Seuraa 

Syömme mieheni kanssa aamupuuron kanssa marjakeittoa. Koska itse en jaksa ruveta sellaista vääntämään, tyydytään useasti Valion valmiisiin keittoihin. Poika (2v 2kk) on tähän asti syönyt puuron joko ilman hilloja tai sitten olen lisännyt siihen Piltti-marjasoseita. Nyt kuitenkin haluaa vanhempiensa tapaan laittaa keittoa aamuin illoin.

Kysymys siis kuuluu, että onko nämä valmiskeitot mahdottomia säilöntäaine- ja sokeripommeja ja sen takia niitä pitäisi välttää? Kevytversiot ollaan nyt jätetty kaupan hyllylle pojan takia ja vaihdettu perinteisiin.

Olen ystäviltäni kuullut, että useat tämänikäiset eivät enää puuroa suostu syömään vaan ovat siirtyneet aamu- ja iltapalan osalta leipään, muroihin ja jogurtteihin. Itse pitäisin tiukasti puurorutiinista kiinni, kun kerran keiton kanssa maistuu todella hyvin.

Kommentit (8)

siellä on kyllä mainittu kaikki valmistus- ja lisäaineet.

Muistelen, että noissa ei juurikaan olisi, en kyllä osaa varmasti sanoa, kun meillä niitä harvoin käytetään.

Minä muuten luen kaikesta ostamastani nuo valmistus- ja lisäaineet, ennenkin oli jo tapana usein, mutta nyt allergisen lapsen myötä ei juuri tule ostettua mitään ilman, että tietää mitä se sisältää. On muuten yllättäviä eroja eri valmistajien tuotteissa, mm. ketsupeista osa täysin ilman lisäaineita ja joissakin pitkä lista!

Sekä sokeroimattomia että sokeroituja. Hoidossa kun alkoi saada sitä mitä muutkin, niin kotona ei sitten sen enempi väliä. Ja hyvä kun sillä puuro saatiin tai saadaan maistumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kyllä ja syö myös.

meillä puuron kera, välipalana.

puuron kanssa meillä syödään mm banaanisosetta (tuoreesta tehtyä), omena+banaani sosetta, ruusunmarjasosetta, ruusunmarja+vadelmaa, aprikoosia, aprikoosi+omenaa.

itse olen keittänyt rusinakeittoa...

vadelma keittoa keitin myös itse jossain vaiheessa mutta kun ei pojalle maistunut. peruna allergiselle joudun tekemään riisijauhoista ruusuksen, muuttaa makua jonkun verran.

muutenkin esim vadelmat tuntuvat olevan liian kirpeitä pojan makuun, vaikka olisin sokeroinut ne.

Niitä keinotekoisilla makeutusaineilla sokeroituja en antaisi lapselle. Niistähän on myös vadelma- ja mustikkakeitot.

Ensisijaisesti meillä tehdään itse kiisseleitä, mutta varastot loppuu ja onhan purkista suoraan niin nopeaa!

Puuron syönti meinas meilläkin loppua kokonaan ja noi Valion keitot korjasi tilanteen : )

Äidin ja lasten suuri jälkkäriherkku on valion vadelmakeitto, johon on laitettu jäisiä pakastemustikoita. Tai oikeastaan toisinpäin, mustikoille kaadetaan keittoa.

Herkku on parhaimmillaan, kun marjat ovat vielä vähän kohmeisia, mutta eivät umpijäässä, keitto taas jäähtynyt hileiseksi :o)

Helpottavaa kuulla, että joku muukin antaa lapselleen valmiskeittoja - kiitos Lokaäiti-05 vastauksesta :)!

Ehkä tässäkin kannattaa ottaa järki käteen ja tarjoilla surutta valmisruokiakin. Tuskinpa lapsi pystyy niiltä välttymään ja eipä ne kai suoranaista myrkkyäkään ole. Meillä oli poika vuoden verran perhepäivähoidossa ennen vauvan syntymää ja kyllä sielläkin annettiin useasti viikossa eineksiä.

Olen samaa mieltä kanssasi, että puuron syömistä kannattaa pitää yllä, jos vaan suinkin mahdollista.

neljän lapsen äitinä olen noin vuoden ikäisenä siirtynyt koko perheen ruokavalioon ja eiköhän tuo marjakeitto suht koht terveellistä ole:)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat