Seuraa 

Eli vieläkö meidän (kolmen hengen) poppoo on koossa? Ja millä fiiliksillä uusi vuosi on vastaanotettu?

Minä sitten toteutin aikeeni ja nautin kovasti kaikista jouluherkuista ;) Ei kyllä aina naurattanut, kun alkoi jo tuntua nuo syömiset, mutta hiljalleen tässä olen palannut säännölliseen ruokailuun ja vähentänyt suklaan mussuttamista. Siis en ole vieläkään ihan kokonaan lopettanut. Mutta vaa' alla en ole vielä käynyt - ensi maanantaina menen poitsun kanssa neuvolaan ja hyppään siellä puntarille taas. Viimeksi siis 73,3kg. Katsotaan mitä nyt näyttää.

Aloitin itsenäisyyspäivän jälkeen taas työt ja tietenkin työpaikalla oli kaikenlaisia kissanristiäisiä lähes päivittäin (eli herkuttelua). Nyt alkaneen vuoden aikana olen osannut kieltäytyä niistä herkuista.

Joten eiköhän tämä tästä!! Kuitenkin viime vuonna meni ihan kivasti nämä elämäntapamuutokset, heinäkuusta joulukuun loppuun putosi kiloja yli kymmenen (85kg->73,3) ja yritän nyt todellakin lähestyä tuota 70kilon rajapyykkiä. Pitänee tulla kirjoittamaan aina tänne palstalle, niin olisi ehkä tavoitteellisempaa tämä touhu: saa jollekin avautua, ja on tsemppaajia.

Nyt iltasadut esikoiselle, pienokainen on nukkunut jo yli puoli tuntia...

Pippandii ja kaappiin piilotetut suklaat, joita toivottavasti löytyy vielä juhannuksenakin...

Sivut

Kommentit (19)

mutta menivät parempiin suihin eli mieheni massuun. :) Olen palannut arkeen, hypännyt suksille ja hiihtänyt jo moneen otteeseen. Tänään tosiaan puntarilla käväsin neuvolareissulla ja paino oli pudonnut -400g! Nyt lukemat 72,9kg. Hienosti tämä uusi vuosi starttasi!! Tästä vain eteenpäin. Kiva kuulla kuulumisia, mehu-jää. Oikein hyvää alkanutta vuotta! Tavataan taas täällä! Menen seuraavan kerran puntarille kahden viikon kuluttua - en kovin usein viitsi käydä, kun tämä paino taitaa hilautua suuntaan jos toiseen aika hiljalleen. Toivottavasti suunta olisi edelleen kohti tuota maagista 70 kiloa... Taas listausta, jotta itse näen, mitä olen saanut itsessäni aikaan viimeisen puolen vuoden aikana. ;)

Aloitus (10.7.2005) 85kg

Pudotusta yhteensä -12,1kg eli

paino nyt 72,9 ja pituutta yhä se 175cm

tavoite 70kg maaliskuun lopussa

Nyt kirjan kimppuun. Öitä.

Pippandii

Kiva lukea, että teillä joulu ei tuonut suurta takapakkia laihdutukseen :-) Itsekin selvisin ihan suht samoilla lukemilla eli paino 67kg joka taitaa itse asiassa olla täsmälleen sama mihin ennen joulua pääsin. Meillä on ollut lähipiirissä hiukan surua joka on vaikuttanut omaan ruokahaluuni heikentävästi... Herkkuja tuli mätettyä jouluna kohtuudella mutta suklaan napostelu on hiukan jäänyt päälle. Olimme myös reissussa vuodenvaihteen jälkeen ja nyt tällä viikolla on palailtu arkeen ja normaaliin ruokailurytmiin. Lenkkeilyt on tällä hetkellä tauolla sitkeän flunssan takia :-( Hain tänään antibiootit joten eiköhän tästä pian pääse taas lenkkipolulle. Joogailla aion tässä kuitenkin hiukan puolikuntoisenakin... Nyt jos tämän pienen mutta sitkeän porukamme tuella taas pois tuosta suklaasta!

Nyt pitää viedä muksu päikkäreille joten palaillaan kuulumisin ensi viikolla! Kivaa ja kevyttä loppuviikkoa!

Aarre

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuinka teillä uusi viikko sujunut, onko pudotusta tullut? Itse en ole nyt käynyt puntarissa sitten viime viikon. En ole uskaltanut ;-/ Nimittäin hiukan näkyy vyötäröllä tämä pidempi tauko urheiluissa... ja kaapista olen tyhjennellyt lomatuliaisherkkuja hiukan liian innokkaasti. Nyt kaapit ammottavat tyhjyyttään ja jääkaappi on täynnä kevyttä ja terveellistä ruokaa! Antibioottikuuri on tuonut helpotusta sairasteluun ja pikkuhiljaa alkaa tuntua tauti paranevan. Tällä viikolla on liikunta vielä kiellettyä mutta ehkäpä ensi viikolla pääsisi vihdoin lenkille. Nyt pitäisi saada taas vauhtia tähän painonpudotukseen joten täytyy tämä loppuviikko panostaa tuohon syömisen hallintaan ja unohtaa herkut!

Reipasta viikkoa ja tsemppiä vyötärön metsästykseen!

T. Aarre 67kg

Lähtöpaino 69kg

Pudotusta viime viikosta +/-0kg

Kokonaispudotus -3kg

Kävin puntarilla tänään työpaikalla ja pudotusta -1,4kg! Painoa nyt siis 72,6kg (viimeksi se 74kg). Lomareissun turvotukset ovat siis kaikonneet, sitähän tuo suhteellisen hurja pudotus tarkoittaa.

Söin äsken viikon namiannoksen eli suklaapatukan. Mies antoi omista suklaavarastoistaan.. ;) Siihen on nyt tyytyminen (illalla kyllä pari lasia punkkua, kun lapset nukahtavat), sillä maanantaina aion hypätä taas puntarille. Lumisadetta luvattu, mutta tarkoitus olisi la-su mennä ladulle suksimaan - tulen maanantaina tilittämään sekä painoni että liikunnalliset saavutukseni.

Mukavaa ja kevyttä viikonloppua!

Pippandii 72,6kg, tavoitteenaan 70 kiloa toukokuussa (ja jos oikein hurjaksi heittäytyy niin 68kg).

Ihan samat koettelemukset täälläkin, Aarre!! Pari kiloa tullut takaisin (tai no mittauslukeman perusteella 800 g, mutta mittasin viime viikon alussa, jonka jälkeen olin reissaamassa Barcelonassa maittavien tapasten ja muiden herkkujen valtakunnassa!! eli reidet aivan pullistuivat reissun aikana :)))

Eli nyt takaisin ruotuun! Jos tulet Aarre lukemaan pinoa nyt loppuviikosta niin mitäs jos hieman aktiivisemmin taas kirjoittelemme?! Entäs mehu-jää? Mikä tilanne? Liikunta on ollut ihan minimissä, töitä on paljon ja kotona sitten kaikki kotihommat iltaisin. Omaa aikaa ei ole kuin viikonloppuna, kun me vuorottelemma miehen kanssa kotona ja töissä. Kesällä sitten mahdollista liikkua useammin. Vasta kesällä, nyyh.

Mietin jo, että taidan pitää ruokapäiväkirjaa kuukauden verran ainakin. Minäkin olen nimittäin herkutellut aivan liikaa, välillä tosiaan päivittäin.

Jep, nyt taas keittiöhommiin. Taidan aloittaa vesilasillisella. Suolaisen reissuruuan turvotus ei ole vieläkään laskenut... ;)

Pippandii 73,6kg (28.2.)

Tänään kävin vaa´alla ja niin sitä vaan on paino noussut tässä lepsuillessa 68 kiloon :-( Tuntuu ihan surkealta kun miettii missä räntäsateissa sitä syksyllä itseään piiskasi ja tulokset ovat valuneet hukkaan... No eipä tässä auta syyttyy muita kuin itseään ja tästä voi taas vain parantaa!

Viikonloppu meni hiukan överiksi... olimme ulkona syömässä ym juhlia oli perhepiirissä. Toisaalta aineenvaihdunta sai kunnolla potkua viikonlopun ahmimisen jälkeen. Oli ihan ylläri, että vaaka ei sittenkään näyttänyt enempää.

Tämä viikko alkoi sitten aamusta hyvin ja kurinalaisesti järkevällä aamiaisella ja lounaalla. Tässä iltapäivällä mielenhäiriössä vetäisin 200g suklaata *nolona tunnustaa*. Illalla lähden lenkille polttelemaan edes osan tuosta suklaasta... Nyt taas järki käteen ja herkkuja en osta!

T. Aarre

Tänään tasan 73 kiloa. Eli perjantaista lisäystä. Taitaa olla tämä painoni nyt keskittynyt tuohon 72,5-73 kiloon ja sitten heittelee näiden lukemien välillä.

Mutta hyvä tietty niinkin. Tarkoitus olisi kuitenkin jotenkin vielä löytää virtaa ja pudottaa pari kolme kiloa. Ei ehket ihan onnistu jos herkuttelen kahvin kanssa. Tänään töissä oli kahvetarjoilun yhteydessä munkkeja ja minähän popsin... Viikonloppuna juhlimme kuopuksen synttäreitä. No, jos keskityn lähinnä muonittamaan muita. Pitää pistän veljeni mukaan kaikki jäljellejääneet herkut! ;)

Lapset nukkuvat, kirjan kimppuun. Kirjoittelen perjantaina ja yritän pitää itseni herkuttomalla linjalla. Tai siis sanamuoto on " pidän itseni herkuttomalla linjalla" !

Tsemiä Aarre! Kyllä tämä tästä! Eiköhän me intoa löydetä taisteluumme, kun tuo lumi hiljalleen sulaa ja kesän tulo lähestyy!

Pippandii

mä junnaan vaan paikallaan. Nyt ollaan sairasteltu, liikkumiset on jääneet epäsäännöllisiksi. Lapsi on tällä hetkellä sairas ja tuntuu että itsellekin tulee yskä, juuri kun edellisestä on selvitty!

Ilmoittelen taas itsestäni kun muutosta tapahtuu ja kerrottavaa on:)

Tsemppiä takapakeista huolimatta!

mehujää

kavalia nuo tuollaiset ulkomaanmatkat :)).

Nyt Pippandii (ja Mehu-jää!) tosiaan aktiivisemmin kirjoitellaan ja tsempataan toisemme taas kevyempään suuntaan.

Tällä viikolla näyttää jo huomattavasti paremmalta. Ruokailut on olleet hyvin hallinnassa ja olen pitäytynyt herkkupuolella tummassa suklaassa, jota ei voi syödä kerralla älyttömiä määriä ;-) Lenkille en ole tosin vielä päässyt, sillä mies on tullut töistä viime aikoina niin myöhään ylitöiden takia ja tällä viikolla on lapsikin sairastellut.

Nyt on kyllä korkea aika tsempata tämän laihdutuksen kanssa. Kesä lähestyy jo salakavalasti ja yhä vaan junnaan samoissa painolukemissa mitä vuosi sitten. Bikinikunnossa kun piti olla jo viime kesänä ;-/ Tuo on kyllä hyvä idea alkaa pitää kirjaa syömisistään. Aloitankin sen jo tästä päivästä. Huomisaamuna on uskallettava myös puntarille... Tulen sitten ilmoittelemaan mitä näytti.

Yritetään nyt tosissaan skarppailla edes tuolla ruokapuolella jos urheiluosuus takkuilee! Minun pitäisi kyllä nyt kevään aikana panostaa tuohon lenkkeilyyn tosissaan, kun on vielä aikaa. Kesällä nimittäin minulla aika vähenee kun palaan hoitovapaalta töihin. Olisi kiva olla sutjakassa kunnossa töihin palatessa :-)

Eli nyt sitä itsekuria peliin!!!

T. Aarre

Täällä pyöritään samoissa lukemissa, joulukilot sentään lähti.

Liikuttua on tullut, mm.luistelua, salia, mäenlaskua lasten kanssa sekä pilatesta, kokeilin jokin aika saamaani DVD:tä. Tehokas oli tuo pilates-treeni, kyljet oli kipeänä 2 päivää:D

Työkaveri on ollut tonnikalakuurilla, ja itse olen syönyt myöskin tonnikalaa+raejuustoa lounaaksi. Vielä ei tule korvista ulos:)

Kotona päivälliseksi syön normaaliruokaa.

Saliharjoittelusta olen nyt innoissani. Tulee käytyä 2 kertaa viikossa, kun lapsilla on eri päivinä jumpat. Nyt pitäis pyytää uusi ohjelma omaohjaajalta, sais monipuolisemman treenin. Tähän asti olen tehnyt keskivartaloon keskittyvää treeniä.

Terv. Mehujää, 63kg, vy 81cm

Elikkäs tänä aamuna punnitus ja vaaka näytti 69kg - lisäystä 1kg... Luulisin ja toivoisin tuon olevan turvotusta viikonlopulta. Myöskin lisääntynyt urheilu näkyy minulla aina ensin hienoisena painonnousuna. Sinällään kyllä masensi tuo lukema kun viime viikolla olen syönyt tosi fiksusti ja lenkillä kävin 5x. Viikonloppuna oli kyllä herkuttelua joten kaipa se on uskottava tuota lukemaa.

Pippandiille huikeat aplodit hyvästä pudotuksesta!! Upea suoritus, ihan kateeksi käy. Jatka samaan malliin :)) Toivottavasti minäkin pääsen ensi viikolla sitten tuulettelemaan pudotuksen johdosta, itsestähän se on kiinni..

Kevyttä viikkoa ja hyvää itsekuria!!

T. Aarre

Minäkin olen ottanut rennommin joulun ajan, ja kyllä se vaa´assakin näkyi.. 65kg oli paino joulunpyhien jälkeen! Mutta turvotusta oli osa, arkeen paluun jälkeen putosi heti 64:ään.

Viime viikonloppuna oli vielä synttärijuhlat ja sen jälkeen oli alunperinkin aikomus aloittaa uusi elämä:) Jättää taas herkuttelut ja aloittaa säännöllinen liikkuminen, tavoitteena hyvä olo ja entistä kapeampi vyötärö!

Eilen vaaka näytti 64kg, tosin nyt alkoivat menkat ja olo on turpea. vyötärö oli 82cm.

Innolla taas mukana!

Mehujää

Miten teillä sujuu ja mitä puntari näyttää!? Minulla on viikko mennyt ihan mukavasti, on tullut syötyä kevyesti ja järkevästi enkä ole juurikaan herkkuihin sortunut. Näin viikonloppuisin tulee hiukan lipsuttua linjasta mutta noin yleisesti olen tyytyväinen syömisiini. Vaaka se vaan jumittaa siinä 67 kilossa, tai ehkä hiukan on heilahtanut sen alapuolelle jopa! Urheilemattomuus kyllä jo alkaa hiukan näkyä varsinkin vatsassa eli pientä makkaraa yrittää pukata ;-)

Nyt alkaa sairastelu onneksi hellittää ja huomenna on tarkoitus lähteä kokeilemaan juoksua reilun kuukauden tauon jälkeen. Pitää aloittaa varovasti... Ja löytää se rytmi ja himo liikkumiseen taas tämän " laiskottelun" jälkeen!

Tsemppiä teillekin ja hyvää viikonloppua!

T. Aarre :-)

Menen siis vaa' alle. Jos vain pääsen ajoissa lähtemään töihin, ja jos vain ennätän ajaa neuvolan kautta.. Meillä kun ei vieläkään ole omaa puntaria. Ehkä olisi jo aika hankkia.

Viime viikko meni sisätiloissa pakkasta paossa. Meillä oli pahimmillaan -32 astetta ja viikonlopun hiihtoreissut jäi sitten väliin. Mutta eiköhän tulevana jo maastoon pääse, toivotaan. Syönyt olen mitä muutkin perheenjäsenet, kahvillakin on kakkupala maistunut aina silloin tällöin. Luulisin, että aika samoissa painoni on kuin pari viikkoa sitten, mutta valmistan itseäni myös hienoiseen painonnousuun. Kiitos Aarre tsempistä! Tai ainakin minulle tuli jonkinmoinen " nyt minäkin kyllä taas katson hieman tarkemmin syömisiäni ja liikun enemmän " -puuska viestisi välityksellä ;)

Mutta palaan taas palstalle. Ja kun mies ja esikoinen tarttuvat viikonloppuna hampaillaan hampurilaisen kulmaan (olivat sopineet tänään hese-reissusta) niin minä taidan tyytyä salaattiin!

Pippandii

Hei Pippandii ja Mehu-jää! Miten teillä menee? Minä olen aika huonossa jamassa... 2kk tauko urheiluissa (no pari satunnaista lenkkiä on tullut vedettyä sentään) ja parin viime viikon aikana on tullut herkuteltua päivittäin. Ja sen kyllä huomaa ;-( En ole puntarille edes uskaltautunut, mutta luultavasti 1-2 kiloa on tullut takaisin. Perhana, että harmittaa oma selkärangattomuus!

Mutta mutta, en ole kuitenkaan ihan totaaliseen epätoivoon vajonnut vaan tänään on suunnitelmissa vetäistä lenkkarit jalkaan ja aloittaa taas säännölliset lenkit! Samoin palaan tuohon matalahiilariseen ruokavalioon ja haikein mielin kieltäydyn herkkupastoista... Makeanhimo on saatava taas kuriin ja eipähän siihen oikein muu tepsi kuin totaalikieltäytyminen sokerista.

Toivottavasti teillä on ollut parempi jakso takana ja tuloksia on tullut!

T. Aarre

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat