme kolmesti vuodessa. Miestä näen silloin tällöin, lapsia kerran vuodessa. Nainen soittaa minulle usein ja kertoo koko perheen asiat. En kuitenkaan tune ketään heistä naista lukuunottamatta kunnolla. On vähän vaikea kuunnella ongelmia, kun en oikeastaan tunne koko perhettä. Vähän väliä huomaan että olen ymmärtänyt kaiken ihan väärin ja ihmiset ovatkin ihan erilaisia kuin olen kuvitellut.

Olisipa mukava tulla kutsutuksi koko perheen kanssa toisen perheen luo joskus.

Ei ole yhtään ketään jolle soittaa tai lähettää tekstiviesti tai kutsua kahville. Jos heillä on jotain sydämellään, he tulevat mieluusti kertomaan ja puhumaan. Mutta jos minulla on asiaa, kukaan ei ole kiinnostunut.

ap

itse olen samanlainen - ystäväni olivat pelkkiä puhujia ja mikäs siinä oli ollessa, kun minulla oli aina "aikaa" kuunnella heidän murheitaan, pieniä ja suuria. jos harvoin yritin itse jotain puhua, kaikkosivat "ystävät". nyt uudella paikkakunnalla kolmisen vuotta asuneena huomaan, ettei minulla ole enää mitään yhteyksiä "ystäviini".

Usein toinen vaatii huomiota omille ongelmilleen ja hän loputtomasti jaksaa jauhaa samoista asioista uudestaan ja uudestaan ja vaatii huomiota. Tulee viestiä viestin perään, soitellaan, käydään syömässä ja jauhetaan samaa rataa uudestaan ja uudestaan. Mutta kun sinä jumitat he eivät ymmärrä, että he ovat samalla tavalla jumittanut samoihin asioihin useiksi vuosiksi.

Veikkaisin, etteivät he tajua miten paljon oikeasti kärsit tästä. Moni parisuhteessa onnellisesti elävä ei muista tuota aikaa eikä tajua miten hirveää se on.

Sinuna kokeilisin vielä kerran, sanoisin että tarvitsisin nyt tukea.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat