Seuraa 

Huomenta soppailijat!!

Sain näköjään kunnian avata meidän ekan virallisen ketjun. =)

Tarkoitus siis aloittaa laihdutus sairaaladieetin mukaan ja jatkaa sitten siitä parhaimmaksi katsomallaan tavalla.

Ohjeet soppaan löytyy täältä..

http://www.kauneusjaterveys.fi/kuukaudenklassikko/article114230-1.html

Tervetuloa mukaan kaikki jo mukaan lähtöä suunnitelleet sekä uudet ihmiset!

Sivut

Kommentit (100)

Eka soppapäivä takana. Söin kolme lautasellista, lisäksi muutaman ruisleivän viipaleen ja ihan pienen jälkkärin. Paino oli tippunut aamulla -600 gr eli siitä se sitten alkaa.

" Häpeäkseni" minun täytyy tunnustaa, että todella pidän tuosta sopasta. Maustoin sen tosi tuliseksi, lisäsin liemeen vähän ketsuppiakin, paljon valkosipulia sekä ohjeen ulkopuolelta hieman vihreitä papuja. On kauniin näköistä, tuoksuista ja erinomaisesti maistuu. Mutta ymmärrän, että jos ei keitetty kaali innosta, niin vaikea tuota on syödä.

Ja nyt sitten päivän ekan soppa-annoksen kimppuun!

muhku65

Kyllä nyt kelpaa mennä vatsa täynnä nukkumaan. Kokemuksesta sanon, että pahimmat päivät ovat takana. Huomenna on jo tosi helppoa noudattaa kuuria.

Kävin juuri puntarissa ja kahdessa päivässä paino tippunut kilon.

Ja huom: syön kasvissosekeittoa ja juon kahvia, muuten ohjeiden mukaan.

-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nella: Mä en voi sietää varsiselleriä...ja jotkut laittaa sitä jopa raakana salaattiinsa. Meinasin jättää sen kokonaan pois mutta sehän on TEHOKAS nesteenpoistaja ja varmasti aika oleellinen osa kuuria, tai tiedä näistä mutta niin mulle kerrottiin. Eli pilkoin sen kiltisti soppaani ja kunnolla kypsennettynä en sitä sopastani huomaa edes, soseutettuna sitä tuskin edes maistaa. Tuo tuoksu tai haju keitettäessä ja varsinkin raakana on aika karmaiseva! Mukavai makuelämyksiä.

Anemos ja muutkin! Muistakaa kun ensimmäisenä ja toisena päivänä on ihan hirvee olo, pääkipeä, paleltaa ja etoo niin kolmantenä päivänä todellakin helpottaa! Soppa ei mulla ilmeisesti ton etovan olon takia maistunut toisena päivänä, kolmantena meni helpolla alas ja tänäänkin heti aamiaiseksi yheksältä. Mitä enemmän syöt sitä enemmän laihdut, niinhän ohjeissa sanotaan!

Laihduttavaa päivää kaikille! Mä alan napsia Joulukoristeita pois ja siivoilemaan, huomenna sitten laiskotellaan ja herkutellaan vaikka kaalisopalla =) ...ja lihalla ja tomaateilla.

Jekkuli -1,5kg, ei hyvin mutta ei mahdottoman huonostikkaan =)

Älä lannistu, en oo varma tosta selleri jutusta. Luulis siitä kyllä jotain hyötyä olevan kerran sellasta moskaa joutuu keittoonsa laittamaan =) Eiköhän soppa ilman selleriäkin ole ihan toimivaa tavaraa. Eikä mullakkaan ole paino pudonnut kun puolet luvatusta vaikka laitoin sellerin ja olen noudattanut diettiä ihan ohjeitten mukaan.

jekkuli

...eka annos syöty siis! No ei se nyt niiiiin pahaa ollut, mutta tuskinpa tuota vieraille tarjoaisin! ;) Ja miestä varoitin soppaan koskemasta jos ei uusia makuelämyksiä kaipaa!

Viimeiset lusikat vähän kyllä tökki. Ehkä virhe oli se, että näljä pääsi tosi kovaksi, ja sitten vedin iiiison lautasellisen tota keittoa. Ehkä pitäs syödä useammin ja pieniä kippoja. Mutta kyllä se alas siis meni, ja paljon vettä päälle. Nyt on maha ihan täys, ei kuitenkaan mikään energinen olo.

Mitä kaikkea sitä ihminen (NAINEN!) tekeekään laihtuakseen...!

Mä suunnittelin, että JOS tämä kuuri toimii, voisin ottaa toisen viikon muutaman päivän päästä. Muuten kanssa sitten kevennettyä linjaa ja just kanssa tollanen sovellettu kasviskeitto. Sillä vois korvata ainakin yhden aterian per päivä.

Mä kyllä olisin enemmän ku tyytyväinen edes parin kilon pudotukseen viikossa!!

Hienoja pudotuksia, ja ainakin kaikilla suunta on oikea =) Nyt on itsellänikin tunnelmat korkealla, vaaka näytti neljännen päivän aamuna -2,2 kg (jesh!!!) ja olo on tosi energinen, tuntuu että voisi tehdä mitä vain. Lasten kanssa jo käytiin luistelemassa, joten vähän happeakin jo haettu. En olisi kyllä silloin ensimmäisen päivän ellotuksessa uskonut, että voisi hyväkin olo kuurin aikana olla, mutta onneksi näin.

Jännä juttu muuten, uni on alkanut maistua paljon paremmin, olen nyt joka ilta nukahtanut sohvalle tuntia normaalia aiemmin. Ja yöunikin on paljon rauhallisempaa, viime aikoina olen heräillyt paljon, mutta nyt nukun kuin tukki koko yön (lapsetkin onneksi jo niin isoja, etteivät enää öisin herätä). En tiedä onkohan sattumaa vai ruokavaliosta johtuvaa, mutta mukavaa joka tapauksessa...

Huomenna olisi sitten lihapäivä, mitenkäs te muut olette tuon lihansyönnin ratkaisseet? Onko kenelläkään hyviä reseptejä? Pelottaa vaan jo etukäteen noin valtaisa määrä lihaa syödä tyhjään mahaan...

Oikein mukavaa loppiaista kaikille!

Kolmas annos soppaa on just lämpenemässä ja kaks ekaa maistu ainakin ihan hyvälle. Sopan lisäks oon juonu vaan vettä ja saanu laukata vessassa ainakin yhtä usein kun raskaana ollessani (nyt ei vaan kohtu paina rakkoa =))

Iltapalana nautiskelen sitten appelsiinin, hitaasti ja harkiten...ei hotkien niinkun tavallisesti.

Huomenna saakin sitten rouskutella noita vihreitä vihanneksia, ostin kaupasta yhen tuorekurkun ja parsakaalia, niillä meinaan pärjätä. Plus illalla tietty toi uuniperuna, aion kyllä vaan keittää sen...eiköhän se oo ihan namia niinkin. Ja keittoa olis tavotteena syödä ainakin kaksi annosta joka päivä (tänään kolme).

Vaa´alle en taida vielä huomenna aamulla astua, pidän jännitystä yllä keskiviikko aamuun ja toivoa sopii että jotain on kadonnut.

Oireena tällä hetkellä on sellanen orastava pääkipu, voimaton olo ja kylmä. Taitavat olla ihan asiaankuuluvia juttuja.

Pakko myöntää että mieli tekis syödä oikeestaan ihan mitä vaan, keiton lisukkeena siis...vaikka kuivaa leipää ilman päälisiä.

Illalla sitten palkitsen itseni sillä appelsiinilla kunhan lapset on laitettu nukkumaan ja Täydellsiet Naiset alkaa!

Iltaa ja appelsiinia odotellen, Jekkuli

Konkari (=minkula) sai kunnian avata uuden soppaketjun, hyvä juttu. Eli soppakuuri on virallisesti alkanut =)

Elikkäs olotila on vielä loistava, aamupalaksi nautin 0,5l raikasta vettä. Kohta lähetään vaunujen kans kävelee kauppaan ja ostaa täksi päiväksi joku mehukas hedelmä, appelsiini varmaankin.

Soppaa otan sitten puolenpäivän aikoihin ekan annoksen.

Toivotaan ettei paha päänsärky iske ainakaan heti kättelyssä, mutta nyt nokka kohti kauppaa.

Palaillaan asiaan kunhan on maisteltu soppaa!

jekkuli

Ensiksi kaikki jo ' soppansa syöneet' Onnittelu hienoista tuloksista! MKE77 Onnea huippukovasta pudotuksesta! Jekkuli, 3,5kg on mun mielestä PALJON!

Mulla nyt takana sopan syömistä torstaista asti, eli neljä päivää syöty, tänään punnitsin ja painoa on tipahtanut 1,2kg. Olen ihan tyytyväinen tulokseen, kun olen tälläinen ' imetyssoppailija' . Mulle tuo soppa maistuu edelleen hyvin, mutta johtuukin varmaan siitä,kun on voinut muutakin syödä...

Jatketaan sisulla loppuun saakka ja toki tulokset kannustaa!

Nella

Meinasin ainakin eka kokeilla ihan ton ohjeen mukaan. Näin ajatellen tuntuu ihan helpolta jaksaa tota rankkaa diettiä pari päivää! Siis ku noi kaks ekaa päivää näyttää pahimmilta. Mutta tässä ku lueskelen muiden kokemuksia, kuulostaa siltä, että kaikilla on heikko ja paha olo, päänsärkyä, yms... Hmm. Mutta ajattelin siis ainakin aloittaa ihan ton ohjeen mukaan, jos olo ihan kamalaksi menee, voisin keiton kanssa ottaa vaikka tummaa leipää ilman mitään päällysteitä.

Niin ja tota mehujuttua mietin. Siis jos tuoremehut käy, se kyllä ois iso apu! Niistä ku saa energiaa hyvin. Katsotaan huomenna...

Susukallahan oli hienoja uutisia. Kyllä mullakin on ollut tosi hyvä olo. Puoli litraa soppaa meni kahdessa erässä nyt päivällä ja toisenkin erän syömällä söin vaikka ei ollut nälkä. Välipala jäi tälla kertaa väliin kun ei näyttänyt olevan mitään tarvetta.

KaksPlussassa oli juttua Atkinsin dietistä, lukiko kukaan? Kuulosti ihan järkevälle vaihtoehdolle ja pitääpä alkaa tutustumaan siihen tarkemmin tämän soppailun jälkeen. Siis en tarkoita lisää laihtuakseni (jos soppailu tehoaa) vaan pitääkseni painoni kurissa jatkossa. Kyllä täällä kotona repsahtaa niin herkästi noihin herkkuihin. Suklaa on intohimoni ja jos sitä kaappiin erehtyy ostamaan levyn, niin seuraavana päivänä sieltä sitä ei löydy!

täällä on päivän sopat syöty, neljä lautasellista sain menemään. Mä muuten maustoin sen kasvisliemikuutioilla, sain ihan hyvän maun. Nyt äsken söin vähän salaattia, kanaa ja riisiä. Mulla toi maidontuotanto ei ole mitenkään runsasta, joten kunnonruokaa on pakko syödä. Mutta usko että tämä keventää mun ruokavaliota taas mukvasti, saa tämän painonlaskun käyntiin. Normaalisti syön kuitenkin aamupäivällä sekä iltapäivällä välipalat (jotain jugurttia tai hedelmää) sekä päivällä kevyen lounaan, nyt nuo kaikki on korvattu siis kaalisopalla. Joten jo siinä on kevennystä tähän kohtaan ihan riittämiin. Mulla on tavoite, että jos tässä viikossa sen 1,5 kg saan pois, niin olen erittäin tyytyväinen, siitä on sitten hvyä jatkaa.

Jatkosta sen verran, että mikäli kaalisoppa uppoaa, sitä voisi jatkossa keittää maanantaisin kattilallisen ja alkuviikon voisi sillä korvata lounaan, muuten söisi normaalisti...

Nella

Hohhoijaa... Kiitos kovasti niille jotka kävivät tsemppaamassa minua ja kirjoittamassa oman avaukseni alle. Tänne minä nyt löysin tieni ja itsekuri on kova :o)!

Keitto on kiehumassa juuri nyt ja aion kyllä koettaa ihan OIKEASTI tätä dieettiä. Kahvin poisjättö tekee kipeää, mutta kyllä viikon sitäkin kestää.

Mulla siis lähtöpaino aamuisen punnituksen mukaan 71,5kg ja tavoitepaino on 64 tai 65 kiloa, siinä korvilla. Raskaudesta tuo kuutisen kiloa jäi ja siitä nyt eroon tahdon mä.

Meillä soppailun jälkeen elo jatkuu matalahiilihydraattisella ruokavaliolla, jota jo mies noudattaa. Minä siirryn sille siis myös kun ensi koetan tätä soppahommaa.

Kiva kun on pino johon kirjoitella, tuki tekee hyvää tässäkin hommassa.

Jepuli

Kannattaa soseuttaa kaalikeitto sauvasekoittimella ja sekoittaa mukaan yrttejä pieni määrä (persiljaa aamusoppaan, oreganoa lounaaseen, pizzamaustetta välipalaan jne). Yrteillä saa sopivasti vaihtelua makuun ja kun keiton soseuttaa, niin sitä voi juoda eikä se maistu NIIN pahalle. Oma suosikkini oli ehdottomasti (tuore) persilja maun antajana!

terv. Eggis, joka viime syksynä soppaili viikon.

Puntarin viisari oli hiukan liikkunut, että varovaisesti sanoisin nyt saldon olevan -1,7kg. Viimeistä soppapäivää viettelen ja siirryn tästä pikkuhiljaa vähähiilihydraattisen ruokavalion toteuttamiseen. Jahka saan aiheesta lisää tietoa ja pääsen kauppaan täyttämään kaappini " oikeilla" sapuskoilla.

Täytyy vielä huomenna käydä puntarissa, mutta sen jälkeen unohdan punnitukset joka päivältä. Keskityn enemmän hyvinvointiin ja ehkä viikottain vierailen vaa-alla. Että paino kuitenkin pysyy!

Tervetuloa uudet soppailijat ja hienoja tuloksiahan on kaikille tullut!

" Tri Atkinsin uusin dietti" oli kirjan nimi ja Prismasta ostin 27e. Kirjastosta varmasti löytyy myös. Ja netin kauttahan voi selata kirjaston kirjoja. Ainakin Jkl:ssä. Monethan näyttävät suosittelevan sitä Antti Heikkilän kirjaa Hyvä Olo (jos nyt oikein muistan nimen). Sen ehkä olisin mielummin ostanutkin, jos olisi löytynyt.

Nälkä! Ja eikun soppaileen..

Jos multakin olis tollanen määrä lähtenyt niin millanen olo sillon mahtais olla kun nytkin tuntuu paljon kevyemmältä.

Saako udella että paljonko soppaa kului viikossa, aloin vaan miettii oonkohan syönyt sitä liian vähän. Söin ton yhden annoksen/ohjeen verran, usean kerran päivässä mut aika pieniä annoksia.

Jekkuli

Huomenta! =)

Soppaa meni eilen alas kolmeen otteeseen ja sitten jonkun verran mandariinia ja omenaa. Ajattelin, että ei elimistöni tiedä syönkö yhtä vai kahta hedelmää.. ;o)

Tulosta on -400g.

Tänään aion syödä keittoa, raakoja ruusukaaleja, kurkkua ja jotain muuta.. Mutta mitä?

Tänään pääsen kuulemaan miksi multa lähtee hiukset päästä ja kuukautisia ei ole ollut vuosiin.. *jännittää*

Pidättehän peukkuja ettei ole mitään kamalaa..? =/

t. Minkula -400g

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat